Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Identifikace faktorů a forem odchodu podnikatele-zakladatele z firmy
Habrmanová, Blanka ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Jarošová, Eva (oponent) ; Grácz, Viliam (oponent)
Ekonomiku České republiky táhnou malé a střední podniky, které tvoří 99,84 % všech ekonomicky aktivních subjektů. S malými a středními podniky je silně provázán život jednotlivých regionů ČR. Každý podnikatelský subjekt, podobně jako každý člověk, má svého rodiče (podnikatele-zakladatele), který firmu založil, rozvíjel a řídil. I přes ohromný pokrok, který člověk ve svém vývoji udělal, jednu skutečnost změnit nedokáže, a to je plynutí času, s ním spojené stárnutí a smrtelnost člověka. V životě každého podnikatele-zakladatele jednou nastane okamžik, kdy svoji firmu opustí. Na způsobu odchodu podnikatele-zakladatele z firmy a na zvládnutí či nezvládnutí tohoto procesu závisí další existence jím založené firmy; její fungování je "klíčové" pro stabilitu ekonomiky a má vliv na blahobyt obyvatelstva v regionu, ve kterém působí. Firma může odchodem svého podnikatele-zakladatele hodně ztratit, ale také může hodně získat. Výměna dosavadního leadera je velkým zásahem do fungující firmy a stává se milníkem v její existenci. S ohledem na tvrzení Generálního ředitelství pro podniky a průmysl Evropské komise, že "přibližně jedna třetina evropských podniků bude muset být v nadcházejících 10 letech předána další generaci. To znamená, že v průměru každý rok změní svého majitele 610 000 malých a středních podniků, což se potenciálně dotkne 2,4 milionu pracovních míst." provedla jsem v České republice vůbec první sondu mezi českými podnikateli na téma jejich odchodu z firmy, kterou založili a řídili. Na základě tohoto výzkumu mohu konstatovat, že otázka odchodu podnikatele z firmy je pro dotazované podnikatele aktuální. Více než polovina dotázaných podnikatelů se touto otázkou více či méně zabývala, ale jen 30 % firem ze zkoumaného vzorku je na odchod připraveno a má zpracovaný plán odchodu podnikatele z firmy. Dalších 30 % firem ze zkoumaného vzorku je ohroženo v případě nenadálé události, protože nemají připravený plán odchodu podnikatele z firmy. Polovina dotázaných podnikatelů, kteří již o svém odchodu uvažovali, by rádi svou firmu opustili v horizontu 5 let. To, zda podnikatel řeší svůj odchod z firmy, závisí zejména na jeho věku, době věnované budování podniku a počtu zaměstnanců firmy. Podnikatelé na svých firmách lpí a jen velmi neradi se jich vzdávají. Nejméně podnikatelů ze zkoumaného vzorku (pouze 2 % podnikatelů) by volilo kompletní předání firmy v rámci rodiny, tj. nejen předání řízení ale i celého vlastnického podílu. Naopak nejvíce podnikatelů by si rádi podrželi alespoň nějaký vlastnický podíl a další osobě by předali pouze řízení. Mezi faktory, které ovlivňují formu odchodu podnikatele z firmy, patří věk podnikatele, motivace podnikatele k zahájení podnikání, současná situace firmy, očekávaný vývoj firmy v budoucnosti a angažovanost rodinných příslušníků ve firmě. Ve zkoumaném vzorku všichni respondenti, kteří již měli jasný plán a zvolili by formu odchodu předání řízení firmy rodinnému příslušníkovi a ponechání si vlastnického podílu, byli do podnikání dotlačeni. Pokud podnikatelé vnímali stávající situaci firmy pozitivně, preferovali takovou formu odchodu, při níž by jejich firma odchod přežila. Stejně tak by nevolili likvidaci firmy, pokud očekávali pozitivní budoucnost své firmy. Ze 14 respondentů, kteří by rádi předali řízení svému rodinnému příslušníkovi, jich 65 % uvedlo, že v jejich firmě byli rodinní příslušníci angažovaní. S rostoucím věkem podnikatele rostla pravděpodobnost volby jedné z forem odchodu počítajících s následníkem z řad členů rodiny.
Sponzoring jako možnost zviditelnění v rámci obchodního podnikání
Patloková, Lenka ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce popisuje specifický prostředek k zabezpečení dodatečných finančních zdrojů - sponzoring. Ten v současné době prochází dynamickým vývojem jak v oblasti sporttu, kultury, vědy, charitativních akcí, tak i v dalších sférách společenského života. Praktické hledisko sponzoringu ukazuji na vzniku a průběhu basketbalového projektu. Na jednom modelu sportovního týmu jsou rozebrány různé formy propagace a strategická koncepce sponzorovaní. Analýzy hodnocení na jedné straně ekonomicky slabšího, ovšem zapáleného a nadšeného podnikatele a na straně druhé ekonomicky silnou, finančně zajištěnou společnost
Podnikání zahraničních osob v České republice
Telenská, Michaela ; Roubíčková, Jaroslava (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje právní, daňovou a účetní problematiku podnikání zahraničních osob na území České republiky. Praktická část pak propojuje teoretické znalosti s praxí, porovnává podnikání slovenské společnosti na území České republiky prostřednictvím založení nové společnosti, nebo prostřednictvím zřízení organizační složky podniku zahraniční osoby.
Jak si založit podnik
Merklová, Eva ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Tyll, Ladislav (oponent)
Práce se věnuje oblasti malého a středního podnikání. Zaměřuje se na první kroky podnikatele spojené se založením nového podniku. Popisuje počáteční rozhodování, tvorbu podnikatelského plánu i zásady úspěšné podnikatelské činnosti. Dále mapuje podporu podnikání malých a středních firem ze strany státu a Evropské unie. Snaží se o hodnocení využívání podpor českými podnikateli.
Zhodnocení strategického záměru společnosti LUKOV Plast spol. s r.o. revitalizace brownfields v okrajové části města Český Dub
Stehlíková, Věra ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Štancíková, Iveta (oponent)
Zhodnocení strategického záměru revitalizovat v okrajové části města Český Dub dva zemědělské objekty na výrobní prostory. Projekt současné využívá aktuální nabídky podpory podnikání malých a středních podniků - Operační program Podnikání a inovace 2007 - 2013, program Nemovitosti, I. výzva.
Podnikatel - psychologické, právní a etické aspekty při podnikání
Vasilioglo, Alexei ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Hubinková, Zuzana (oponent)
Práce podrobně pojednává a rozebírá otázky typu: právní úprava podnikání a podnikatelů, podnikatelské prostředí v Rusku a České rupublice a srovnání těchto prostředí, psychologické a etické aspekty při podnikání, porušování podnikatelských práv. Největším přínosem by měly být osobní rozhovory se 7 podnikateli, kteří už nějakou dobu působí na českém trhu a mají předchozí zkušenosti s podnikáním ve východní Evropě a z tohoto důvodu mohou poskytnout důležité a hlavně užitečné informace z praxe.
"Specifika malých a středních podniků v ČR a Rusku"
Prokhorova, Tatiana ; Vojík, Vladimír (vedoucí práce) ; Dudashvili, Marianna (oponent)
Vymezení základních pojmů a předpokladů,Charakteristika Ruska a České Republiky, Pravní aspekty podnikání malých a středních firem,Daňová problematika malých a středních firem,Podpora malého a středních podnikání v Ruské federaci,Podpora malého a středního podnikání v České Republice,Instituce pro podporu malého a středního podnikání v České Republice,Instituce pro podporu malého a středního podnikání v Ruské Federaci,Výhody a nevýhody podnikání v Rusku a v České Republice.
Rodinné podnikání ve vybraném regionu
Hurtová, Jitka ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Vojtko, Viktor (oponent)
není k dispozici ...
IKEA - projekt pro specifický segment malých podnikatelů
Kostečková, Irena ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce se ve své první části věnuje charakteristice trhu nábytku v České republice a představuje společnost IKEA. Druhá aplikační část se zaměřuje na celosvětový projekt IKEA pro segment malých podnikatelů, jehož smyslem je rozšířéní portfolia zázníků, růst tržeb společnosti a její mezinárodní rozvoj. Práce popisuje podstatu projektu, jeho realizaci a přínos jak pro společnost tak pro její zákazníky.
Podnikatelský plán
Váňová, Monika Bc. ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent)
V práci je teoreticky popsána podstata podnikání, vysvětleno co to je podnikatelský plán, k čemu slouží a jakou má strukturu. Dále je v ní stručně popsána strategická analýza. V praktické části je zpracován podnikatelský plán na rozvoj podnikatelské činnosti firmy, která se zabývá velkoobchodem s kancelářskými křesly a výrobou textilních výrobků pro děti. Jde o výrobu nové židle pro děti a mládež, která bude vyrobena z recyklovatelných materiálů dřeva a železa.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.