Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mateřská škola v Brně
Němcová, Markéta ; Sátora,, Josef (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Zadáním Bakalářské práce je návrh Mateřské školy v Brně při ulici Údolní. Cílem této práce je navrhnou novostavbu sloužící pro výchovu a vzdělávání dětí předškolního věku, která svým architektonický a urbanistickým řešení respektuje své okolí a zároveň doplňuje historickou část města Brna. Řešené území se nachází v místě proluky naproti parku Obilní trh a v těsné návaznosti na pozemky Otevřené zahrady Nadace Partnerství. Součástí návrhu mateřské školy je i návrh zahrady pro pobyt dětí venku, v návrhu je využito svažitého terénu směřujícího k hradu Špilberk a navazujícího na zelenou pobytovou střechu objektu. Objekt je jednopodlažní bezbariérový s kapacitou dvou samostatných oddělení pro děti a společným zázemím. Kapacita jednoho oddělení odpovídá počtu 24 dětí. Svým půdorysným tvarem a situováním místností návrh maximálně podporuje příznivé prostředí pro výchovu a vzdělávání dětí. Navrhovaný objekt má půdorysný tvar písmene U. Dispozice je navržena tak, aby pobytové plochy pro děti byly situovány směrem na jihovýchod, a aby byly odkloněny od rušné ulice údolní a veřejných prostranství. Mezi křídly s hernami vzniká uzavřené prostranství pro pobyt dětí venku. Skrz objekt je navržen průchod, který spojuje zahradu s hřištěm. Fasáda celého objektu je řešena vodorovným dřevěným obkladem ze sibiřského modřínu. Dřevěná fasáda koresponduje s objektem Otevřené zahrady. Jelikož se jedná o veřejnou stavbu určenou pro děti jsou na fasádě kruhová okna s barevným zasklením, která do interiéru, díky slunečním paprskům, propouštějí barevné světlo.
Edukační technologie v práci předškolních dětí s onkologickým onemocněním
Skalická, Jana ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Diplomová práce se v teoretické rovině věnuje problematice vhodného využití informačních technologií u předškolních dětí, které jsou vzdělávány v nemocnicích nebo mateřských školách při nemocnicích působících. Dále se práce zabývá problematikou zdraví a vlivu nemoci na psychiku dítěte a vlivu hospitalizace a dlouhodobého pobytu dítěte v nemocnici na jeho stávající život. V teoretické části práce jsou popsány různé druhy digitálních technologií, které jsou v současné době využívány ve vzdělávacím procesu u předškolních dětí. V závěru teoretické části práce jsou popsána nádorová onemocnění dětí, která jsou často léčena ve FN Motol. V úvodu praktické části práce je blíže popsána samotná FN Motol včetně základních informací o její historii a současném fungování. Praktická část práce se opírá o využití digitálních technologií ve vzdělávání dětí hospitalizovaných na onkologickém oddělení Fakultní nemocnice v Motole, kdy byly zjišťovány technické prostředky nejčastěji využívané u dlouhodobě hospitalizovaných dětí nejen v rámci vzdělávání, ale ve vztahu na trávení volného času v nemocnici. Na základě osobní zkušenosti byl vypracován desetidenní vzdělávací program, který byl následně aplikován u vybraných dětských pacientů ve FN Motol. Dále se práce zabývá pozitivními i negativními stránkami využívání...
Mateřská škola v Brně
Němcová, Markéta ; Sátora,, Josef (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Zadáním Bakalářské práce je návrh Mateřské školy v Brně při ulici Údolní. Cílem této práce je navrhnou novostavbu sloužící pro výchovu a vzdělávání dětí předškolního věku, která svým architektonický a urbanistickým řešení respektuje své okolí a zároveň doplňuje historickou část města Brna. Řešené území se nachází v místě proluky naproti parku Obilní trh a v těsné návaznosti na pozemky Otevřené zahrady Nadace Partnerství. Součástí návrhu mateřské školy je i návrh zahrady pro pobyt dětí venku, v návrhu je využito svažitého terénu směřujícího k hradu Špilberk a navazujícího na zelenou pobytovou střechu objektu. Objekt je jednopodlažní bezbariérový s kapacitou dvou samostatných oddělení pro děti a společným zázemím. Kapacita jednoho oddělení odpovídá počtu 24 dětí. Svým půdorysným tvarem a situováním místností návrh maximálně podporuje příznivé prostředí pro výchovu a vzdělávání dětí. Navrhovaný objekt má půdorysný tvar písmene U. Dispozice je navržena tak, aby pobytové plochy pro děti byly situovány směrem na jihovýchod, a aby byly odkloněny od rušné ulice údolní a veřejných prostranství. Mezi křídly s hernami vzniká uzavřené prostranství pro pobyt dětí venku. Skrz objekt je navržen průchod, který spojuje zahradu s hřištěm. Fasáda celého objektu je řešena vodorovným dřevěným obkladem ze sibiřského modřínu. Dřevěná fasáda koresponduje s objektem Otevřené zahrady. Jelikož se jedná o veřejnou stavbu určenou pro děti jsou na fasádě kruhová okna s barevným zasklením, která do interiéru, díky slunečním paprskům, propouštějí barevné světlo.
Slovní zásoba současné dětské populace
Pánková, Tereza ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Předkládaná práce se zabývá lexikálně-sémantickou rovinou jazyka u dětí předškolního věku. Zaměřuje se na slovní zásobu aktivní i pasivní. První část nastiňuje teoretický základ za použití odborné literatury. Pojednává o vývoji řeči z hlediska jazykových rovin, diagnostice a vývoji slovní zásoby a osobnosti dítěte předškolního věku. V praktické části je pak popsán vlastní výzkum slovní zásoby, který byl proveden za použití testu Test aktivní a pasivní slovní zásoby, který byl vytvořen na podkladě zahraničního testu CREVT-2 a hodnotí úroveň slovní zásoby. Testování bylo realizováno ve čtyřech mateřských školkách. Testována byla populace dětí intaktních ve věku 4, 5, 6 až 7 let. Jednotlivé věkové skupiny jsou mezi sebou porovnávány a jsou zjišťovány rozdíly mezi nimi. Výzkumná část hodnotí úroveň pasivní i aktivní slovní zásoby předškolních dětí a měla by poukázat na důležitost rozvoje slovní zásoby v tomto věku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.