|
Prognóza dopravního chování obyvatel
Kobzová, Hana ; Rorečková, Iva (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na sledování vývoje dělby přepravní práce, jako základního ukazatele určujícího volbu dopravního prostředku pro prognostické dopravní modely. Nejprve jsou popsány přístupy k prognóze dopravy v ČR. Dále je věnována pozornost nejednotné definici a faktorům ovlivňujícím dělbu přepravní práce. Hlavní část práce popisuje metodiky zjištění, vývoj a cíl tohoto ukazatele v Brně, Curychu, Drážďanech, Norimberku a Vídni. Pro jednotlivá města jsou hodnoceny vlivy změn dopravnících sítí na dělbu přepravní práce a dopravní chování. Na závěr jsou sledované trendy vzájemně srovnány.
|
|
Černohorská and Řečkovická Streets Intersection in Brno
Seidl, Benjamín ; Kobzová, Hana (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
The aim of this bachelor thesis is the design of a roundabout on site of a current 4 way intersection of urban roads Černohorská, Řečkovická and Příjezdová in Brno-Ivanovice. Roundabout variant was chosen based on the proposed local zoning plan of Brno, which includes a new urban road connection in the existing intersecion area. Creating infrastructure for pedestrians and cyclists, which is missing, has taken priority, as well as their safety within the intersection.
|
| |
|
Analýza rozhledových poměrů na přechodech pro chodce
Kejvalová, Lucie ; Kobzová, Hana
Předmětem práce je analýza návrhových parametrů pro rozhledové poměry na přechodech pro chodce. Stávající české normy začínají být vzhledem k vzrůstajícím požadavkům na zajištění bezpečnosti a ochrany účastníků silničního provozu, ochrany životního prostředí, snížení časové náročnosti při dopravě, a především k masivnímu rozvoji dopravy nevyhovující. V současné době se v platné české normě ČSN 73 6110 objevují požadavky na rozhledové poměry na přechodech pro chodce, které jsou matoucí s ohledem na jejich nejednoznačnost, vypovídající hodnotu nebo neproveditelnost. Článek je zaměřený na popis a zhodnocení současného stavu rozhledových trojúhelníků na přechodech pro chodce a na poukázání na nadbytečnost a duplicitu informací v normě, jejichž odstranění by přispělo k jejímu zpřehlednění.
|
|
Efekt charakteristik území na parkovací minima
Kobzová, Hana ; Kejvalová, Lucie
Na základě rozsáhlé rešerše předpisů devíti sledovaných středoevropských měst popisuje článek rozdíly ve stanovování minimálního počtu parkovacích stání v závislosti na lokalitě a demonstruje je na konkrétním výpočtu pro modelovou blokovou zástavbu umístěnou ve třech různých situacích. Výzkum ukazuje, že města přistupují k charakteristikám území poměrně rozdílně, některá z nich například charakteristiky území neřeší vůbec, jiná oproti tomu díky nim umožňují redukci až na 10 %. Práce popisuje všechny tyto charakteristiky a způsoby jejich zahrnutí rozděluje na tři základní přístupy. Tím se snaží poskytnout vhled do problematiky ve sledovaných městech pro aktualizaci ČSN 73 6110 a tvorbu místních stavebních předpisů.
|
|
Černohorská and Řečkovická Streets Intersection in Brno
Seidl, Benjamín ; Kobzová, Hana (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
The aim of this bachelor thesis is the design of a roundabout on site of a current 4 way intersection of urban roads Černohorská, Řečkovická and Příjezdová in Brno-Ivanovice. Roundabout variant was chosen based on the proposed local zoning plan of Brno, which includes a new urban road connection in the existing intersecion area. Creating infrastructure for pedestrians and cyclists, which is missing, has taken priority, as well as their safety within the intersection.
|
|
Prognóza dopravního chování obyvatel
Kobzová, Hana ; Rorečková, Iva (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na sledování vývoje dělby přepravní práce, jako základního ukazatele určujícího volbu dopravního prostředku pro prognostické dopravní modely. Nejprve jsou popsány přístupy k prognóze dopravy v ČR. Dále je věnována pozornost nejednotné definici a faktorům ovlivňujícím dělbu přepravní práce. Hlavní část práce popisuje metodiky zjištění, vývoj a cíl tohoto ukazatele v Brně, Curychu, Drážďanech, Norimberku a Vídni. Pro jednotlivá města jsou hodnoceny vlivy změn dopravnících sítí na dělbu přepravní práce a dopravní chování. Na závěr jsou sledované trendy vzájemně srovnány.
|
| |