Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí47 - 56další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Efektivní komunikace při porodu
TRNKOVÁ, Růžena
Komunikace při porodu hraje důležitou roli jak v životě porodní asistentky, tak rodící ženy. Navázaní prvního kontaktu a sblížení se porodní asistentky s klientkou není vůbec snadné. Tím spíše je obtížné umět dobře a správně komunikovat v hektickém prostředí, kdy na porodním sále je více rodiček a málo zdravotnického personálu.Teoretická část této bakalářské práce je zaměřena na jednotlivé druhy komunikace, na efektivní komunikaci, bolest při porodu, která ovlivňuje komunikaci s klientkou, empatie na porodním sále a psychické změny klientky v jednotlivých dobách porodních. Praktická část je zaměřena na spokojenost žen s úrovní komunikace při porodu a zda efektivní komunikace ze strany porodní asistentky vedla k jeho lepšímu zvládnutí porodu. Ke zpracování této problematiky bylo zvoleno kvantitativní výzkumné šetření pomocí anonymních dotazníků. Výzkumný soubor tvořily ženy po porodu, hospitalizované na oddělení šestinedělí v Nemocnici České Budějovice, a.s. Celkem bylo rozdáno 110 dotazníků, z toho se vrátilo 104 (95 %) dotazníků a 5 jich bylo vyřazeno pro neúplné vyplnění. Celkový vzorek tedy činil 99 (100 %) dotazníků. Stanoveny byly dva cíle a s tím související hypotézy. 1. Zjistit spokojenost žen s úrovní komunikace při porodu, 2. Zjistit, zda efektivní komunikace ze strany porodní asistentky vedla k lepšímu zvládnutí porodu u rodiček. Oba cíle byly splněny. Dále byly stanoveny dvě hypotézy. 1. Rodičky jsou spokojené s úrovní komunikace při porodu, 2. Efektivní komunikace ze strany porodní asistentky vede k lepšímu zvládnutí porodu. Tyto hypotézy byly potvrzeny. Z výsledků vyplynulo, že klientky jsou spokojené s úrovní komunikace při porodu, a že pomocí efektivní komunikace ze strany porodní asistentky došlo k lepšímu zvládnutí porodu. Tato bakalářská práce může sloužit jako studijní materiál nejefektivnějších metod a forem komunikace při porodu pro porodní asistentky, studentky v oboru porodní asistence, mediky a lékaře. Výsledkem výzkumného šetření je informační leták k provedení komunikačních kurzů pro porodní asistentky.
Komunikace v manažerské praxi počátku 21. století
Byrdina, Alexandra ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Vrbová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické časti. V teoretické časti jsem rozebrala problém základních pojmů manažerské komunikace a sociální komunikace obecně. Rozebrala jsem jednotlivé typy komunikace a hlavní zásady komunikace. V praktické části jsem uvedla profilové příklady týkající se manažerské praxe, zaměřené na správné a nesprávné metody.
Efektivní komunikace se seniory
PONCAROVÁ, Ester
Má bakalářská práce se nazývá efektivní komunikace se seniory. Cílem bakalářské práce je popsat komunikaci, její druhy a základní principy a zásady efektivní komunikace, dále pak popsat komunikaci se seniory trpící syndromem demence. Dalším cílem je zjistit, zda pracovníci v domovech pro seniory (DpS) znají a používají zásady a principy efektivní komunikace.
Analýza vnitřní a vnější komunikace v konkrétní organizaci
Srnková, Lucie ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Pfauserová, Kamila (oponent)
Tato práce se zabývá vnitřní a vnější komunikací a to jak v teoretické rovině, tak v rovině praktické. Poznatky z teoretické části jsou využity v následné analýze komunikace konkrétní organizace. V teoretické části jsou popsány jednotlivé formy, typy, prostředky a nástroje komunikace. V části praktické je realizována analýza vnitřní komunikace jak ve vertikální, tak v horizontální rovině a analýza vnější komunikace s externími subjekty. Analýza komunikace je podložená dotazníkovým šetřením, které je posléze vyhodnoceno a na jehož základě jsou organizaci navržena jednotlivá doporučení vedoucí ke zlepšení komunikace v organizaci.
Bariéry v komunikaci manažerů s podřízenými
Doležel, Jan ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Cílem bakalářské práce je identifikovat u vybraného vzorku manažerů nejčastější komunikační prohřešky, které narušují sociální interakci v pracovním prostředí a zjistit jejich dopad na výsledky pracovní činnosti a skupinové klima. Součástí práce je soubor doporučení pro prevenci a eliminaci těchto bariér. Aby tyto cíle bylo možné splnit, vypracoval jsem dotazníky, zvlášť pro manažery a zvlášť pro podřízené, kde respondenti sami hodnotí, jak často se s jednotlivými bariérami na pracovišti setkávají a jaký podle nich mají dopad na výsledky jejich pracovní činnosti a skupinové klima. Jejich odpovědi jsou zpracovány v grafech podle jednotlivých kritérií rozdělení a jsou popsány. Teorie o komunikaci a jejich bariérách ve spojení se zjištěnými daty dávají společně představu o tom, na co by si manažeři na tomto pracovišti (a pravděpodobně i na jiných pracovištích podobné velikosti a struktury) měli dávat při komunikaci s podřízenými pozor. Přínosem této bakalářské práce by mělo být zlepšení komunikace a dosažení tak nejen zvýšení spokojenosti všech zaměstnanců, ale také zefektivnění průběhu pracovní doby. K tomu je nezbytná v první řadě komunikační způsobilost, především pak znalost efektivní komunikace, uvědomování si vlastních chyb a neustálá snaha o jejich eliminaci. V teoretické části jsou objasněny některé základní pojmy důležité v komunikaci, jsou zde popsány zásady a předpoklady efektivní komunikace, bariéry v komunikaci a komunikace v organizaci. Praktická část je zaměřena na prostředí tří pracovních skupin velké mezinárodní organizace. Jsou zde zobrazeny a popsány nejčastější bariéry na tomto pracovišti a jejich dopady na efektivitu práce a skupinové klima.
Bariéry v komunikaci ve vybrané pracovní skupině
Sitková, Lucie ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Bulava, Alan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá komunikačními bariérami a jejich dopadem na výsledky pracovní činnosti a skupinové klima. Objasňuje pojem komunikace, prvky komunikačního procesu, základní dělení komunikace, verbální komunikace, neverbální komunikace, efektivní komunikace a její prvky, požadavky efektivní komunikace, komunikace u manažerů, manažerské komunikační strategie, specifika manažerské komunikace ve zdravotnictví a komunikaci uvnitř podniku. Dále rozebírá komunikační bariéry z pohledu různých autorů, což je stěžejní pro část praktickou, kde jsou pomocí výsledků dotazníků sestaveny grafy, odrážející jednotlivé komunikační bariéry z různých úhlů pohledu. Byly vypracovány dva typy dotazníků: jedny pro nadřízené pracovníky a druhé pro podřízené pracovníky. Zkoumanou skupinou byla uzavřená pracovní skupina jednoho nemocničního zařízení v České republice. V diskusi jsou zhodnoceny výsledky a dána doporučení pro prevenci a eliminaci těchto komunikačních bariér. Hlavním cílem této práce bylo zlepšit komunikaci mezi jednotlivými pracovníky na všech úrovních a mezi všemi úrovněmi, zvýšit efektivitu pracovních výkonů zpříjemněním pracovního klimatu a tím i dosáhnout spokojenosti všech pracovníků této pracovní skupiny.
Vyhodnocení organizační kultury nemocnice v dimenzi: týmové spolupráce, komunikace, vztahu k práci
ŠACHOVÁ, Zuzana
Tato bakalářská práce se zabývala organizační kulturou zdravotnického zařízení a jejím vyhodnocením ve třech oblastech. V teoretické části práce jsou definovány a blíže popsány oblasti komunikace, spolupráce v týmu a vztahu sester k jejich práci. Stanoveny byly tři cíle, které jsou zpracovány v praktické části této práce. Stanovenými cíli bylo vyhodnotit organizační kulturu Nemocnice Písek, a.s. ve třech dimenzích: týmová spolupráce, komunikace a vztah sester k práci. K cílům bylo stanoveno pět výzkumných otázek, které jsou zpracovány taktéž v praktické části této práce. Po zodpovězení výzkumných otázek, bylo vytvořeno šest hypotéz. První hypotéza: Sestry jsou spokojeny s komunikací na svém pracovišti. Druhá hypotéza: Sestry hodnotí komunikaci se svými nadřízenými kladně. Třetí hypotéza: Sestry spolupracují se všemi členy zdravotnického týmu. Čtvrtá hypotéza: Sestry hodnotí kolektiv na pracovišti kladně. Pátá hypotéza: Sestry mají kladný postoj ke své práci. Šestá hypotéza: Sestry jsou dostatečně motivovány ke své práci.Výzkum byl proveden kvalitativně ? kvantitativní metodou. V kvalitativní části výzkumu byly provedeny strukturované rozhovory s vedoucími sestrami vybraných oddělení Nemocnice Písek, a.s. Kvantitativní část výzkumu byla provedena metodou dotazování za pomoci techniky anonymního dotazníku. Výzkumným souborem pro kvantitativní část byly směnné sestry Nemocnice Písek, a.s.V závěru práce jsou shrnuty výsledky kvalitativního i kvantitativního výzkumu. Všechny výzkumné otázky byly zodpovězeny, hypotézy potvrzeny, cíle splněny. Výsledky poukazují na spokojenost sester s komunikací, motivací, prací v kolektivu nebo na úroveň mezilidských vztahů jednotlivých oddělení zvoleného zdravotnického zařízení. Výsledky budou předloženy vedení Nemocnice Písek, a.s. Práci lze využít v praxi jako návod, který pomůže vedoucím pracovníkům zdravotnických zařízení zlepšit komunikaci, týmovou spolupráci, motivaci sester k práci, mezilidské a pracovní vztahy.
Problematika trestů v mateřské škole
ŠIŠKOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce pojednává o problematice trestů v mateřských školách v České republice. Seznamuje čtenáře s historií trestů a s jejich dělením. V práci se dočteme o alternativním řešení trestů, v tom smyslu, že je lze nahradit takovými výchovnými prostředky, které na dítěti nezanechají negativní vlivy. Dále v praktické části nalezneme vyhodnocení dotazníků, které ukáže, zda jsou tresty v mateřských školách užívány, popřípadě jakého druhu jsou, a zda učitelky znají alternativy, kterými lze tresty nahradit. Po přečtení práce by měl čtenář získat ucelený přehled o problematice trestů v mateřských školách.
Současná mateřská škola ve městě a na vesnici
STAŇKOVÁ, Kateřina
Práce rozebírá, zda ještě existují rozdíly mezi městským a vesnickým způsobem života, a jestli mají vliv na chování a projevy dětí a učitelek v mateřských školách. V teoretické části píši o faktorech, které mají na chování dětí největší vliv, v praktické části pozoruji chování dětí při předem vybraných činnostech v pěti vesnických a v pěti městských mateřských školách.
Poruchy komunikace v rodině. Hodnoty a tabu v křesťanské a "nevěřící" rodině
HORÁKOVÁ, Ivana
Práce se zabývá komunikací, hodnotami a tabu v křesťanské a {\clqq}nevěřící`` rodině s mladým dospí-vajícím jedincem. Teoretická část charakterizuje pojmy jako rodina, nukleární rodina a stručně nahlíží na komunikaci jako sociální jev a dále na komunikaci v rodině. Současně se snaží o vy-mezení pojmu křesťanská a {\clqq}nevěřící rodina`` a také se pokouší v rámci teorie o uchopení hodno-tového systému těchto rodin. Dále předkládá stručnou charakteristiku žádoucích a nežádoucích situací v rodině s dospívajícím dítětem. Praktická část charakterizuje pubescenty a adolescenty z křesťanských a {\clqq}nevěřících`` rodin s jejich oběma rodiči z oblasti Kaplicka a Prachaticka. V současné době nejsou v průměru nijak obzvlášť markantní rozdíly mezi křesťanskou a {\clqq}nevěřící rodinou. Obě tyto skupiny lidí ve spo-lečnosti uvádějí mezi předními hodnotami pracovitost, slušnost, odpovědnost a ohleduplnost. Je zde tedy možnost pozitivního náhledu na současnou rodinu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí47 - 56další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.