Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba rámcových vzdělávacích programů s námětem Hudební kultura na Podblanicku
Bušková, Iveta ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Autorka navazuje na svoji bakalářskou práci na téma "Odkaz Jana Dismase Zelenky pro současnost v regionu Podblanicko" diplomovou prací s názvem "Tvorba rámcových vzdělávacích programů s námětem Hudební kultura na Podblanicku". Dále se tak věnuje osobnosti Jana Dismase Zelenky, jeho odkazu a připomínání jeho života a díla, ke kterému dochází především díky festivalu Podblanický hudební podzim, který se v podblanickém kraji koná každý rok. Autorka se ve své práci zaměřuje na současný školský systém, v kterém došlo v posledních letech ke značným změnám. Pedagogická reforma, a s ní zavedení rámcových vzdělávacích programů, nabyla na základních školách platnosti v září 2007. Programy zdůrazňují rozvíjení šesti klíčových kompetencí, kterými se utváří i celková osobnost žáka, zavádějí průřezová témata a vzdělávací oblasti, v kterých jsou zařazeny jednotlivé vzdělávací obory. Podrobněji se pak autorka zabývá vzdělávací oblastí Umění a kultura a věnuje se především předmětu Hudební výchova a jeho uplatnění v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V další části autorka srovnává předchozí vzdělávací programy Obecná škola, Národní škola a Základní škola s již zmíněným Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Dále se zabývá tvorbou a nezbytnými náležitostmi, které musí obsahovat...
Výtvarná výchova a klíčové kompetence.
Unique, Elis ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Diplomová práce pojednává o vlivu výtvarné výchovy na rozvoj klíčových kompetencí v rámci vzdělávacího programu pro 2. stupeň ZŠ. Práce zkoumá potenciál této disciplíny a možnosti aplikovat ji k rozvíjení a posílení kognitivních funkcí, sebevědomí, sociálních a komunikačních dovedností u dětí ve starším školním věku. První teoretická část je zaměřena na pojetí výtvarné výchovy a její současné proudy ve vztahu jak k měnícímu se vzdělávacímu obsahu, tak k některým problémům, s nimiž se setkáváme v běžné školní praxi. Zvláštní pozornost je věnována animo-centrickému přístupu, k němuž se autorka hlásí, zároveň pociťuje potřebu vymezit hranici mezi rozvíjením kompetencí a řešením specifických problémů jednotlivých žáků nebo dynamiky ve třídě, mezi artefiletikou a aktivitami, jež se svým působením přibližují spíše k arteterapii. Druhá část zpracovává poznatky hloubkových rozhovorů s experty v oboru pedagogiky a psychologie, které popisuji zkušenosti s artefiletikou, arteterapii a pedagogickým působením ve škole a jejich potenciálem k rozvíjení klíčových kompetencí. Cílem práce je na základě odborných výpovědí prozkoumat a popsat nástroje výtvarné výchovy v rozvoji klíčových kompetencí a její možnosti předcházet a případně řešit problémy v některých oblastech. Didaktickou část tvoří soubor výtvarných úloh, které...
Umění versus sport. Mezioborové vztahy mezi vizuálním uměním a sportem
Fröhlichová, Hana ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Předkládaná diplomová práce je sondou do vztahu sportu a umění. Snaží se nacházet nové společné prvky, ze kterých by se dalo vycházet při pojímání výtvarné a tělesné výchovy. Didaktická část obsahuje návrh projektu, který má mít zastřešující téma, které nabízí mezipředmětovou vazbu na základě zjištěných spojníků mezi výtvarnou a tělesnou výchovou v praxi.
Tvorba rámcových vzdělávacích programů s námětem Hudební kultura na Podblanicku
Bušková, Iveta ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Autorka navazuje na svoji bakalářskou práci na téma "Odkaz Jana Dismase Zelenky pro současnost v regionu Podblanicko" diplomovou prací s názvem "Tvorba rámcových vzdělávacích programů s námětem Hudební kultura na Podblanicku". Dále se tak věnuje osobnosti Jana Dismase Zelenky, jeho odkazu a připomínání jeho života a díla, ke kterému dochází především díky festivalu Podblanický hudební podzim, který se v podblanickém kraji koná každý rok. Autorka se ve své práci zaměřuje na současný školský systém, v kterém došlo v posledních letech ke značným změnám. Pedagogická reforma, a s ní zavedení rámcových vzdělávacích programů, nabyla na základních školách platnosti v září 2007. Programy zdůrazňují rozvíjení šesti klíčových kompetencí, kterými se utváří i celková osobnost žáka, zavádějí průřezová témata a vzdělávací oblasti, v kterých jsou zařazeny jednotlivé vzdělávací obory. Podrobněji se pak autorka zabývá vzdělávací oblastí Umění a kultura a věnuje se především předmětu Hudební výchova a jeho uplatnění v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V další části autorka srovnává předchozí vzdělávací programy Obecná škola, Národní škola a Základní škola s již zmíněným Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Dále se zabývá tvorbou a nezbytnými náležitostmi, které musí obsahovat...
Využití literatury pro děti a mládež ve školních družinách
SMRŽOVÁ, Vendula
Práce se zabývá využitím literární výchovy ve školní družině ve Studené. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy (školní družina, volný čas, charakteristika dětí). Práce se zaměřuje především na charakteristiku školní družiny jako prostředí pro výchovu a vzdělávání dětí v době mimo vyučování, charakteristiku dětí mladšího a středního školního věku. Podrobně jsou rozebrány metody práce s literárním textem v rámci literární a literárně-dramatické výchovy. Praktická část obsahuje výzkum zaměřený na využití literární výchovy ve školní družině i mimo ni a pracovní listy zaměřené na literární a dramatickou výchovu.
Fenomén zátiší ve vývoji výtvarného umění a jeho využití ve výtvarné výchově na 1.stupni ZŠ.
SODOMKOVÁ, Soňa
Cílem této diplomové práce je objasnění pojmu zátiší, nastínění jeho vývoje v kontextu výtvarného umění od starověku po současnost. V práci se zaměřím na specifikaci vybraných obsahových a formálních proměn zátiší s nástinem možností využití jejich výchovně-vzdělávacího potenciálu pro praxi výtvarné výchovy na základních školách. Tato práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá historií, základními principy a technikami zátiší ve výtvarném umění a jeho světovými a českými představiteli. Praktická část obsahuje reálnou aplikaci tématu zátiší v hodinách výtvarné výchovy a jeho následné možnosti využití.
Procesní rámec pro rozvoj business analytiků
Subachev, Mikhail ; Koubský, Petr (vedoucí práce) ; Klimek, David (oponent)
Diplomová práce zkoumá pojetí a význam role business analytika v IT, vliv této role na úspěšnost dodávaných projektů a možnosti efektivního osobního rozvoje pracovníků v této roli pomocí optimalizace interních procesů - procesního rámce. Navržený procesní rámec pro rozvoj business analytiků zasahuje do pěti oblastí firemního života: firemní kultury, vzdělání, knowledge managementu, oblasti aplikace praktických zkušeností a procesů náboru. Procesy těchto oblastí se ovlivňují navzájem a vytváří tak ucelený systém, který umožňuje efektivně vzdělávat business analytiky. Procesní rámec tak poskytuje komplexní přístup k rozvoji zaměstnanců a umožňuje efektivně propojovat strategii rozvoje lidských zdrojů s globální strategií společnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.