Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výroční zpráva Ekodomov 2006
Hodek, Tomáš ; Maršíková, Iva
Výroční zpráva o činnosti, projektech a hospodaření občanského sdružení Ekodomov za rok 2006.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Výroční zpráva Ekodomov 2005
Hodek, Tomáš ; Gřondilová, Marie
Výroční zpráva o činnosti, projektech a hospodaření občanského sdružení Ekodomov za rok 2005.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Výroční zpráva Ekodomov 2004
Hodek, Tomáš
Výroční zpráva o činnosti, projektech a hospodaření občanského sdružení Ekodomov za rok 2004.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Bobr evropský (Castor fiber) v české krajině - vzdělávací projekt
PEKAŘOVÁ, Silvie
Tato bakalářská práce je zaměřená na tvorbu výukového programu s tématem "Bobr a jeho vliv na životní prostředí". V práci jsou sumarizovány aktuální poznatky o historii, obecné biologii a ekologii tohoto druhu, stejně jako informace o vlivu bobra na životní prostředí. Dále je vytvořen výukový program s touto tématikou v modifikacích pro 1. i 2. stupeň ZŠ, SŠ i VŠ i různé časové dotaci. Účastníci programu se dovědí, o jakého živočicha se jedná a jaké má nároky na prostředí. Dále se naučí něco o jeho historii a o jeho návratu zpět do naší krajiny. Tím nejpodstatnějším z výukového programu je význam bobra evropského v naší krajině a jak ovlivňuje svoje okolí. Výukový program se zabývá i vztahem mezi bobrem evropským a člověkem. Program byl vyzkoušen v okolí Soumarského mostu se studenty střední odborné školy ekologické a potravinářské z Veselí nad Lužnicí.
Praktické činnosti jako prostor rozvoje ekologického myšlení žáků primární školy
KÁNDLOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá rozvojem ekologického myšlení žáků primární školy v rámci projektového vyučování v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni ZŠ. Obsahuje deset projektů, z nichž bylo realizováno šest projektů. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. První částí je část teoretická, kde jsou obsaženy teoretické poznatky z literatury. Přibližujeme si témata týkající se projektového vyučování, aktivizačních výukových metod a technické a ekologické výchovy. Druhou částí je část praktická, kde jsou popsány jednotlivé projekty. Součástí praktické části je fotografická dokumentace a reflexe z odučených projektů.
Environmentální výchova a obec s rozšířenou působností
Hozmanová, Jitka ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Environmentální výchova není záležitostí jen školství, ale integrity všech vnějších vlivů působících na člověka v průběhu jeho života. Nemalou úlohu v této skutečnosti sehrává i státní správa, jejímž základním článkem je obec, která v této oblasti může sehrát velmi důležitou úlohu. Cílem diplomové práce je poukázat na možnost, jakým způsobem může orgán státní správy ovlivňovat realizaci EVVO s důrazem na oblast školství. Diplomová práce je rozdělena do tří částí, teoretické, rozborové a návrhové. Teoretická část je zaměřena na východiska, vývoj, cíle a úkoly EVVO a legislativu. V rozborové části je proveden na základě zjištěných skutečností rozbor stavu realizace EVVO na území vybrané obce s rozšířenou působností. Návrhová část práce obsahuje SWOT analýzu a návrh konkrétních opatření vedoucích ke zlepšení situace a návrh "Koncepce rozvoje EVVO vybrané obce s rozšířenou působností".
Zájem učitelů o nabídky vzdělávacích aktivit ekologických organizací
Dobrovolná, Yveta
Bakalářská práce na téma Zájem učitelů o nabídky vzdělávacích aktivit ekologických organizací zjišťuje povědomí a zájem učitelů o možnost využití ekologických organizací pro realizaci environmentálních témat ve své výuce. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, praktickou a teoretickou. V teoretické části jsou vymezeny základní informace o environmentální a ekologické výchově a nabídka ekologických organizací působících v Jihomoravském kraji. Cílem praktické části je zjistit jaké mají učitelé středních odborných škol povědomí o existenci ekologických organizací a jestli mají zájem o možnost rozšíření výuky environmentálních témat prostřednictvím těchto organizací. Informace budou zjištěny pomocí techniky dotazníků. Na závěr bude provedeno zhodnocení výsledků a navrženo doporučení pro pedagogickou praxi.
Význam environmentální výuky poskytované NP Podyjí ve venkovských školách
Peřinková, Veronika
Diplomová práce analyzuje význam výukových programů a environmetální osvěty na venkovských základních školách. Práce se soustředí na identifikaci problémů a jejich nápravu v rámci výukových programů a materiálů poskytovaných Správou NP Podyjí. V práci je použita komparativní metoda, metoda dotazníkového šetření, SWOT analýza a vyhodnocení pomocí vybraných statistických metod. Z dosažených výsledků lze konstatovat, že environmentální výuka poskytovaná NP Podyjí, je významným přínosem pro vzdělání žáků na vybraných školách. Další výsledky poukazují na nedostatek výukových programů pro 2. stupeň základních škol a nedostatečné zajištění materiálů pro návštěvy NP Podyjí bez průvodců. Na základě získaných výstupů lze nyní navrhnout konkrétní formy doplnění environmentálních programů a materiálů pro uvedené kategorie příjemců.
Návrh víkendového pobytu, zaměřeného na ekologickou výchovu s využitím prvků skautingu
Pavlatová, Alena
Skauting se považuje za všestranné výchovné hnutí úzce spojené s přírodou. Vý-chova se ve skautingu zaměřuje na celou osobnost a realizuje se v malé skupině. Ochranu přírody mají skauti v programu již od počátku minulého století. Hlavním cílem bakalářské práce je návrh víkendového pobytu, zaměřeného na ekologickou výchovu, s využitím prvků skautingu. Bakalářská práce je rozdělená do dvou částí. Teoretická část obsahuje objasnění základních pojmů skauting, výchova, ekologie a environmentalistika, ekologická a environmentální výchova, projektová výuka. Autorka si klade za dílčí cíl poukázat na význam skautingu pro pedagogickou praxi, na jeho souvislosti s jednotlivými složkami výchovy, včetně výchovy ekologické a environmentální. Cílem praktické části bakalářské práce je návrh víkendového pobytu pro žáky vybrané střední odborné školy, v němž se prolínají prvky skautingu a ekologické výchovy. Pobyt je navržen ve formě projektové výuky.
Ekogramotnost žáků na vybraných středních odborných školách
Stojanová, Barbara
Bakalářská práce se zabývá environmentální gramotností u žáků středních odborných škol. Bakalářskou práci tvoří teoretická a praktická část. Cílem teoretické části je vymezení základních pojmů, kterými jsou ekologie, ekologická výchova, environmentální výchova, ekogramotnost. Dalším cílem je popsání významu ekogramotnosti v životě současného člověka v souvislosti s poskytovaným vzděláním a na popsání a vymezení významu dotazníků. Pro zpracování teoretické části jsou využity metody analýza, srovnání a syntéza teoretických poznatků z odborných zdrojů. Cílem praktické části je zjistit stav ekogramotnosti žáků dvou vybraných středních škol. Potřebná data budou zjišťována prostřednictvím dotazníku, jehož tvorba je založena na poznatcích získaných z odborných zdrojů. Získaná data budou zpracována deskriptivní statistikou a na základě zjištěných výsledků, které budou diskutovány, bude formulováno doporučení pro pedagogickou praxi a závěr.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.