Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strategie středních škol v boji o žáky
Skalický, Jakub ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá strategiemi středních škol v boji o žáky ve spojitosti se školním managementem na dvou podobných středních odborných školách v jednom okrese. Vzhledem k tomu, že se jedná o částečně opomíjenou problematiku, je pozornost věnována především současné problematice náboru nových žáků na střední školy a s tím spojený způsob vedení a řízení školy a jejích pracovníků v rámci školního managementu. Práce se zaměřuje na problematiku z pohledu popisu rolí a vykonávání funkcí aktérů vzdělávací politiky - konkrétně ředitelů a jejich pohledu na situaci v okrese. Problematika je zkoumána i v rámci pozorování přímo na dvou akcích spojených s náborem žáků. Základem práce je komparativní více případová studie, v níž práce popisuje a analyzuje strategie a nabídku dvou středních odborných škol, které vedle sebe fungují v jednom okrese, avšak jsou nepochybně rozdílné. Závěr, k němuž práce dochází, je, že nejdůležitějšími prvky v náboru žáků jsou samotné politiky, jejich podoba, řízení a vedení z pozice ředitele, uchazeči o studium a vnější faktory působící na trhu se vzděláním v okrese. Problematiku náboru lze do jisté míry spojovat i se zřizovatel, polohou školy a hustotou populace v okolí.
Strategie středních škol v boji o žáky
Skalický, Jakub ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá strategiemi středních škol v boji o žáky ve spojitosti se školním managementem na dvou podobných středních odborných školách v jednom regionu. V této doposud částečně opomíjené problematice je pozornost věnována především současné problematice náboru nových žáků na střední školy a s tím spojený způsob vedení a řízení školy a jejích pracovníků v rámci školního managementu. Na problematiku je nahlíženo z pohledu popisu rolí a vykonávání funkcí aktérů vzdělávací politiky - konkrétně ředitelů, ale také z pohledu celkové situace v regionu. Problematika je zkoumána i v rámci pozorování přímo na dvou akcích spojených s náborem žáků. Základem práce je komparativní více případová studie, v níž práce popisuje a analyzuje strategie a nabídku dvou středních odborných škol, které vedle sebe fungují v jednom regionu, avšak jsou nepochybně rozdílné. Práce dochází k závěru, že nejdůležitějšími prvky v náboru žáků jsou samotné politiky, jejich podoba, řízení a vedení z pozice ředitele, uchazeči o studium a vnější faktory působící na trhu se vzděláním v regionu. Problematiku náboru lze do jisté míry spojovat i se zřizovatel a polohou školy, hustotou populace.
Komparace výuky ekonomických předmětů na odborných ekonomických středních školách v České republice a Německu
Mohrová, Lucie ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Koudela, Jiří (oponent)
Disertační práce se zabývá komparací výuky ekonomických předmětů na středních odborných ekonomických školách v České republice a v Německu. Ve své práci se zaměřuji na rozdílné využívání koncepcí a organizačních forem vyučování, které mají bezpochyby značný vliv na průběh výuky. Zkoumám i další parametry, jako je obsahová stránka výuky, didaktické zásady nebo používání didaktické techniky během vyučovacího procesu. Samotná výuka je ovlivňována především učitelem, který volí mezi tradičním a problémovým vyučováním, a tím zásadním způsobem ovlivňuje průběh výuky, míru zapojení žáků do vyučování, jejich aktivitu a motivaci. Cílem mé práce je komparace výuky ekonomických předmětů v České republice a Německu. Srovnání je zaměřené na potvrzení diferencovaného průběhu vyučování a jeho vlivu na rozdílnou aktivizaci a motivaci žáků a míry jejich zapojení do výuky. Dále bych ráda poukázala na fakt, že využívání problémové metody vyučování vede k zajištění požadovaných výsledků vzdělávání, které jsou zakotvené v klíčových a odborných kompetencích rámcových vzdělávacích programů. Pro komparaci výuky jsem použila metodu přímého pozorování, jež jsem uskutečnila formou hospitací na obchodních akademiích a ekonomických lyceích v České republice a na hospodářských gymnáziích ve dvou spolkových zemích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.