Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv ESP/ESC na chování vozidla
Weigel, Filip ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá aktivním prvkem bezpečnosti vozidel - ESP. Systém ESP velmi významně pomáhá se stabilizací vozidla při zatáčení. Práce rozebírá modelování, princip fungování brzd, popis podřízených systémů - ABS a ASR, fyzikální jevy a síly, vzorový příklad, rozbor problému, návrh modelu, implementaci modelu a vyhodnocení experimentů s modelem v prostředí UPPAAL. Cílem práce je prokázat, že systém ESP pomáhá stabilizovat vozidlo při zatáčení pomocí simulačního modelu vozidla. Výsledky jsou prezentány v přehledných grafech. Z grafů lze analyzovat chování vozidla s ESP a bez ESP.
Koncepce čtyřkolky - ATV
Dosedla, Milan ; Vančura, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Jedná se práci rešeršního typu zabývající se problematikou současné konstrukce a konstrukčního uspořádání čtyřkolek. V jednotlivých kapitolách je rozebrána funkce jednotlivých konstrukčních celků a jejich výhody a nevýhody pro dané použití. Velká pozornost je věnována konstrukci brzd a konstrukci náprav. Práce vychází z rozboru 30 modelů čtyřkolek od různých výrobců. Součástí práce jsou přehledy specifikací vybraných modelů. V závěru je rozebrána vhodnost jednotlivých konstrukčních řešení pro jednotlivé druhy čtyřkolek jako jsou například užitkové nebo sportovní modely.
Brake system of small airplane with tail gear
Kubičár, Dávid ; Cäsar, Tomáš (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
The purpose of this bachelor thesis is to design a braking system for ultralight aircraft. The introductory part of this work is focused on a research study of brake systems and their possible control, in terms of advantages and disadvantages for a given type of aircraft, as well as in terms of ergonomically appropriate arrangement of controls pedals. The theoretical part also includes the analysis of the load pressure during the landing of the aircraft and the distribution of hydraulic fluids used in the brake system. In the second, practical part, the work focuses on a new design of the brake pedal, as well as on the calculation of the aircraft load during landing and the determination of the maximum braking force at which there is no risk of the aircraft tipping over.
Návrh brzdové soustavy zemědělského stroje
Voltr, Martin ; Binar, Luboš (oponent) ; Zeizinger, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se v úvodní části zabývá problematikou přepravy polonesených zemědělských strojů k obdělávání půdy po dopravních komunikacích a legislativními požadavky na tuto přepravu. V práci jsou popsány typy brzd a uspořádání brzdových soustav používaných na zemědělských strojích. Práce dále zahrnuje konstrukční návrh brzdové soustavy včetně volby bržděné nápravy pro zadané parametry stroje. Součástí návrhu je také FMEA analýza montáže brzdové soustavy. V další části práce je proveden návrh svařence nápravy a jeho pevnostní analýza pomocí metody konečných prvků pro daná zatížení. Na základě výsledků pevnostní analýzy jsou provedeny konstrukční úpravy návrhu svařence. Poslední částí je vytvoření výkresové dokumentace vybraných částí stroje.
Návrh brzdové soustavy zemědělského stroje
Voltr, Martin ; Binar, Luboš (oponent) ; Zeizinger, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se v úvodní části zabývá problematikou přepravy polonesených zemědělských strojů k obdělávání půdy po dopravních komunikacích a legislativními požadavky na tuto přepravu. V práci jsou popsány typy brzd a uspořádání brzdových soustav používaných na zemědělských strojích. Práce dále zahrnuje konstrukční návrh brzdové soustavy včetně volby bržděné nápravy pro zadané parametry stroje. Součástí návrhu je také FMEA analýza montáže brzdové soustavy. V další části práce je proveden návrh svařence nápravy a jeho pevnostní analýza pomocí metody konečných prvků pro daná zatížení. Na základě výsledků pevnostní analýzy jsou provedeny konstrukční úpravy návrhu svařence. Poslední částí je vytvoření výkresové dokumentace vybraných částí stroje.
Brake system of small airplane with tail gear
Kubičár, Dávid ; Cäsar, Tomáš (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
The purpose of this bachelor thesis is to design a braking system for ultralight aircraft. The introductory part of this work is focused on a research study of brake systems and their possible control, in terms of advantages and disadvantages for a given type of aircraft, as well as in terms of ergonomically appropriate arrangement of controls pedals. The theoretical part also includes the analysis of the load pressure during the landing of the aircraft and the distribution of hydraulic fluids used in the brake system. In the second, practical part, the work focuses on a new design of the brake pedal, as well as on the calculation of the aircraft load during landing and the determination of the maximum braking force at which there is no risk of the aircraft tipping over.
Vliv ESP/ESC na chování vozidla
Weigel, Filip ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá aktivním prvkem bezpečnosti vozidel - ESP. Systém ESP velmi významně pomáhá se stabilizací vozidla při zatáčení. Práce rozebírá modelování, princip fungování brzd, popis podřízených systémů - ABS a ASR, fyzikální jevy a síly, vzorový příklad, rozbor problému, návrh modelu, implementaci modelu a vyhodnocení experimentů s modelem v prostředí UPPAAL. Cílem práce je prokázat, že systém ESP pomáhá stabilizovat vozidlo při zatáčení pomocí simulačního modelu vozidla. Výsledky jsou prezentány v přehledných grafech. Z grafů lze analyzovat chování vozidla s ESP a bez ESP.
Brzdění jízdních souprav
Andrej, Haring
Tématem příspěvku je brzdění jízdních souprav v kritických jízdních situacích a jejich vliv na vznik a průběh kolizního děje. V rámci tematického zaměření příspěvku budou popsány vzájemné možnosti konfigurací brzdových soustav tažného a přípojného vozidla a jejich vliv na průběh brzdění. Další část příspěvku bude zaměřena na problematiku technického stavu brzdové soustavy tažného a přípojného vozidla a jeho vliv na průběh brzdění v kritických jízdních situacích. Jednotlivé tematické celky budou obsahovat teoretickou část a také praktické ukázky.
Koncepce čtyřkolky - ATV
Dosedla, Milan ; Vančura, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Jedná se práci rešeršního typu zabývající se problematikou současné konstrukce a konstrukčního uspořádání čtyřkolek. V jednotlivých kapitolách je rozebrána funkce jednotlivých konstrukčních celků a jejich výhody a nevýhody pro dané použití. Velká pozornost je věnována konstrukci brzd a konstrukci náprav. Práce vychází z rozboru 30 modelů čtyřkolek od různých výrobců. Součástí práce jsou přehledy specifikací vybraných modelů. V závěru je rozebrána vhodnost jednotlivých konstrukčních řešení pro jednotlivé druhy čtyřkolek jako jsou například užitkové nebo sportovní modely.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.