|
Analýza podnikových sociálních sítí
David, Štěpán ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem práce je test podnikových sociálních sítí a navrhnutí řešení pro firmu BTL partner & media s.r.o.. Bakalářská práce se zabývá přínosy a implementací podnikových sociálních sítí ve firmách pro plánování, komunikaci a sdílení dat napříč organizacemi. Teoretická část je zaměřena na průzkum současného stavu trhu s podnikovými sociálními sítěmi a analýzu nejzásadnějších problémů v komunikaci v organizacích.
|
|
Přínosy podnikových sociálních sítí pro řízení lidských zdrojů
Traxler, Tomáš ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Tato práce se zaměřuje na přínosy podnikových sociálních sítí pro oblast řízení lidských zdrojů uvnitř organizace. V teoretické části této práce jsou vymezeny pojmy sociální síť, podniková sociální síť a rozbor stěžejních produktů, které těmto oblastem dominují. Následuje shrnutí kritérií pro výběr konkrétního produktu. Praktickou částí je terénní výzkum, který zkoumá problémy v oblasti řízení lidských zdrojů a nastiňuje možné řešení těchto problémů podnikovými sociálními sítěmi.
|
|
Komparativní analýza předních podnikových sociálních sítí
Grau, Jaroslav ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato práce se zabývá srovnáním sociálních sítí, které jsou využívány v podnicích. Předmětem jsou 3, předem vybrané, podnikové sociální sítě. Hlavním cílem je následná analýza srovnánavých produktů. Za tímto účelem jsou v první, teoretické, části vymezeny základní pojmy, které obecně souvisí se sociálními sítěmi, jako jsou definice a popsání jednotlivých komponent. V druhé, praktické, části jsou na základě předem zvolených kritérií srovnány jednotlivé sítě. Výstup je shrnut do přehledné tabulky s vysvětlením. Na základě přečtení práce by se potenciální uživatel podnikové sítě měl snáze rozhodnout, kterou eventuálně nasadí do svého podniku, tj. která mu bude nejvíce vyhovovat.
|
|
Možnosti využití podnikových sociálních sítí pro interní komunikaci
Kabrhelová, Kateřina ; Feige, Tomáš (vedoucí práce) ; Poucha, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi využití podnikových sociálních sítí pro interní komunikaci. Za tímto účelem je v práci nejprve vymezen význam interní komunikace pro firmu, poté jsou obecně vymezeny a popsány sociální sítě se zaměřením na sociální sítě podnikové. Praktická část práce sestává z terénního průzkumu, který zkoumá aktuální stav interní komunikace ve firmách a identifikuje problémy v oblasti komunikace, se kterými se potýkající zaměstnanci v prostředí českých firem. Na základě získaných poznatků je v závěrečné části práce diskutován možný přínos využití podnikových sociálních sítí pro řešení identifikovaných problémů.
|
|
Přínosy podnikových sociálních sítí pro interní komunikaci
Blahout, Jan ; Feige, Tomáš (vedoucí práce) ; Vais, Vladimír (oponent)
Táto práce je zaměřená na přínosy podnikových sociálních sítí pro interní komunikaci. Na začátku práce je definován pojem interní komunikace, dále jsou uvedeny cíle a trendy interní komunikace. Poté je charakterizováno, co to jsou podnikové sociální sítě a jak se liší od veřejných sociálních sítí. Je uvedeno několik příkladů podnikových sociálních sítí a jejich vlastností. V praktické části je terénní výzkum, který zkoumá problémy v interní komunikaci. Na základě výsledků dotazníku jsou navrhována a diskutována možná řešení zjištěných problémů.
|
|
Kategorizace virtuálních sociálních sítí
Březina, Petr ; Feige, Tomáš (vedoucí práce) ; Kašák, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá virtuálními veřejnými a podnikovými sociálními sítěmi. Primárním cílem je kategorizace vybraných sítí podle zadaných kritérií. Práce je rozdělena na teoretickou část, která je věnována charakterizaci virtuálních sociálních sítí, jejich historii a postupnému vývoji a na praktickou část, v které je seznam nejpoužívanějších veřejných sociálních sítí z hlediska počtu jejich aktivních uživatelů a seznam nejpoužívanějších podnikových sociálních sítí. Práce je přínosem díky aktuálnímu pohledu na stav sociálních sítí a díky spojení kategorizace a kritérií výběru je možné určit aktuální trendy.
|
|
Využití vnitropodnikové sociální sítě Yammer a jeho přínos pro interní komunikaci
Svobodová, Aneta ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Koubalíková, Jitka (oponent)
V současnosti, kdy jsou sociální sítě určitým fenoménem doby, patří vnitropodnikové sítě stále k méně známým nástrojům pro zvýšení efektivity komunikace uvnitř firmy. Tato práce se zabývá možnostmi využití vnitropodnikové sociální sítě Yammer a jeho přínosem pro interní komunikaci. V první části jsou popsány sociální sítě obecně, poté se práce zaměřuje na vnitropodnikové sítě, konkrétně na interní síť Yammer. Popisuje jeho základní funkce a rozebírá jeho přínos pro firmy. Praktická část se zabývá způsobem jeho využití v prostředí firem a na základě dotazníkového šetření je analyzována míra jeho rozšíření a postoj uživatelů k jeho využití v konkrétním firemním prostředí. V závěru práce nabídnu možnost jeho využití v rámci VŠE. Cílem mé bakalářské práce je seznámit čtenáře s problematikou vnitropodnikové sítě Yammer, s jeho výhodami či nedostatky a tím mu nabídnout jednu z možností řešení při výběru vhodného nástroje pro efektivní interní komunikaci.
|
|
Use of enterprise social networks in company
Smitková, Kristína ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Topolová, Ivana (oponent)
Moje bakalářská práce je zaměřena na analýzu využití firemních sociálních sítí ve společnosti a dopady jejich zavedení na procesy a zaměstnanců. V úvodní části je definován pojem sociální síť a možnosti jejího využití. Dále je přiblížen pojem firemní sociální sítě, popis jejich charakteristik. První kapitola poskytuje rovněž seznam nástrojů a funkcí sítí od různých prodejců. Podrobnější jsou popsány výhody a nevýhody pracovní sociální sítě Yammer, která patří mezi nejrozšířenější z nich a byla využita i v obchodním případě klienta společnosti Manica, kterým se zabývá praktická část práce. Přínosem práce je vytvořen přehled firemních sociálních sítí na trhu, tak i sumarizace dopadů, výhod a nevýhod, které zavedení firemní sociální sítě do společnosti přináší. Zobecněním nabytých poznatků lze dospět k variantám praktického uplatnění firemní sociální sítě v prostředí jakékoli organizace.
|
|
Nástroje interní komunikace z pohledu generace Y
Bečan, Martin ; Smutný, Zdeněk (vedoucí práce) ; Klíma, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou nástrojů interní komunikace z pohledu mladé generace lidí označovaných jako generace Y s důrazem na podnikové sociální sítě. Práce je standardně rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. V teoretické části jsou po úvodní charakteristice interní komunikace a zasazení komunikačního nástroje do procesu komunikace představeny konkrétní nástroje pro interní komunikaci. Dále je představena část podnikových sociálních sítí jako nového trendu v rámci interní komunikace. Výzkumná část navazuje na teoretickou a zkoumá dle stanoveného postupu postoj generace Y k případnému využívání podnikových sociálních sítí v interní komunikaci organizace.
|
|
Potential of Enterprise Social Network to support Green ICT
Michalovčik, Jozef ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Práca popisuje sociálne siete ako nový nástroj, ktorý ovplyvnil spôsob, akým ľudia využí-vajú internet a navzájom komunikujú. Túto pomerne novú technológiu a trend vykresľuje po technologickej stránke, ktorá je v súlade s Green ICT. Detailne popisuje prínosy virtua-lizácie, cloud computingu či webu 2.0, ktoré túto inováciu umožnili. Na druhej strane vy-kresľuje sociálne siete zo sociologického hľadiska ako prirodzený vývoj, ktorý nevyžaduje razantnú zmenu správania sa používateľov. Ide len o ďalší krok vo vývoji nástrojov komu-nikácie a výmeny informácií. Vyčleňuje podnikové sociálne siete a ich potenciálne uplat-nenie v rámci podniku, a to na podporu jeho chodu, podporu komunikácie, zdieľania dokumentov a informácií či podporu riadenia a manažérskeho rozhodovania. Analyzuje a vzájomne porovnáva súčasne dostupné podnikové sociálne siete čím vytvára viackriteriálnu maticu, ktorá firmám poskytuje návod a pomôcku pri výbere konkrétneho nástroja podľa ich preferencií. Zároveň na základe vzorových aktivít a situácií z projektového manažmentu porovnáva komunikáciu pomocou podnikovej sociálnej siete s komunikáciou cez email. Na týchto príkladoch demonštruje mieru pridanej hodnoty použí-vania podnikových sociálnych sietí znalostnými pracovníkmi, v podobe efektívnejšieho fungovania a zvýšenia zamestnaneckej spokojnosti.
|