Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh jednomístného letounu podle předpisu UL-2
Kövér, Ondřej ; Schoř, Pavel (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší koncepční návrh jednomístného letounu dle předpisu UL-2, to znamená do 300 kilogramů vzletové hmotnosti. V první části práce je uveden přehled podobných letounů a shrnutí jejich důležitých charakteristik. V další části jsou postupně nastíněny možné koncepce a výběr té nejvhodnější z nich. Následně jsou uvedeny charakteristiky zvolených nosných ploch, výpočet zatížení a letové obálky. Poslední část se věnuje výpočtu zatížení a následně návrhu motorového lože.
Řešení dynamiky pohonné jednotky ve vozidle
Hodas, David ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zhodnocení a volba nejvhodnější možnosti uložení pohonné jednotky ve vozidle kategorie Formule Student. Hodnotí celkové dynamické chování pohonné jednotky, která má být uložena v rámu vozu této třídy vozidel. V závěru práce je provedeno posouzení navržené varianty uložení motoru a studie parametrů, které nejvíce ovlivňují vibrace.
Přestavba letounu Z 142 s pohonnou jednotkou LYCOMING
Šurkala, Martin ; Horák, Marek (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je náhrada stávající pohonné jednotky M 337AK letounu Zlin 142 za pohonnou jednotku typu Lycoming s odpovídající vrtulí. Dalším úkolem je zástavba příďového podvozku typu VUT 100. První část této práce se zabývá volbou náhradní pohonné jednotky. V této části jsou jednotlivé motory porovnávány s ohledem na letové výkony (stoupání atd.). Další část se zabývá výpočtem nových centráží, obálek zatížení a zatížení působícího na motorové lože. Poslední část se zaměřuje na konstrukční návrh zástavby pohonné jednotky a pevnostními výpočty.
Koncepční návrh vlečného letounu podle CS-VLA
Marek, Ondřej ; Urík, Tomáš (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem letounu určeného pro vlekání kluzáků. Na základě rešerše používaných vlečných letounů v českých aeroklubech a na základě rozboru požadavků na vlečné letouny je zpracován koncepční návrh nového letounu. Dále je v souladu s předpisem CS-VLA (certifikační specifikace pro velmi lehké letouny) určeno zatížení motorového lože a zpracován jeho konstrukční návrh a pevnostní kontrola. Součástí této práce je i 3D model letounu a 3D model motorového lože.
Návrh instalace motorů ROTAX pro letoun SKYLEADER 400
Rakušan, Miroslav ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská je zaměřena především na výpočet motorového lože a jeho návrh pro motory Rotax 912iS a 914UL, které budou instalovány v ultralehkém letounu Skyleader 400. V první části je krátká rešerše, kde jsou zmíněny některé letouny, které tyto motory již používají. Následně je vypočteno zatížení motorového lože dle předpisu UL2-I.část, dále je navrženo samotné motorové lože, které je pro oba motory stejné. Poté je provedena MKP analýza, výpočet šroubů a utahovací moment šroubů držících motorové lože na požární přepážce. Na konci práce je uvedena instalace těchto dvou motorů v přední části trupu Skyleader 400 a návrh zkoušky motorového lože dle předpisu UL2-I.část.
Zástavba turbovrtulové pohonné jednotky do malého dvoumístného letounu
Kövér, Ondřej ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou zástavby turbovrtulového motoru do malého dvou-místného letounu. V první části práce jsou uvedeny důvody, proč je zástavba turbovrtulové po-honné jednotky do malého letounu zvažována. Následně je celý letoun charakterizován, je prove-den výběr vhodného motoru, vrtule a hmotový a centrážní rozbor. Pro vybraný motor a vrtuli jsou v kapitole 6 s uvážením náhradní analytické poláry spočítány letové výkony. V kapitole 7 násle-duje výpočet obratové a poryvové obálky a vyšetření největšího kladného a záporného násobku. Na výpočet obálek navazuje výpočet zatížení motorového lože od letových a pozemních případů. V kapitole 9 je řešen konstrukční návrh motorového lože, problematika umístění potřebných prv-ků motoru a návrh vstupní a výstupní soustavy. Celou práci uzavírá pevnostní výpočet motorové-ho lože a výpočet uložení konstrukce do motorové přepážky.
Remotorizace letounu L-60
Sahrai, Daniel ; Bartoněk, Jaroslav (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je výměna pohonné jednotky na letounu Aero L-60 „Brigadýr“. Důvodem takové přestavby je končící životnost původní pohonné jednotky, kumulující se technické problémy a snaha o dosažení vyšší výkonosti letounu při jeho běžném provozu. V úvodu je letoun představen a jsou zde zmíněny výsledky dosažené při výběru vhodné pohonné jednotky během předchozí práce. Dále se práce stručně věnuje problematice certifikace a volbě vhodného způsobu, který povede ke schválení takové změny a k zachování letové způsobilosti letounu. V práci jsou dále řešeny dopady přestavby na centráž letounu, které jsou minimalizovány vhodnou konstrukcí motorového lože. Model takového lože byl vytvořen v počítačovém softwaru CATIA V5 a následně na něm byla provedena pevnostní analýza devíti zatěžujícími případy. Dále byla provedena analytická kontrola trubek motorového lože na vzpěr a kontrola pevnosti šroubů spojující motorové lože s drakem letounu. V závěru této práce je popisována praktická zástavba motoru a motorového lože včetně dalších motorových systémů.
Rekonstrukce sportovního letounu M-2 Skaut - zástavba pohonné jednotky.
Zakopal, Libor ; Vaněk, František (oponent) ; Kubíček, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem uložení pohonné jednotky UL260i pro letoun M-2 Skaut na základě předpisů CS-VLA a LSA. Dělí se na analýzu návrhových podmínek, určení faktorů ovlivňujících geometrii lože, vlastní pevnostní návrh a jeho kontrolu pomocí Metody Konečných Prvků. Zároveň je provedeno kontrolní srovnání přesnosti analytického řešení a MKP výpočtu. Součástí práce je i výběr vrtule vhodné pro použití s daným motorem a navržení základních parametrů a komponent olejové a palivové soustavy.
Remotorizace letounu L-60
Sahrai, Daniel ; Bartoněk, Jaroslav (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je výměna pohonné jednotky na letounu Aero L-60 „Brigadýr“. Důvodem takové přestavby je končící životnost původní pohonné jednotky, kumulující se technické problémy a snaha o dosažení vyšší výkonosti letounu při jeho běžném provozu. V úvodu je letoun představen a jsou zde zmíněny výsledky dosažené při výběru vhodné pohonné jednotky během předchozí práce. Dále se práce stručně věnuje problematice certifikace a volbě vhodného způsobu, který povede ke schválení takové změny a k zachování letové způsobilosti letounu. V práci jsou dále řešeny dopady přestavby na centráž letounu, které jsou minimalizovány vhodnou konstrukcí motorového lože. Model takového lože byl vytvořen v počítačovém softwaru CATIA V5 a následně na něm byla provedena pevnostní analýza devíti zatěžujícími případy. Dále byla provedena analytická kontrola trubek motorového lože na vzpěr a kontrola pevnosti šroubů spojující motorové lože s drakem letounu. V závěru této práce je popisována praktická zástavba motoru a motorového lože včetně dalších motorových systémů.
Zástavba turbovrtulové pohonné jednotky do malého dvoumístného letounu
Kövér, Ondřej ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou zástavby turbovrtulového motoru do malého dvou-místného letounu. V první části práce jsou uvedeny důvody, proč je zástavba turbovrtulové po-honné jednotky do malého letounu zvažována. Následně je celý letoun charakterizován, je prove-den výběr vhodného motoru, vrtule a hmotový a centrážní rozbor. Pro vybraný motor a vrtuli jsou v kapitole 6 s uvážením náhradní analytické poláry spočítány letové výkony. V kapitole 7 násle-duje výpočet obratové a poryvové obálky a vyšetření největšího kladného a záporného násobku. Na výpočet obálek navazuje výpočet zatížení motorového lože od letových a pozemních případů. V kapitole 9 je řešen konstrukční návrh motorového lože, problematika umístění potřebných prv-ků motoru a návrh vstupní a výstupní soustavy. Celou práci uzavírá pevnostní výpočet motorové-ho lože a výpočet uložení konstrukce do motorové přepážky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.