Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj emoční inteligence u dětí předškolního věku v mateřské škole
KRATOCHVÍLOVÁ, Monika
V bakalářské práci je zpracované téma emoční inteligence a její rozvoj u dětí v předškolním věku. Teoretická část práce je rozčleněna do třech podkapitol, které charakterizují emoce včetně jejich vývoje v raném věku, dále objasňují pojem emoční inteligence a zmiňují vliv prostředí na emoční vývoj dítěte. V praktické části je vytvořen průřezový projekt, díky kterému chci u dětí podpořit rozvoj emoční inteligence. Je proveden akční výzkum, kde je použita metoda pozorování, rozhovoru a audiozáznamu v konkrétní mateřské škole.
Prosociální chování v příbězích dětské literatury
KADLECOVÁ, Dominika
Závěrečná bakalářská práce se zabývá rozvojem prosociálního chování u dítěte v předškolním období, pomocí příběhů a pohádek obsahujících prosociální prvky. Je tvořena dvěma částmi. Teoretická část se zabývá socializací jedince jako takového a následným socializačním procesem u dítěte v mateřské škole, který je dále podstatný pro rozvoj prosociálnosti a celkový emoční vývoj jedince. V poslední řadě je tato část věnována příběhům, které jsou nedílnou součástí života každého člověka a zároveň jsou velmi vhodnou motivací při práci s dětmi. V praktické části, jež se opírá o uváděná teoretická východiska, je vytvořen týdenní integrovaný celek vycházející z vybraného textu, který záměrně přispívá k rozvoji prosociálního chování u dětí v heterogenní skupině. Se zvoleným textem také souvisí tvorba seznamu dětské literatury s prosociálním akcentem, ze kterého je příběh uveden. Během celé realizace je prováděno pozorování jedinců, jejich reakcí a pozdějšího trvání osvojených projevů. O výsledcích je pojednáno v konečném vyhodnocení praktické části. Závěr práce shrnuje propojenost teorie s praxí a naplněné, či nenaplněné záměry a cíle.
Vybrané psychologické aspekty vývoje dětí z homoparentálních rodin
Medová, Julie ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Franke, Helena (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na vybrané aspekty ovlivňující psychický vývoj dětí v homoparentálních rodinách. Motivací ke zkoumání těchto aspektů je rostoucí počet dětí vychovávaných v homoparentálních rodinách, což vyvolává diskuzi ve společnosti o možných dopadech na psychický a sociální vývoj těchto dětí. Cílem této diplomové práce je prozkoumat úroveň socio-emočních kompetencí dětí v homoparentálních rodinách a odhalit případné odlišnosti v jejich vývoji. Tohoto cíle bylo dosaženo testováním socio- emočních kompetencí vzorku čtyř dětí mladšího školního věku pomocí normovaného testu IDS a dotazníkem zaměřeným na náročné školní a životní situace. K prohloubení znalostí o rodinách a pochopení pozadí výchovy dětí, byl rodinám zaslán před osobními setkáními biografický a anamnestický dotazník základních údajů a dále byl veden s každým dítětem a jeho matkou či matkami polostrukturovaný rozhovor. Z výsledků testů a dotazníků vyplývá, že děti z homoparentálních rodin nevykazují odchylky od průměru heteronormativní společnosti v rozpoznávání a regulaci emocí, porozumění sociálním situacím a sociálně-kompetentním jednání. Děti v rozhovorech zmínily, že se cítí být v životě šťastné a odlišnou strukturu své rodiny nevnímají negativně. KLÍČOVÁ SLOVA homoparentální rodina, emoční vývoj, sociální vývoj,...
Školní žákovská šikana a problém mlčící většiny
KADLECOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá vysvětlením pojmů šikana, šikana a násilí ve společnosti, šikana ve školní třídě na druhém stupni ZŠ, dále se zabývá účastníky školní šikany a především mlčící většinou. Nakonec se zaměřuje na malou sociální skupinu a skupinovou dynamiku, charakteristiku žáka druhého stupně se zaměřením na morální a emoční vývoj. Cílem bakalářské práce je pomocí rozhovorů diferencovaně popsat současné postoje účastníků šikany v minulosti. Vzhledem k cíli je využit kvalitativní výzkum za pomocí metody kódování.
Rozvíjíme emoce dětí v mateřské škole
BENDOVÁ, Veronika
Ve své práci v teoretické části se zabývám významem emocí, emoční inteligencí a emočním vývojem dítěte. Dále popisuji možnosti emočního rozvoje dítěte v mateřské škole. V praktické části provádím pozorování ve čtyřech mateřských školách, kde zmapuji pomůcky a formy práce, které učitelky při práci s emocemi využívají. Poté získané informace využiji při vytvoření hry, zaměřené na rozvíjení vnímání, porozumění a zvládání vlastních emocí.
Využití biblioterapie v mateřských školách
Gebhartová, Jana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
GEBHARTOVÁ, J. Využití biblioterapie v mateřských školách. Bakalářská práce. Praha: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova. Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, PhD., 2017. 55 s. Abstrakt: Práce na téma "Využití biblioterapie v mateřských školách" pojednává o použití biblioterapie u dětí v předškolním věku, které jsou součástí kolektivu mateřské školy. Cílem práce je shrnutí biblioterapie a jejích forem, tak aby byla dostupná a srozumitelná pro veřejnost a hlavně pro učitele v mateřských školách. V první části se zabýváme předškolním věkem, psychickým a emočním vývojem dětí. Ve druhé části se práce týká předškolního vzdělávání a jeho cílů. V práci jsou také zahrnuty možné problémy, se kterým se děti v tomto věku mohou sekat. Ve třetí části je shrnuta biblioterapie, dále také práce představuje vývojovou biblioterapii, která je pro děti v předškolním věku nejvhodnější a pohádkoterapii. Představena jsou také pravidla biblioterapeutického programu. Výsledkem práce je návrh biblioterapeutického programu pro děti v mateřských školách, který mohou vést sami učitelé.
Období vzdoru v životě člověka
KLOZOVÁ, Andrea
Práce se zabývá obdobím vzdoru, je rozdělena do tří kapitol, které jsou teoretického charakteru. První kapitola se zabývá obdobím vzdoru obecně, druhá kapitola se věnuje období vzdoru u batolat a třetí kapitola se věnuje období vzdoru u pubescentů. Ve druhé a třetí kapitole je časové vymezení daného období, důvody vzdoru, emoční vývoj jedince, vývoj identity a výchovné styly, které mohou pomoci ovlivnit chování dítěte. V praktické části jsou tři kazuistiky, kde je s rodiči rozebírána jejich rodinná situace. Rodiče zde uvedli příklady vzdoru dítěte, jejich řešení a společně jsme určili, který z výchovných stylů, popsaný v teoretické části, rodiče při výchově používají. Bylo zjišťováno, zda se teorie prolíná s praxí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.