Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Institucionální rámec realitní činnosti
Kselíková, Tereza ; Švancarová, Šárka (oponent) ; Telec, Ivo (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá pojmy z realitní praxe a osobami, které v této praxi působí. Práce poskytuje náhled na smlouvy využívané v realitní praxi a na jejich změny po přijetí nového občanského zákoníku. Pozornost je také věnována novým definicím některých pojmů souvisejících s realitním oborem, jak je vymezuje nový občanský zákoník. Práce mapuje změny v realitní činnosti v návaznosti na přijetí nového katastrálního zákona. Práce zkoumá aktuální vzdělanost realitních makléřů a možnosti dále se v tomto oboru vzdělávat. V rámci diplomové práce je také zpracován dotazník, který mapuje základní otázky z realitního prostředí. Dotazník je také zaměřen na připravovaný zákon o poskytování služeb realitních zprostředkovatelů.
Management osobního rozvoje
Křenková, Vendula ; Škodová, Eva (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce Management osobního rozvoje podává nejen teoretický obraz o problematice managementu osobního rozvoje ve všeobecném pohledu nýbrž i praktický náhled na zkoumanou společnost CNC KOVO s.r.o. se zaměřením na pracovníky výroby, mistry a v neposlední řadě i manažery společnosti. V teoretické části budou charakterizovány některé ze základních pojmů sledované oblasti, především time management, stress management či rozbor osobnosti manažera. Získané poznatky se dále aplikují na praktickou část a diplomová práce vyústí v doporučení pro zvýšení úrovně osobního rozvoje zaměstnanců firmy, jakož i celého podniku.
Knihovna pro práci s grafikou se zaměřením na výuku
Marušič, Martin ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a vývojem grafické knihovny vhodné pro výuku programování na stedních školách a ukazuje použití této knihovny pro vizualizaci algoritmu na funkci sinus. Dále popisuje knihovny pro práci s grafickým výstupem a srovnává dobe známé multimediální knihovny.
Motivace pracovníků ve vybrané společnosti
Řádová, Renáta ; Tunkl, David (oponent) ; Novák, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o motivaci pracovníků vybrané společnosti. Současný motivační systém je zanalyzován na základě rozboru rozhovorů s finančním ředitelem společnosti, hlavním inženýrem projektu a pomocí dotazníkového šetření. Zjištěné nedostatky stávajícího motivačního systému jsou analyzovány a jsou navržena opatření, která vedou ke zlepšení motivace pracovníků a jejich spokojenosti ve společnosti.
Představy o trávení (volného) času při hlídání z pohledu dětí, rodičů a pečujících osob
HOLUBOVÁ, Monika
Práce se zabývá představami o trávení volného času hlídaček, o představě času během hlídání a toho, jak na tento čas dle jejich mínění nahlíží děti a rodiče. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak hlídačky nahlíží na svůj volný čas a dále na čas, který tráví při hlídání dětí. Současně je cílem zjistit, jakou představu mají z pohledu hlídačky o tomto času rodiče a hlídané děti. V teoretické části jsou osvětleny okolnosti pečujících osob (hlídaček), rodiny a výchovy a v neposlední řadě volného času. Témata jsou zvolena taková, která jsou potřebná k představení hlídání dětí jako komplexu. Praktická část obsahuje podstatné části z rozhovorů s respondentkami. Zaměřuje se na vnímání volného času pečujících osob, jaká úskalí hlídání dětí doprovází. Také jak pečující osoby (hlídačky) naplňují čas během hlídání dětí a jak si myslí, že to chtějí děti a jak si to dle nich představují rodiče.
Komplexní ošetřovatelská péče o pacienta s onemocněním žlučníku pohledem sestry a pacienta
HLINŠŤÁKOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá komplexní ošetřovatelskou péčí o pacienta s onemocněním žlučníku. Cílem práce bylo zjistit, jak se na předoperační a pooperační péči dívá nejen samotný pacient, ale také sestra. V práci byly stanoveny čtyři cíle, jako první "Zmapovat komplexní předoperační přípravu před operací žlučníku na chirurgickém oddělení z pohledu sestry." Jako druhý "Zmapovat komplexní předoperační přípravu pacienta před operací žlučníku na chirurgickém oddělení z pohledu pacienta." Jako třetí "Zmapovat pooperační péči po operaci žlučníku na chirurgickém oddělení z pohledu sestry." A jako čtvrtý "Zmapovat pooperační péči po operaci žlučníku na chirurgickém oddělení z pohledu pacienta." Pro sběr dat bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření s využitím techniky polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořili pacienti, kteří podstoupili operaci žlučníku, a sestry pracující na chirurgickém oddělení. Ukázalo se, že pacienti příliš nevnímají předoperační posloupnost ošetřovatelské péče, spíše se řídí pokyny sester. Další šetření prokázalo, že všichni pacienti znají zásady, které musí dodržovat po propuštění z nemocnice (dieta, péče o ránu, rehabilitace), což svědčí o kvalitní edukaci sester. Výsledky u sester ukazují, že sestry znají zásady předoperační a pooperační péče. Výsledky výzkumu poukázaly na nedostatečnou psychickou podporu pacienta ze strany sester. Sestry vnímají tento problém, který podle nich souvisí s nedostatkem personálu a tím pádem také s nedostatkem času na pacienta. Z bakalářské práce jako doporučení pro praxi vyplynulo, že je nutné vytvořit časovou rezervu v práci sester, aby se mohly věnovat také psychické podpoře pacientů.
Připravenost vybraných mateřských škol v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín
HÁJKOVÁ, Lucie
Diplomová práce je založena na posouzení připravenosti personálu ve vybraných mateřských školách v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín. V mateřských školách se sdružuje velký počet malých dětí, které jsou odkázány na pomoc dospělých lidí. V případě vzniku radiační havárie nebudou děti schopny se samy o sebe postarat a jednoznačně budou závislé na pomoci pedagogů. Proto připravenost personálu tohoto typu školského zařízení v zóně havarijního plánování by neměla být podceňována. Cílem této diplomové práce bylo provést analýzu znalostí personálu ve vybraných mateřských školách (Dříteň, Zliv, Albrechtice nad Vltavou, Neznašov) v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín. Pro tento účel byla stanovena hypotéza: "Znalosti personálu vybraných mateřských škol v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín budou vyšší než 60 %". K dosažení stanoveného cíle a k ověření hypotézy bylo uskutečněno dotazníkové šetření pomocí vypracovaného dotazníku. Dotazník obsahoval 19 otázek a celkem se dotazníkového šetření zúčastnilo 55 respondentů. Výsledky byly následně vyhodnoceny pomocí metod deskriptivní a matematické statistiky. Byla potvrzena hypotéza, že znalosti personálu vybraných mateřských škol jsou vyšší než 60 %. Aritmetický průměr znalostí personálu ve vybraných mateřských školách v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín činil 61,47 %. Současný stav znalostí personálu ve vybraných mateřských školách považuji za dostatečný, ale výsledky ukázaly nedostatečné znalosti v oblastech improvizované ochrany těla a jodové profylaxe.
Možnosti vzdělávání a nabídka služeb pro podporu osobnostního rozvoje dětí s Downovým syndromem na Českobudějovicku.
SUKDOLOVÁ, Božena
Práce je zaměřena na téma "Možnosti vzdělávání a nabídka služeb pro podporu osobnostního rozvoje dětí s Downovým syndromem na Českobudějovicku." Cílem této práce bylo zjistit způsoby vzdělávání a nabídku služeb pro podporu osobnostního rozvoje dětí s Downovým syndromem. Poskytování vzdělání je jednou z hlavních funkcí moderního státu, přičemž vzdělanost národa je výrazem jeho kulturní úrovně a vyspělosti. Nadbytečný chromozom je zodpovědný za charakteristický vzhled a vývojově podmíněné zvláštnosti. Ve srovnání s intaktními dětmi se děti s trisomií 21 vyvíjí duševně i motoricky všeobecně pomaleji, nicméně každé dítě je jedinečné ve své osobnosti, svém temperamentu a svém nadání, tak jako jsou jedinečné i ostatní děti. Pro naplnění cílů a ověření výzkumných otázek byla zvolena kvalitativní forma výzkumu prostřednictvím rozhovoru. Rozhovor byl použit při komunikaci s rodiči, kterým byly položeny konkrétní otázky. Rozhovory byly zaznamenány na záznamový arch. Jako další metoda bylo použito dotazování. V dotazníku byly vytvořeny otázky, jednak na základě teoretické části, a také z informací získaných v průběhu rozhovorů. Ve vlastní konstrukci dotazníku byly obsaženy položky zjišťující fakta o respondentovi a položky zjišťující jeho postoje a mínění k dané problematice. Jako poslední metoda byla použita analýza dokumentů. Data pro analýzu byla čerpána z webových stránek, výzkumem odborné literatury a z individuálních vzdělávacích plánů. Zkoumaný soubor byl zvolen záměrným výběrem, tvořilo ho 10 rodičů dětí s Downovým syndromem, kteří bydlí v okrese České Budějovice. Z výzkumu vyplynulo, že rodiče dětí s DS považují za velmi důležité vzdělávání svých dětí a že se o možnosti vzdělávání zajímají. Všechny osoby z výzkumného souboru se vzdělávají v ZŠ praktických, speciálních, nebo se vzdělávají za pomoci integrace v běžných vzdělávacích zařízeních. Během rozhovorů s rodiči a z dotazníkového šetření bylo zjištěno, že stupeň zařazení do systému vzdělávání je závislý na schopnosti konkrétního jednotlivce, ale trendem je jejich plné zapojení do společenského a vzdělávacího života intaktní skupiny. Dále bylo zjištěno, že většina dětí s Downovým syndromem tráví čas jako většina intaktních dětí dle svého zájmu. Mimořádný význam má pro lidi s Downovým syndromem hlavně podpora v rozvoji jejich dovedností. Podle potřeb mohou dále děti s Downovým syndromem využít jakoukoliv službu poskytovanou jak státními, tak nestátními organizacemi. Nabídek činností a terapií pro rozvoj dětí s Downovým syndromem je po teoretické stránce dostatek. Zmíněné výsledky výzkumu odpovídají stanoveným cílům a výzkumným otázkám této práce.
Výchovné působení a práce s mládeží ve sborech dobrovolných hasičů v Praze a středních Čechách.
HUŠEK, Filip
Cílem bakalářské práce je zpřehlednění a analyzování výchovného působení a práce s mládeží ve sborech dobrovolných hasičů, a to v kontextu hledání možností preventivní a výchovné práce na lokální úrovni. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou zpracovány základní teoretické poznatky týkající se obecné formy, pravidel a způsobů vedení mládeže ve volném čase, budou komparovány názory na výchovnou a preventivní práci. Dále práce představuje sbory dobrovolných hasičů obecně i ve smyslu práce s mládeží. Další kapitola je věnována organizaci sborů a mládeže v těchto sborech. Praktická část zkoumá zejména počty mladých členů sboru, jejich vývoj v čase, autor mapuje a popisuje provozované aktivity, jejich četnost, jejich zaměření na prevenci a výchovu a formy spolupráce s jinými výchovnými a vzdělávacími organizacemi a institucemi ve vybraných sborech v Praze a středních Čechách.
Informovanost studentů středních škol v oblasti ochrany obyvatelstva ve Středočeském kraji
SOUKUPOVÁ, Adéla
V diplomové práci byla zjišťována informovanost studentů středních škol v oblasti ochrany obyvatelstva ve Středočeském kraji. V jednotlivých oblastech ochrany obyvatelstva by se měla s přihlédnutím k věku orientovat každá osoba. Mimořádným událostem rozličného charakteru je pravidelně vystavován každý člověk, proto je více než žádoucí vědět, jak se v dané situaci chovat. Lze pak danou mimořádnou událost lépe vyřešit a navíc dochází k minimalizaci negativních důsledků. Nejvhodnější je začít seznamovat s danou problematikou vhodným způsobem již děti v mateřských školách, pokračovat se žáky základních škol a se studenty středních škol informace dále prohlubovat. V současné době však na středních školách žádná pravidelná výuka v oblasti ochrany obyvatelstva neprobíhá. Nynější studenti jsou tudíž zatím odkázaní na jednorázové přednášky nebo na vlastní vyhledávání potřebných informací. Teoretická část práce je zaměřena na ochranu obyvatelstva a její stručnou historii v České republice a ve světě a je zde přiblížena Koncepce ochrany obyvatelstva do roku 2020, s výhledem do roku 2030. Dále je popsán současný systém preventivně výchovné činnosti a vzdělávání na středních školách. Následuje vymezení některých pojmů v oblasti ochrany obyvatelstva (mimořádná událost, krizová situace, integrovaný záchranný systém, varování a vyrozumění, evakuace, nouzové přežití obyvatelstva, individuální ochrana, ukrytí obyvatelstva). Jako součást teoretické části práce následuje popis základních metod deskriptivní a matematické statistiky, které jsou aplikovány v navazující kapitole. Cílem diplomové práce je posoudit informovanost studentů středních škol ve Středočeském kraji v oblasti ochrany obyvatelstva a zvýšit povědomí studentů středních škol o dané problematice. Stanoveny byly dvě hypotézy. Hypotéza č. 1: Znalosti studentů středních škol v oblasti ochrany obyvatelstva ve Středočeském kraji mají normální rozdělení. Hypotéza č. 2: Studenti různých typů středních škol mají statisticky významně rozdílnou úroveň znalostí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.