Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hydrostatický pohon pojezdu multifunkčního nakladače DAPPER
Vydra, Tomáš ; Merenda, Lukáš (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem hydrostatického pohonu pro multifunkční nakladač a nosič nářadí DAPPER. V úvodní části práce je uvedena kritická rešerše základních koncepcí a novodobých řešení daného problému, doplněná o podrobný popis konkurenčního stroje ze stejné výkonové kategorie. Rozsáhlé porovnání s ostatními výrobci je pak součástí příloh této práce. Dále je vytvořena teoretická jízdní charakteristika a její vhodnost je dále prověřena na základě dvou modelových situací. Návrhovým výpočtům jednotlivých komponent hydraulického obvodu pojezdu předchází rozbor kinematiky kloubového rámu stroje s odůvodněním zvolené koncepce hydrostatického pojezdu. Na základě výpočtů jsou následně vybrány hydromotory a hydrogenerátor, hydraulické hadice, filtry, dělič průtoku a doplňovací blok. V další části se práce zabývá výpočtem hydraulických ztrát a tepelným výpočtem obvodu. V závěru práce jsou uvedeny výsledné charakteristiky pojezdu a porovnání dosažených výsledků s konkurenčním strojem. Součástí práce je schéma hydraulického obvodu pojezdu a výkresová dokumentace s umístěním hlavních výkonových komponent
Motorová jednotka stavebního nakládacího stroje
Vaněk, David ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem výkonu motorové jednotky kolového nakládacího stroje a jejím výběrem. Teoretická část popisuje koncepci používanou při konstrukci nakladačů ve výkonové a hmotnostní třídě dané zadáním, u jednotlivých částí nakladače pak popisuje používané konstrukční řešení. Poskytuje také přehled konkrétních strojů dostupných na trhu a jejich srovnání. Druhou částí práce je návrh výkonu vycházející ze srovnání výkonů potřebných pro různé pracovní režimy stroje, kde výkony pro jednotlivé režimy jsou dány součtem dílčích výkonů jednotlivých funkčních částí stroje. Výsledkem práce je pak výběr motorové jednotky splňující navržené parametry vycházející z výpočtu.
Analýza vzniku blokovacích stop v závislosti na zpomalení vozidla
Svoboda, Lukáš ; Panáček, Vladimír (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. V první, teoretické části práce uvede čtenáře do dané problematiky a seznámí ho se základy fyziky působící v přímočarém neboli translačním pohybu vozidla a během jeho brzdění, jako je rozdělení pojmů adheze a tření, skluz, prokluz, jízdní odpory, výpočtové vztahy a jiné. Po kapitole mechaniky vozidla následují dvě pro tuto problematiku klíčové kapitoly, a těmi je kapitola o pneumatice, jejím složení a vlastnostech, a kapitola o ABS a jiných podstatných podpůrných brzdných systémech. Praktická část se zabývá měřením zpomalení, pozorování tvorby kluzné stopy na vozovce a následným vyhodnocením dat ve formě výpočtů a grafů.
Měření zpomalení motocyklů při brzdění motorem
Vašica, Radoslav ; Semela, Marek (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá spomalením motocyklu pri brzdení motorom. Prácu možno rozdeliť na teoretickú a praktickú časť. Teoretická časť začína možnosťami rozdelenia motocyklov podľa viacerých kritérií. Ďalej je uvedená primárna knižná literatúra, použiteľná v súvislosti s problematikou tejto práce. Následne práca pojednáva o faktoroch ovplyvňujúcich priebeh spomalenia pri brzdení motorom. Praktická časť zoznamuje čitateľa s dostupnými meracími prístrojmi, miestom merania a metodikou. Ďalej sú uvedené konkrétne namerané hodnoty pre jednotlivé motocykle, doplnené grafickým výstupom. Na konci praktickej časti je pre porovnanie stručný súhrn nameraných hodnôt pre jednotlivé testované vozidlá. Interpretácia a vyhodnotenie nameraných dát sú obsiahnuté v závere práce.
Měření zpomalení nákladních automobilů nad 12 tun při brzdění motorem
Süttő, Daniel ; Haring, Andrej (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá meraním spomalenia nákladných vozidiel pri brzdení motorom. Hmotnosť daných vozidiel je väčšia ako 12 t. Diplomovú prácu je možné rozčleniť na teoretickú časť a na praktickú časť. V teoretickej časti sú vymedzené odborné predpoklady k úspešnému zvládnutiu danej problematiky. Dôraz sa kladie na konštrukciu nákladných vozidiel a na jazdné odpory, ktoré značne ovplyvňujú priebeh spomalenia. Diplomová práca rozoberá aj technické riešenie jednotlivých možností brzdenia a tiež funkciu prevodovky. V praktickej časti je popísaná metodika merania. Uvedené sú tiež meracie prístroje, prostredníctvom ktorých sa merania realizovali. Hlavnú časť práce tvoria namerané hodnoty jednotlivých nákladných vozidiel a samotná interpretácia nameraných hodnôt. V závere diplomovej práce je uvedené výsledné hodnotenie nameraných dát.
Motorová jednotka teleskopického nakladače
Seják, Jan ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a výběrem motorové jednotky teleskopického nakladače dle zadaných parametrů. První část se věnuje rešeršnímu rozboru a srovnání teleskopických manipulátorů podobné hmotnostní kategorie. Druhá část obsahuje návrhový výpočet výkonu motoru potřebného pro různé režimy stroje. Závěrem je pak výběr vhodné motorové jednotky vzhledem k vypočítaným hodnotám výkonů.
Rozdíl v celkově vykonané práci při překonání jízdních odporů
CHADA, Stanislav
V diplomové práci se zaobírám porovnáním přímé energetické náročnosti vozidel se spalovacím motorem a elektromobilů. Snahou je teoretická kalkulace a zároveň její ověření v reálném provozu při působení jízdních odporů. Praktickému testování jsem podrobil Škodu Fabii třetí generace s motorem 1,2 TSI a BMW I3S. Následně dle naměřených hodnot následuje posouzení, která koncepce je energeticky náročnější a zároveň stanovení faktorů, které ovlivnily výsledek.
Analýza vzniku blokovacích stop v závislosti na zpomalení vozidla
Svoboda, Lukáš ; Panáček, Vladimír (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. V první, teoretické části práce uvede čtenáře do dané problematiky a seznámí ho se základy fyziky působící v přímočarém neboli translačním pohybu vozidla a během jeho brzdění, jako je rozdělení pojmů adheze a tření, skluz, prokluz, jízdní odpory, výpočtové vztahy a jiné. Po kapitole mechaniky vozidla následují dvě pro tuto problematiku klíčové kapitoly, a těmi je kapitola o pneumatice, jejím složení a vlastnostech, a kapitola o ABS a jiných podstatných podpůrných brzdných systémech. Praktická část se zabývá měřením zpomalení, pozorování tvorby kluzné stopy na vozovce a následným vyhodnocením dat ve formě výpočtů a grafů.
Motorová jednotka teleskopického nakladače
Seják, Jan ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a výběrem motorové jednotky teleskopického nakladače dle zadaných parametrů. První část se věnuje rešeršnímu rozboru a srovnání teleskopických manipulátorů podobné hmotnostní kategorie. Druhá část obsahuje návrhový výpočet výkonu motoru potřebného pro různé režimy stroje. Závěrem je pak výběr vhodné motorové jednotky vzhledem k vypočítaným hodnotám výkonů.
Analýza hlavních vlivů ovlivňujících spotřebu energie v jedoucích dopravních zařízeních
KLÍMA, David
Tato diplomová práce na téma analýza hlavních vlivů ovlivňujících spotřebu energie v jedoucích dopravních zařízeních má za cíl poukázat na vliv jízdních odporů a jiných veličin na celkovou spotřebu energie. V první části se práce zabývá teorií o silniční dopravě, teorii jízdních odporů a také ekonomikou jízdy a měření spotřeby paliva. Druhá část se zabývá výpočtem odporů vybraných automobilů a jejich spotřebou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.