Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Faktory změny postojů k ekologickým tématům jako východisko pro ekologickou výchovu
Kotěra, Jan ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Práce se zabývá tématem změny postojů k ekologickým problémům. Hledá faktory, které změnu postoje ovlivňují a porovnává jejich důležitost. S ohledem na jednotlivé faktory pak navrhuje, jak na změnu postojů efektivněji působit. V teoretické části práce podává základní přehled o ekologické výchově a osvětě. Sleduje její vývoj v České republice i v zahraničí a popisuje její současné cíle, témata a formy. Dále se věnuje tomu, jak dnešní česká veřejnost vnímá ekologické problémy. Klíčová kapitola práce pojednává o postojích. Popisuje, jak vznikají, jejich strukturu a základní funkce a především za jakých okolností se mohou měnit. S pomocí odborné literatury definuje osm základních faktorů, které na změnu postoje působí, a nachází příklady z ekologické výchovy a osvěty. V závěru teoretické části nabízí doporučení, na jaké nástroje se při snaze o změnu postojů zaměřit. Praktická část přináší výzkum mezi pracovníky vybraných ekocenter. Zjišťuje, jak pracují s problematikou změny postojů a zda využívají zpětnou vazbu od svých klientů. Především však využívá zkušeností pracovníků k nalezení nejdůležitějších faktorů změny postojů. Závěr práce porovnává poznatky teoretické a praktické části. Zároveň navrhuje, jak využít tři nejdůležitější faktory změny postoje v praxi.
Využití ekonaratologie v praxi
Kandriková, Anna ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Kulich, Jiří (oponent)
V osmdesátých letech dvacátého století dochází ve společnosti k návratu k vyprávění, tzv. "narrative turn". V souvislosti s tím se začala v devadesátých letech rozvíjet takzvaná interdisciplinární naratologie, ze které jako subdisciplína vychází nový obor ekonaratologie. Teoretická část práce ukazuje, kde má tento obor své kořeny v kontextu literární teorie narativity a oblasti environmentálního vzdělávání. Ekonaratologie je obor zkoumající potenciál příběhů pro rozvoj a realizaci témat environmentální výchovy. Využívá k tomu příběhy, pomocí kterých rozvíjí environmentální citlivost, naplňuje cíle environmentální výchovy a rozvíjí vnitřní motivaci posluchačů pečovat o přírodu. Praktická část práce se snaží přiblížit konkrétní využití ekonaratologie v praxi. V rámci kvalitativního výzkumu byly použity polostrukturované rozhovory s pracovníky vybraných Středisek ekologické výchovy a s vybranými lesními pedagogy. Cílem výzkumu bylo porozumět otázce: Jakým způsobem se ve vybraných střediscích pracuje s narativní metodou. Klíčové pojmy: environmentální výchova, ekonaratologie, lesní pedagogika, střediska ekologické výchovy, teorie narativity, příběh, vyprávění
Faktory změny postojů k ekologickým tématům jako východisko pro ekologickou výchovu
Kotěra, Jan ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Práce se zabývá tématem změny postojů k ekologickým problémům. Hledá faktory, které změnu postoje ovlivňují a porovnává jejich důležitost. S ohledem na jednotlivé faktory pak navrhuje, jak na změnu postojů efektivněji působit. V teoretické části práce podává základní přehled o ekologické výchově a osvětě. Sleduje její vývoj v České republice i v zahraničí a popisuje její současné cíle, témata a formy. Dále se věnuje tomu, jak dnešní česká veřejnost vnímá ekologické problémy. Klíčová kapitola práce pojednává o postojích. Popisuje, jak vznikají, jejich strukturu a základní funkce a především za jakých okolností se mohou měnit. S pomocí odborné literatury definuje osm základních faktorů, které na změnu postoje působí, a nachází příklady z ekologické výchovy a osvěty. V závěru teoretické části nabízí doporučení, na jaké nástroje se při snaze o změnu postojů zaměřit. Praktická část přináší výzkum mezi pracovníky vybraných ekocenter. Zjišťuje, jak pracují s problematikou změny postojů a zda využívají zpětnou vazbu od svých klientů. Především však využívá zkušeností pracovníků k nalezení nejdůležitějších faktorů změny postojů. Závěr práce porovnává poznatky teoretické a praktické části. Zároveň navrhuje, jak využít tři nejdůležitější faktory změny postoje v praxi.
Analýza potřebnosti a využívání environmentálních center na území České republiky
Brontosauří ekocentrum Zelený klub (BEZK), Praha ; Agentura Koniklec, o.s., Praha ; Středisko ekologické výchovy a etiky Rýchory - SEVER, Brontosaurus Krkonoše, Horní Maršov ; Činčera, Jan ; Kunssberger, David ; Lupač, Miroslav ; Činčera, Pavel ; Gollová, Dita ; Kulich, Jiří
Studie podrobně analyzuje stávající nabídku, ale i poptávku pro poskytování enviromentálního vzdělávání se zaměřením na mimoškolskou oblast a na posouzení infrastruktury environmentálních center z hlediska jejiho současného složení, trendů rozvoje a potřebnosti. Zkoumanou skupinou byla střediska a insituce provádějící EVVO v mimoškolní oblasti a okrajově též instituce tuto činnost plánující a mající pro ni potenciál. Práce se zabýva evaulací a efektivitou programů, které střediska připravují. V příloze je uveden seznam jednotlivých ORP dle IDC EVVO
Analýza potřebnosti a využívání environmentálních center na území České republiky: Katalog subjektů skupiny A
Brontosauří ekocentrum Zelený klub (BEZK), Praha ; Agentura Koniklec, o.s., Praha ; Středisko ekologické výchovy a etiky Rýchory - SEVER, Brontosaurus Krkonoše, Horní Maršov ; Činčera, Jan ; Kunssberger, David ; Lupač, Miroslav ; Činčera, Pavel ; Gollová, Dita ; Kulich, Jiří
Katalogové listy klíčových subjektů, kteří jsou nositeli většiny stávajících aktivit EVVO v ČR. Jsou uvedeny údaje: název organizace, kontaktní údaje, provozoval, údaje o činnost střediska, cílové skupiny, geografický dosah, fotografie zařízení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.