Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza soustředěných vinutí synchronních motorů s permanentními magnety
Menoušek, Lukáš ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí, principem funkce synchronních strojů s permanentními magnety a analýzou jejich vlastností. V rámci práce je provedeno seznámení se s materiály permanentních magnetů a jejich uspořádání, dále pak konstrukcí motoru, kde jsou rozebrány typy vinutí, konfigurace stroje, typy motorů s permanentními magnety a přehled realizovaných řešení. V další části této práce je provedena analýza vlastností vybraných typů soustředěných vinutí se zaměřením na vznik jejich prostorových harmonických. Tyto data jsou pak srovnána s modelem motoru v programu FEMM. Dále je provedeno srovnání výpočtů těchto typů motorů a jejich simulací v programu RMxprt.
Čtyřdobý jednoválcový motor závodního motocyklu třídy MX1
Kučera, Michal ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje konstrukční návrh čtyřdobého jednoválcového závodního motocyklu o zdvihovém objemu 450 cm3. Na úvod je popsáno konstrukční řešení motorů některých motocyklů třídy MX1 a základní parametry konstruovaného motor. Dále následuje porovnání konstrukce částí klikového mechanizmu vyhovujícího pevnostnímu výpočtu s částmi vyhovujícími konstrukci soudobých závodních motorů. V další části je popsána konstrukce rozvodového mechanizmu, vyvažovacího hřídele, hlavy válce, válce motoru, umístění hřídelů převodovky, klikové skříně a mazací a chladící soustavy.
Píst čtyřdobého zážehového přeplňovaného motoru pro osobní automobil
Procházka, Miloslav ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem základních rozměrů čtyřtaktního čtyřválcového zážehového motoru, návrhem základních rozměrů klikového mechanismu, návrhem rozměrů pístu a pevnostní kontrolou nebezpečných průřezů pístu. Pro návrhové výpočty bude předpokládán vícebodový vstřik paliva a přeplňování. Součástí této práce je také přehled vývoje spalovacích motorů a detailní popis pístové skupiny.
Jednoválcový dvoudobý motor motocyklu třídy enduro
Koten, Stanislav ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí motocyklového dvoudobého spalovacího motoru. Konkrétně se jedná o závodní motor pro třídu Enduro o zdvihovém objemu 250 cm3, upravený pro zástavbu do podvozku s extrémně dlouhou kyvnou vidlicí dle patentu Františka Krňávka. V úvodu jsou stručně popsána pravidla třídy E2 a rozebrána konstrukční řešení pohonných jednotek této třídy. Následuje návrh a výpočet potřebných parametrů motoru. Dále je pozornost věnována detailnímu výpočtu trvanlivosti hlavních ložisek. V další části je podrobně popsána konstrukce klikového mechanizmu, válce, hlavy, výfuku, přívěry a sacího ventilu. Závěr se zabývá zástavbou ostatních částí motoru.
Zařízení na příčné přenášení tyčí
Horký, Pavel ; Marek, Tomáš (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem zařízení na příčné přenášení tyčí. V práci jsou popsány základní principy současných používaných mechanismů, následně jsou popsány jednotlivé komponenty použité ke konstrukci zařízení. V závěrečné části práce je popsán výpočet hnací hřídele, ložisek a pohonu manipulátoru. V příloze je výkresová dokumentace navrhovaného zařízení.
Píst čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 110kW
Benda, Aleš ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
V této bakalářské práci budeme sledovat postup základního návrhu spalovacího motoru, návrh rozměrů pístu, pevnostní kontrolu nebezpečných průřezů. Její součástí je také přehled vývoje spalovacích motorů a detailní popis součástí pístní skupiny.
Jednoválcový motor pro silniční závodní motocykl
Morozov, Anton ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje konstrukční návrh čtyřdobého jednoválcového kapalinou chlazeného motoru o zdvihovém objemu 250 cm3 pro silniční závodní motocykl třídy Moto3. V první části jsou popsány konstrukce soudobých existujících motorů a požadavky k těmto motorům. V další kapitole je popsána konstrukce klikového mechanismu a jeho části. Dále následuje popis vyvažovacího hřídele, rozvodového mechanismu, válce motoru, hlavy válce, klikové skříně, chladící soustavy, mazací soustavy.
Zvýšení účinnosti jednofázového asynchronního motoru
Bořil, Michal ; Mach, Martin (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je zvýšení účinnosti jednofázového asynchronního motoru. Práce je rozdělena na několik částí a obsahuje informace uvedené k tématu. V první části je uveden teoretický princip všech točivých strojů, od třífázových motorů až po jednofázové motory, kde je podrobně popsán princip, konstrukce a funkce těchto zařízení. Ve druhé části je analyticky navrhnut nový model motoru podle štítkových hodnot zadaného jednofázového asynchronního motoru a upraven tak, aby měl co nejlepší účinnost. Model motoru je vytvořen v programu ANSYS RMxprt a srovnán s modelem zadaného motoru, který je rovněž vytvořen podle parametrů z technické dokumentace ve stejném programu. V předposlední části bakalářské práce je vytvoření několik modelů s navrhnutými úpravami motoru pro zvýšení účinnosti a srovnáno se zadaným motorem. Tato část je zaměřena na analýzu jednotlivých druhů ztrát, které ovlivňují účinnost a výkon motoru. V poslední části bakalářské práce je v programu ANSYS Maxwell simulován model zadaného motoru a model motoru s nejvyšší účinností pomocí MKP. Získané informace modelů z programu Maxwell jsou porovnány s informacemi získané z programu RMxprt a vyhodnoceny.
Zvýšení účinnosti jednofázového asynchronního motoru
Bořil, Michal ; Mach, Martin (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je zvýšení účinnosti jednofázového asynchronního motoru. Práce je rozdělena na několik částí a obsahuje informace uvedené k tématu. V první části je uveden teoretický princip všech točivých strojů, od třífázových motorů až po jednofázové motory, kde je podrobně popsán princip, konstrukce a funkce těchto zařízení. Ve druhé části je analyticky navrhnut nový model motoru podle štítkových hodnot zadaného jednofázového asynchronního motoru a upraven tak, aby měl co nejlepší účinnost. Model motoru je vytvořen v programu ANSYS RMxprt a srovnán s modelem zadaného motoru, který je rovněž vytvořen podle parametrů z technické dokumentace ve stejném programu. V předposlední části bakalářské práce je vytvoření několik modelů s navrhnutými úpravami motoru pro zvýšení účinnosti a srovnáno se zadaným motorem. Tato část je zaměřena na analýzu jednotlivých druhů ztrát, které ovlivňují účinnost a výkon motoru. V poslední části bakalářské práce je v programu ANSYS Maxwell simulován model zadaného motoru a model motoru s nejvyšší účinností pomocí MKP. Získané informace modelů z programu Maxwell jsou porovnány s informacemi získané z programu RMxprt a vyhodnoceny.
Analýza soustředěných vinutí synchronních motorů s permanentními magnety
Menoušek, Lukáš ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí, principem funkce synchronních strojů s permanentními magnety a analýzou jejich vlastností. V rámci práce je provedeno seznámení se s materiály permanentních magnetů a jejich uspořádání, dále pak konstrukcí motoru, kde jsou rozebrány typy vinutí, konfigurace stroje, typy motorů s permanentními magnety a přehled realizovaných řešení. V další části této práce je provedena analýza vlastností vybraných typů soustředěných vinutí se zaměřením na vznik jejich prostorových harmonických. Tyto data jsou pak srovnána s modelem motoru v programu FEMM. Dále je provedeno srovnání výpočtů těchto typů motorů a jejich simulací v programu RMxprt.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.