Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prediktivní hodnota škály SUPRS pro rizikové chování u žáků 9. ročníku ZŠ
Sluková, Šárka ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Gabrhelík, Roman (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám hypotézou, zda lze škálou osobnostních rysů, které představují riziko z hlediska užívání návykových látek, zvanou SURPS, pre- dikovat určitý potenciál pro rizikové chování u adolescentů. Cíl: Hlavním cílem bylo zjistit, zda lze škálou SURPS předvídat potenciál pro rizikové chování u adolescentů. A tím mít brzký záchyt pro práci s rizikovými jedinci. Metody: V práci jsem pracovala s daty, která byla sebrána ze čtyřleté výhledové randomizované, tříramenné, kontrolované, prospektivní preventivní studie, která probíhala na základních školách a víceletých gymnáziích v letech 2013 až 2017. Z dat byly vybrána ta data, která se týkala rizikového chování a odpovědí ze škály SURPS, tato data pak byla zpracována v programu MS Excel, kde se po- mocí grafů a testu χ2 zkoumal vzájemný vztah mezi rizikovým chováním a rysem osobnosti. Výsledky: Z grafů a výpočtu χ2 je patrné, že ve většině případech je statisticky významný vztah mezi osobnostními rysy negativním myšlením a vyhledáváním zážitků vůči rizikovému chování. Ostatní osobnostní rysy jsou ve vzájemném vztahu s rizikovým chováním pouze sporadicky. Závěr: Výsledky ve všech sledovaných...
Postoje žáků ke školnímu podvádění.
Vodrážková, Jana ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na výzkum školního podvádění u žáků druhého stupně základních škol. Na základě dotazníkového šetření, které vychází z vlastního tvrzení žáků (self- reporting), je cílem diplomové práce zjistit, co motivuje žáky k tomu, aby podváděli, a jaký postoj zaujímají k případnému potrestání odhaleného podvodu. Dalším cílem je zjistit četnost jednotlivých typů školního podvádění, vliv pohlaví a studijního prospěchu na školním podvádění. Bylo zjištěno, že již na základní škole žáci poměrně často využívají při podvádění internet. Také se projevila větší tolerance k podváděním, kdy žáci nepřikládají důležitost trestu za odhalený podvod a spíše by své odhalené spolužáky netrestali. Klíčová slova: nečestné jednání, tradiční podvádění, elektronické podvádění, žáci základních škol, motivace k podvádění
Znalosti žáků druhého stupně vybrané základní školy v předlékařské první pomoci
Nečasová, Markéta ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Cílem této práce je zjistit znalosti žáků druhého stupně vybrané základní školy v předlékařské první pomoci. V její teoretické části je popsána charakteristika a typy předlékařské první pomoci. Dále pak popis postupů předlékařské první pomoci ve vybraných situacích. V praktické části se práce věnuje zjištění znalostí žáků druhého stupně vybrané základní školy v předlékařské první pomoci. K řešení bylo použito dotazníku, který byl předložen žákům šestého a devátého ročníku vybrané základní školy. Dotazníkem se zjišťovaly teoretické znalosti, znalosti při řešení konkrétních situací a způsob získávání znalostí v předlékařské první pomoci. Vyhodnocením dotazníků se zjistilo, že žáci vybrané ZŠ v 70 % správně odpoví a řeší situace v předlékařské první pomoci, procento správných odpovědí roste s ročníkem a také, že žáci mají vyšší znalosti v řešení konkrétních situací. Také, že výrazný podíl na získávání znalostí v předlékařské první pomoci žáků má škola. Porovnáním způsobu zařazení předlékařské první pomoci do výuky žáků šestého a devátého ročníku vybrané základní školy a výsledků zjištění v dotazníku, vede ke zjištění pozitivního vlivu aktivního způsobu získávání znalostí žáků. Výsledky této práce ukazují na důležitost zařazení předlékařské první pomoci do výuky a popularizaci tohoto tématu na základní...
Vliv edičních úprav na porozumění textu Babičky žáky ZŠ
Sotlová, Jana ; Adam, Robert (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
(česky) Diplomová práce Vliv edičních úprav na porozumění textu Babičky žáky ZŠ se zabývá vybranými edicemi Babičky Boženy Němcové vydanými po roce 1989, které jsou určeny školám a dětským čtenářům. Hlavním cílem práce je určit, zda mají ediční úpravy Babičky vliv na její porozumění žáky 2. stupně ZŠ. Dílčím cílem práce je zjistit, zda jsou žáci v současné výuce českého jazyka seznamováni s textem Babičky a v jaké podobě jim bývá text tohoto díla zpřístupněn. V teoretické části diplomové práce je na základě výzkumů zabývajících se čtenářskými preferencemi a postoji veřejnosti k mimočítankové četbě charakterizován současný obraz vztahu českých čtenářů k Boženě Němcové a Babičce, dále je popsána praxe zadávání povinné a doporučené četby na základních školách a praxe ediční přípravy mimočítankové četby, následně je uveden komentovaný přehled dosavadních edic Babičky Boženy Němcové určených dětem se zaměřením na dvě současné edice Babičky - vydání Babičky v nakladatelství Fragment v roce 2011 a nakladatelství Práh v roce 2013. Praktická část diplomové práce je tvořena dotazníkovým šetřením a testem porozumění textu, jejichž respondenty jsou žáci 2. stupně ZŠ. V dotazníkovém šetření jsou zjišťovány zkušenosti žáků s textem Babičky a jejich postoje k tomuto dílu. V testu porozumění textu je srovnáváno...
Rozvoj zdravotní gramotnosti u žáků základní školy
GRECMANOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje zdravotní gramotnosti u žáků základních škol. V teoretické části se zaměřuje na vymezení pojmu zdravotní gramotnosti, jejího významu pro společnost, důležitost jejího rozvoje a důsledky pokud je nízká. Je zde charakterizován zdravotně gramotný člověk, faktory, které zdravotní gramotnost ovlivňují a hodnotící nástroje, kterými ji lze měřit. Dále se zabývá podporou zdraví a výchovou ke zdraví ve školách, které se zdravotní gramotností úzce souvisí. Věnuje se vlivu resortu školství na zdravotní gramotnost žáků a programům na podporu zdraví ve školských zařízeních. Zabývá se školním věkem, jeho rozdělením a osobností žáka jako takového. V závěru teoretické části pojednává, jakým způsobem mohou zdravotní gramotnost ovlivnit sestry. Empirická část práce je zaměřena na žáky 7. a 9. ročníků 2. stupně základní školy, u kterých byla mapována schopnost vyhledat a zhodnotit informace týkající se zdravotní péče. Cílem bylo zjistit úroveň zdravotní gramotnosti chlapců a dívek a pokusit se najít rozdíly v úrovni jejich zdravotní gramotnosti v závislosti na pohlaví, ročníku ZŠ, velikosti města, ve kterém žijí a na aktuálním zdravotním stavu. Ke zpracování této problematiky a zjištění stanovených cílů bylo zvoleno kvantitativní výzkumné šetření. Data byla získána pomocí zkrácené verze standardizovaného Evropského dotazníku zdravotní gramotnosti HLS-EU-Q, a to dotazníku HLS-EU-Q16. Výzkumu se zúčastnilo 208 žáků ze dvou základních škol v Praze a z jedné v Karlových Varech.
Postoje žáků ke školnímu podvádění.
Vodrážková, Jana ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na výzkum školního podvádění u žáků druhého stupně základních škol. Na základě dotazníkového šetření, které vychází z vlastního tvrzení žáků (self- reporting), je cílem diplomové práce zjistit, co motivuje žáky k tomu, aby podváděli, a jaký postoj zaujímají k případnému potrestání odhaleného podvodu. Dalším cílem je zjistit četnost jednotlivých typů školního podvádění, vliv pohlaví a studijního prospěchu na školním podvádění. Bylo zjištěno, že již na základní škole žáci poměrně často využívají při podvádění internet. Také se projevila větší tolerance k podváděním, kdy žáci nepřikládají důležitost trestu za odhalený podvod a spíše by své odhalené spolužáky netrestali. Klíčová slova: nečestné jednání, tradiční podvádění, elektronické podvádění, žáci základních škol, motivace k podvádění

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.