|
Činnost vybraných médií veřejné služby v oblasti zvyšování digitální gramotnosti ve společnosti
Hána, Tomáš ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
Bakalářská práce se zabývá konceptem digitální gramotnosti ve vztahu k médiím veřejné služby. Teoretická část nejprve ujasňuje pojmosloví digitální gramotností, následně analyzuje vývoj tohoto termínu od prvních výskytů až po jeho současné chápání. Dále se zabývá relevancí digitální gramotnosti v evropské legislativní rovině, hlavně v kontextu dlouhodobých strategií, analyzuje současnou situaci s digitálními dovednostmi v Evropě a popisuje edukační rolí médií veřejné služby. V metodologické částí definuje výzkumné metody, teoretická východiska i vysvětlení jejich aplikace v návazné výzkumné části, operacionalizuje pojem digitální gramotnosti a vymezuje zkoumaný vzorek. Ve výzkumné části je komparativně zkoumána činnost veřejnoprávních médií BBC a České televize, nejdříve v programové nabídce, následně ve webových vzdělávacích portálech. Výzkumnou část uzavírá analýza obsahu na webových vzdělávacích portálech zaměřeného na rozvoj digitálních kompetencí, při které je aplikován rámec DigComp.
|
|
Portál pro vzdálený mentoring
VENCÁLEK, Lukáš
Diplomová práce se zabývá návrhem a implementací webového portálu pro vzdálený mentoring. Analyzuje problematiku e-learningu, koučinku a mentoringu, načež vymezuje cílovou skupinu uživatelů a její potřeby. Současně se zabývá problematikou technologických startupů a popisuje proces budování portálu v kontextu startupu. Praktická část se zaměřuje na samotný vývoj, projektové řízení a udržitelnost projektu.
|
| |
|
Analýza vzdělávacích portálů pro oblast ICT profesí
Vrbka, Jan ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Práce se zabývá elektronickými vzdělávacími portály a jejich využitelnosti v oblasti ICT profesí. Práce má za cíl stanovit klíčové znalosti ICT odborníků a přiřadit k nim vzdělávací kurzy nabízené těmito portály. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se nacházejí definice jednotlivých problematik zpracovávaných v této práci. Jedná se zejména o problematiku vzdělávání a e-learningu. V praktické části je uvedeno přiřazení klíčových odborných znalostí jednotlivým ICT profesím. Také je zde uvedena hloubka znalostí a dovedností, které vyžadují zaměstnavatelé u nastupujících absolventů. Požadavky zaměstnavatelů jsou zpracovány za roky 2006 a 2010. Závěrem práce jsou uvedeny vzdělávací portály s nejširší nabídkou kurzů na českém trhu. Z nabídky portálů jsou vybrány kurzy, reflektující stanovené znalosti a dovednosti z předcházejících kapitol. Tyto portály jsou následně srovnány.
|
|
Analýza vzdělávacích portálů na trhu České republiky.
Šejtka, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá oblastí elektronického vzdělávání v podobě vzdělávacích portálů. Cílem práce je provedení rešerše vzdělávacích portálů na trhu ČR a následná analýza portálů, které uživatelům nabízí služby pro podporu výuky. V teoretické části se práce zaměřuje na definici pojmů formální a neformální vzdělávání, popisuje příklady jeho využití. Dále se pak zabývá elektronickým vzděláváním v podobě e-learningu, definuje e-learning z různých úhlů pohledů, popisuje jeho historický vývoj, formy a prostředky e-learningové výuky. Diplomová práce se dále zabývá analýzou 17 portálů, z nichž dva jsou popsány detailně, jedná se o zástupce formálního a neformálního vzdělávání. Zpracovaná analýza nabízí informace o správcích portálů, dále pak rozsahu poskytovaných služeb a také obchodního modelu, který portály využívají.
|