Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Approaches by the government and non-profit sector to provide education to the Roma in eastern Slovakia
Slováková, Petra ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Predmetom tejto diplomovej práce je popísať prístup štátu a neziskového sektoru ku vzdelávaniu rómskych detí na východnom Slovensku. V teoretickej časti sa zaoberá prístupom štátu od predškolskej prípravy po základnú školu. V druhej kapitole sa práca venuje pojmom sociálne znevýhodnenie a definíciám dieťaťa pochádzajúceho z tohto prostredia. Objasňuje pojmy ako nultý ročník, prípravný ročník, asistent učiteľa a celodenný výchovný systém, ktoré súvisia so základným vzdelávaním a žiakmi pochádzajúcimi z málo podnetného prostredia. V praktickej časti sa cielene venuje jednej neziskovej organizácii pôsobiacej na východnom Slovensku, ETP Slovensko - Centrum pre udržateľný rozvoj, popisu činnosti tejto organizácie a projektom, ktoré vykonáva. Kvalitatívny výskum bol realizovaný pomocou pološtrukturovaných rozhovorov. Cieľom diplomovej práce je popísať činnosť piatich pracovníkov neziskovej organizácie ETP Slovensko, ich preferované štýly práce s deťmi a zistiť, či oni sami vidia prínos pôsobenia neziskovej organizácie v obci Veľká Ida. Práca môže byť nápomocná pracovníkom v oblasti vzdelávania rómskych detí alebo detí zo sociálne znevýhodneného prostredia, pomôcť im zorientovať sa v pojmoch a zákonoch s touto terminológiou súvisiacich. Prínos práce je najmä v konkrétnych skúsenostiach pracovníkov ETP...
Rozšiřování slovní zásoby u romských žáků na druhém stupni ZŠ
Kráčmarová, Drahoslava
Práce se zabývá osvojováním slovní zásoby v období pozdějšího jazykového vývoje u žáků druhého stupně základní školy z rozdílného socio-ekonomického a socio-kulturního prostředí. Teoretická část resumuje základní poznatky teoretické stejně jako dosavadní výzkumy empirické, zaměřené zejména na vliv rodinného prostředí jedince na jeho jazykový vývoj. Podává komplexní obraz o dosavadní praxi vzdělávání romských dětí v České republice. Výzkumná část popisuje samostatný výzkum slovní zásoby žáků u vybraných slovních druhů v akvizičním korpusu SKRIPT2015. Na základě komparace textů žáků navštěvujících školy v sociálně vyloučených lokalitách nebo v lokalitách sociálním vyloučením ohrožených s výrazným zastoupením Romů s texty žáků navštěvujících běžné školy vyplývají konkrétní dopady rozdílného socio-ekonomického a socio-kulturního prostředí na psaný projev žáků, stejně jako (ne)účinnost dosavadních podpůrných opatření ze strany vzdělávací instituce. KLÍČOVÁ SLOVA osvojování jazyka, pozdější jazykový vývoj, rozšiřování slovní zásoby, vzdělávání Romů, akviziční korpus, SKRIPT2015
Rozšiřování slovní zásoby u romských žáků na druhém stupni ZŠ
Kráčmarová, Drahoslava
Práce se zabývá osvojováním slovní zásoby v období pozdějšího jazykového vývoje u žáků druhého stupně základní školy z rozdílného socio-ekonomického a socio-kulturního prostředí. Teoretická část resumuje základní poznatky teoretické stejně jako dosavadní výzkumy empirické, zaměřené zejména na vliv rodinného prostředí jedince na jeho jazykový vývoj. Podává komplexní obraz o dosavadní praxi vzdělávání romských dětí v České republice. Výzkumná část popisuje samostatný výzkum slovní zásoby žáků u vybraných slovních druhů v akvizičním korpusu SKRIPT2015. Na základě komparace textů žáků navštěvujících školy v sociálně vyloučených lokalitách nebo v lokalitách sociálním vyloučením ohrožených s výrazným zastoupením Romů s texty žáků navštěvujících běžné školy vyplývají konkrétní dopady rozdílného socio-ekonomického a socio-kulturního prostředí na psaný projev žáků, stejně jako (ne)účinnost dosavadních podpůrných opatření ze strany vzdělávací instituce. KLÍČOVÁ SLOVA osvojování jazyka, pozdější jazykový vývoj, rozšiřování slovní zásoby, vzdělávání Romů, akviziční korpus, SKRIPT2015
Rozšiřování slovní zásoby u romských žáků na druhém stupni ZŠ
Kráčmarová, Drahoslava ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Práce se zabývá osvojováním slovní zásoby v období pozdějšího jazykového vývoje u žáků druhého stupně základní školy z rozdílného socio-ekonomického a socio-kulturního prostředí. Teoretická část resumuje základní poznatky teoretické stejně jako dosavadní výzkumy empirické, zaměřené zejména na vliv rodinného prostředí jedince na jeho jazykový vývoj. Podává komplexní obraz o dosavadní praxi vzdělávání romských dětí v České republice. Výzkumná část popisuje samostatný výzkum slovní zásoby žáků u vybraných slovních druhů v akvizičním korpusu SKRIPT2015. Na základě komparace textů žáků navštěvujících školy v sociálně vyloučených lokalitách nebo v lokalitách sociálním vyloučením ohrožených s výrazným zastoupením Romů s texty žáků navštěvujících běžné školy vyplývají konkrétní dopady rozdílného socio-ekonomického a socio-kulturního prostředí na psaný projev žáků, stejně jako (ne)účinnost dosavadních podpůrných opatření ze strany vzdělávací instituce. KLÍČOVÁ SLOVA osvojování jazyka, pozdější jazykový vývoj, rozšiřování slovní zásoby, vzdělávání Romů, akviziční korpus, SKRIPT2015
Approaches by the government and non-profit sector to provide education to the Roma in eastern Slovakia
Slováková, Petra ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Predmetom tejto diplomovej práce je popísať prístup štátu a neziskového sektoru ku vzdelávaniu rómskych detí na východnom Slovensku. V teoretickej časti sa zaoberá prístupom štátu od predškolskej prípravy po základnú školu. V druhej kapitole sa práca venuje pojmom sociálne znevýhodnenie a definíciám dieťaťa pochádzajúceho z tohto prostredia. Objasňuje pojmy ako nultý ročník, prípravný ročník, asistent učiteľa a celodenný výchovný systém, ktoré súvisia so základným vzdelávaním a žiakmi pochádzajúcimi z málo podnetného prostredia. V praktickej časti sa cielene venuje jednej neziskovej organizácii pôsobiacej na východnom Slovensku, ETP Slovensko - Centrum pre udržateľný rozvoj, popisu činnosti tejto organizácie a projektom, ktoré vykonáva. Kvalitatívny výskum bol realizovaný pomocou pološtrukturovaných rozhovorov. Cieľom diplomovej práce je popísať činnosť piatich pracovníkov neziskovej organizácie ETP Slovensko, ich preferované štýly práce s deťmi a zistiť, či oni sami vidia prínos pôsobenia neziskovej organizácie v obci Veľká Ida. Práca môže byť nápomocná pracovníkom v oblasti vzdelávania rómskych detí alebo detí zo sociálne znevýhodneného prostredia, pomôcť im zorientovať sa v pojmoch a zákonoch s touto terminológiou súvisiacich. Prínos práce je najmä v konkrétnych skúsenostiach pracovníkov ETP...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.