Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hypermediální výukový program Chemie halogenů a jeho využití ve vzdělávání nadaných žáků v chemii
Teplý, Pavel
Ve své disertační práci jsem se věnoval problematice vzdělávání nadaných žáků v chemii (mapování této oblasti, hledání problémů, navrhování a realizaci možných řešení z oblasti didaktických pomůcek i distančních aktivit pro žáky se zájmem o chemii). Jednotlivé cíle, které jsem si v úvodu práce stanovil, byly postupně splněny. Z dotazníkového šetření mezi učiteli vyplynulo, že vzdělávání nadaných žáků není v ČR věnována dostatečná pozornost a ani učitelé nejsou na tuto roli systematicky připravováni. Z toho vyplývají i následné problémy s diferenciací kurikula pro nadané žáky, které je podle učitelů vhodnější než separované vzdělávání nadaných. Učitelé také postrádají dostatečné množství výukových materiálů a didaktických pomůcek, které by jim usnadnily proces diferenciace kurikula a individuální přístup k žákům. Na základě zjištěných skutečností, výzkumů v dané oblasti a své vlastní dosavadní práce jsem vytvořil hypermediální didaktickou pomůcku (program v XHTML) na téma "Chemie halogenů", jejíž využití jsem směřoval k usnadnění diferenciace kurikula pro žáky se zájmem o chemii (potažmo žáky nadané) při výuce chemie a k samostudiu. Vytvořený program "Chemie halogenů" jsem testoval na několika gymnáziích po celé ČR z hlediska vlivu na...
Efektivita tvorby a využití multimediálních studijních opor ve výuce chemie na SŠ (přechodné prvky)
Veřmiřovský, Jan ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent) ; Ganajová, Mária (oponent)
Název: Efektivita tvorby a využití multimediálních studijních opor ve výuce chemie na SŠ (přechodné prvky) Abstrakt Z výzkumných šetření zaměřených na počítačové prezentace učiva je zřejmé, že je učitelé ve výuce využívají s vysokou frekvencí, ale dostupné výsledky mnohých autorů jsou příliš globalizované, tedy bez rozlišení věkové struktury respondentů, bez vazby na detekci zájmu respondentů o práci s prezentačními programy či bez korelace počítačové gramotnosti učitelů s využíváním vytvořených a vytvářením vlastních počítačových prezentací učiva. Z tohoto důvodu je hlavním zaměřením disertačního projektu zkoumání frekvence vytváření a využívání počítačových prezentací učiva a multimediálních objektů podle úrovně počítačové gramotnosti a délky praxe respondentů, učitelů chemie na gymnáziích v České republice a zejména v Moravskoslezském kraji. Pro zkoumání byly využity explorační metody pedagogického výzkumu, a to dotazníková šetření (tradiční dotazník a dotazník s posuzovacími škálami) a Q-metodologie. Výzkumné vzorky tvořilo v tradičním dotazníku 203 učitelů chemie, v dotazníku s posuzovacími škálami 99 učitelů chemie ze všech krajů České republiky a pro Q-metodologii bylo náhodně vybráno 9 učitelů z Moravskoslezského kraje. Nedílnou součástí disertačního projektu jsou vytvořené multimediální opory pro...
Hypermediální výukový program Chemie halogenů a jeho využití ve vzdělávání nadaných žáků v chemii
Teplý, Pavel
Ve své disertační práci jsem se věnoval problematice vzdělávání nadaných žáků v chemii (mapování této oblasti, hledání problémů, navrhování a realizaci možných řešení z oblasti didaktických pomůcek i distančních aktivit pro žáky se zájmem o chemii). Jednotlivé cíle, které jsem si v úvodu práce stanovil, byly postupně splněny. Z dotazníkového šetření mezi učiteli vyplynulo, že vzdělávání nadaných žáků není v ČR věnována dostatečná pozornost a ani učitelé nejsou na tuto roli systematicky připravováni. Z toho vyplývají i následné problémy s diferenciací kurikula pro nadané žáky, které je podle učitelů vhodnější než separované vzdělávání nadaných. Učitelé také postrádají dostatečné množství výukových materiálů a didaktických pomůcek, které by jim usnadnily proces diferenciace kurikula a individuální přístup k žákům. Na základě zjištěných skutečností, výzkumů v dané oblasti a své vlastní dosavadní práce jsem vytvořil hypermediální didaktickou pomůcku (program v XHTML) na téma "Chemie halogenů", jejíž využití jsem směřoval k usnadnění diferenciace kurikula pro žáky se zájmem o chemii (potažmo žáky nadané) při výuce chemie a k samostudiu. Vytvořený program "Chemie halogenů" jsem testoval na několika gymnáziích po celé ČR z hlediska vlivu na...
Hypermediální výukový program Chemie halogenů a jeho využití ve vzdělávání nadaných žáků v chemii
Teplý, Pavel ; Čipera, Jan (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent) ; Nižňanský, Daniel (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE, Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Hypermediální výukový program Chemie halogenů a jeho využití ve vzdělávání nadaných žáků v chemii Mgr. Pavel Teplý Souhrn disertační práce Praha 2010 Tato (předkládaná) disertace byla vypracována v prezenční formě doktorského studia na Katedře učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Předkladatel Mgr. Pavel Teplý Studijní program: Vzdělávání v chemii Katedra učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze Školitel Prof. RNDr. Jan Čipera, CSc. Katedra učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze Školitel­konzultant Doc. RNDr. Zdeněk Mička, CSc. Katedra anorganické chemie Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze Doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D. Katedra pedagogiky Pedagogická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 4 Klíčová slova Hypermédium; elektronický výukový materiál; interaktivní, flexibilní program; XHTML; halogeny; chemický videoexperiment; vzdělávání nadaných žáků; distanční vzdělávání; e-learning. Úvod Problémy, se kterými se potýká současná výuka chemie na středních školách, se odrážejí mimo jiné i na vzdělávání...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.