Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
"Má dáti dar"
Stehlíková, Barbora ; Abu Ghosh, Yasar (vedoucí práce) ; Sosna, Daniel (oponent)
Práce se zabývá darem a tím, jaký druh morálky umožňuje darování v současné době. Vychází z etnografického výzkumu, který byl zaměřen na "štědrou sociální síť" Hearth.net. Tuto síť založil podnikatel, filantrop a buddhista Libor Malý. Jeho cílem je naplnit vizi, která spočívá ve zlepšení mezilidských vztahů a ve vytvoření ekonomického systému, který by byl schopný doplňovat ten stávající tržní v případě krize. Takový systém podle něj vyžaduje i změnu paradigmatu, a to na paradigma štědrosti a laskavosti. V naplňování tohoto cíle napomáhá Liborovi Malému skupina Adato Paradigma a ambasadoři, což jsou ti nejaktivnější uživatelé Hearthu. Hearth představuje prostor, kde mohou uživatelé nabízet a přijímat dary bez očekávání protidaru. Dar má být tím nástrojem, který umožní změnu paradigmatu. Nové paradigma štědrosti a laskavosti je nahlíženo jako kosmologie založená především na hodnotách štědrosti a laskavosti, která vychází hlavně ze spirituality Libora Malého. Zároveň toto paradigma štědrosti a laskavosti tvoří morální základ pro darování v rámci sítě Hearth. Přesto v konečné podobě je dar určen morální asambláží tří morálních dimenzí (Zigon 2010). Práce se v konečném důsledky zabývá nejen současnou podobou daru, darování a štědrosti, ale také aktérskými představami o nových podobách sociability...
Fan art v oficiální propagaci počítačových her
Veselá, Veronika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
S rozvojem Internetu, Webu a nových digitálních technologií publikum hraje aktivnější roli v přetváření a usměrňování toku mediálních obsahů. Fanoušek, jako odborný a zasvěcený konzument, stanul v centru pozornosti mediálního průmyslu a jeho marketingových strategií. Toto uspořádání na jednu stranu skýtá fanouškům větší samostatnost a nové možnosti. Na druhou stranu přesunutím aktivity od producentů ke konzumentům dochází k transformaci mediálního průmyslu, ve kterém neplacení dobrovolníci dělají práci, za kterou jsou profesionálové placeni. Tato diplomová práce zkoumá tuto tenzi na konkrétní situaci, kdy herní společnosti využívají produkty fanouškovské kultury (fan art) k propagaci svých herních titulů. Kultura konvergence klade nároky na stávající autorská práva, formuje nové vztahy mezi tvůrci fan artu a herními společnostmi. Tato práce: (1) popisuje okolnosti, za kterých herní společnosti publikují fan art na svých oficiálních webových stránkách, (2) zjišťuje, jak svoji neplacenou práci, kterou odvádějí tvůrci fan artu, vnímají sami fanoušci, (3) zjišťuje postoj fanoušků k autorským právům v konkrétní situaci využívání fan artu herními společnostmi. Těmto cílům odpovídají formulované výzkumné otázky. K jejich zodpovězení jsem zvolila metodu deskripce (1) a kvalitativní obsahové analýzy komentářů pod...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.