Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Prognóza dopravního chování obyvatel
Kobzová, Hana ; Rorečková, Iva (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na sledování vývoje dělby přepravní práce, jako základního ukazatele určujícího volbu dopravního prostředku pro prognostické dopravní modely. Nejprve jsou popsány přístupy k prognóze dopravy v ČR. Dále je věnována pozornost nejednotné definici a faktorům ovlivňujícím dělbu přepravní práce. Hlavní část práce popisuje metodiky zjištění, vývoj a cíl tohoto ukazatele v Brně, Curychu, Drážďanech, Norimberku a Vídni. Pro jednotlivá města jsou hodnoceny vlivy změn dopravnících sítí na dělbu přepravní práce a dopravní chování. Na závěr jsou sledované trendy vzájemně srovnány.
Modal Split in Major Czech Cities: Thorough Analysis and Proposal of Policies Leading to Less Car-Dependent Urban Mobility
Bystřický, Vojtěch ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Šťastná, Lenka (oponent)
Tato práce se zaměřuje na analýzu volby dopravního prostředku v pěti největších českých městech. V této práci byla použita data z prvního celostátního průzkumu dopravního chování Česko v pohybu. Za pomocí multinomiální logistické regrese autor identifikuje hlavní faktory ovlivňující volbu dopravního prostředku u oby- vatel českých měst. Jelikož jsou tzv. modal split studie (studie zabývající se volbou dopravního prostředku) většího rozsahu prováděny především na území západní Evropy, Spojených států amerických nebo v oblasti Asijsko-pacifického regionu, autor považuje za hlavní přínos práce rozšíření znalostí této tématiky rovněž na území střední Evropy, konkrétně největších českých měst. Autor analyzuje nejen vliv socio-demografických proměnných jako např. věku respon- denta, nejvyššího dosaženého vzdělání nebo příjmu domácnosti respondenta, ale také tím, jaký vliv na volbu dopravního prostředku má např. účel cesty nebo její délka. Autor dále poskytuje porovnání dopravního chování v jed- notlivých městech. Mimo jiné, výsledky této práce ukázaly, že nárok na zlevněné dlouhodobé kupóny na MHD díky vlastnictví slevové kartičky nemá signifikantní vliv na...
Prognóza dopravního chování obyvatel
Kobzová, Hana ; Rorečková, Iva (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na sledování vývoje dělby přepravní práce, jako základního ukazatele určujícího volbu dopravního prostředku pro prognostické dopravní modely. Nejprve jsou popsány přístupy k prognóze dopravy v ČR. Dále je věnována pozornost nejednotné definici a faktorům ovlivňujícím dělbu přepravní práce. Hlavní část práce popisuje metodiky zjištění, vývoj a cíl tohoto ukazatele v Brně, Curychu, Drážďanech, Norimberku a Vídni. Pro jednotlivá města jsou hodnoceny vlivy změn dopravnících sítí na dělbu přepravní práce a dopravní chování. Na závěr jsou sledované trendy vzájemně srovnány.
Řešení dopravní situace města České Budějovice ve vztahu ke stávající dopravní infrastruktuře
FIKLÍKOVÁ, Ivana
Hlavním cílem práce je analýza současného stavu dopravní situace města České Budějovice se zaměřením na stav dopravní infrastruktury. Sekundární cíl je návrh opatření vedoucí ke zlepšení situace spočívající ve vyhodnocení prioritní dopravní stavby, která pozitivně ovlivní silniční dopravu na území města, a v návrhu postupu sledování dopravní situace a přehodnocování priorit výstavby dopravních úseků. Základním krokem bylo získání informací a podkladů souvisejících s dopravní situací a stavem dopravní infrastruktury ve městě, seznámení s nimi a vytvoření náhledu na celou problematiku. Poté následovalo podrobnější studium zahraniční metodiky určené pro stanovení postupu definování dopravních problémů, hodnocení dopravních situací a řešení založeného na návrhu dopravních projektů. Analýza a následný návrh je vzhledem k rozsahu problematiky zaměřen pouze na silniční dopravu, a to na výstavbu nových komunikací, která je dle odborníků jednou z možností vedoucích ke zlepšení stavu, jelikož současná kvalita a nabídka silniční sítě, nejenom ve městech, ale i na celém území republiky, není dostačující. Z dostupných podkladů je vytvořen náhled na dopravní význam města a vypracován přehled dopravy a dopravních služeb dostupných v Českých Budějovicích. Velký význam je zde kladen na seznámení se stěžejním strategickým dokumentem města - Integrovaným plánem organizace dopravy. Samostatné zpracování analýzy souvisí již pouze se silniční dopravou a jejím vývojem intenzit. Intenzity dopravy jsou sledovány na vybraném vzorku sčítacích úseků na území Českých Budějovic a dle metodiky jsou porovnávány vývoje dopravních intenzit v jednotlivých letech. V analýze nedochází k hodnocení dalších kritérií souvisejících s vhodností dopravních projektů. Na základě vyhodnocení je zjištěno, že výstavbou dopravní infrastruktury na komunikaci Strakonická, Na Dlouhé Louce, Milady Horákové, Husově ulici a na komunikaci směrem na České Vrbné, lze očekávat zlepšení stavu dopravy na celém území města.
Pražské metro
Cejnar, Tomáš ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Hampl, Roman (oponent)
Bakalářská práce pojednává o pražském metru. V teoretické části vysvětluji základní pojmy, které se používají v tomto odvětví, rozdělím dopravu na jednotlivé segmenty a popíšu dopravní prostředky. Další část je věnována integrovanému dopravnímu systému a jeho přínosům pro město. V poslední části jsem se zaměřil na analýzu pražského metra a nastíním jeho možný budoucí rozvoj.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.