Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Personalizace vědeckého portálu
Čáslavský, Josef ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá personalizací webových aplikací a možnostmi jejího využití pro vědecké webové portály. Teoretická část práce seznamuje s principy a metodami personalizace. V rámci praktické části je popsána výsledná aplikace, která na základě vytvořeného uživatelského profilu nabízí služby, jako jsou personalizované vyhledávání, doporučování obsahu a ideální průchod konferencí s paralelními sekcemi.
Doporučování jako denní praxe každého z nás
Matoušová, Barbora ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Gorčíková, Magdaléna (oponent)
Tato práce se zabývá doporučováním jako všudypřítomným fenoménem, především pak jeho mechanismem fungování. Doporučování je běžnou součástí komunikace každého z nás. Jedná se o rozhovor na libovolné téma mezi přáteli či známými, kteří mají s daným tématem určitou vlastní zkušenost a na jejím základě vědomě druhému poskytují negativní či pozitivní referenci o probíraném výrobku, službě či události. Není však neobvyklé, že podstata doporučování je využívána k marketingovým a komerčním účelům, jakými jsou například reklamy nejrůznějších podob, webové stránky či určité mobilní aplikace. Na doporučování jakožto specifickou formu sociální komunikace můžeme pohlížet z několika různých úhlů pohledu. Běžné je si dle tradičních modelů komunikační situaci rozčlenit na aktéry, obsah, formu a záměry a efekty. Tyto obecné poznatky jsou v této práci pak dále propojeny s jednotlivými oblastmi života, jakými jsou zábava, služby, základní věci a výrobky denní spotřeby, nadstandardní výrobky a sociální vztahy. Z analýzy rozhovorů vyplynulo, že klíčovým konceptem v mechanismu doporučování je důvěra. Ta hraje důležitou roli ve všech složkách struktury doporučování. Nakonec jsou výsledky analýzy v práci také srovnány s poznatky z odborné literatury a předchozích výzkumů.
User preference visualization for music
Gajdušek, Pavel ; Peška, Ladislav (vedoucí práce) ; Škoda, Petr (oponent)
Většina on-line hudebních portálů nabízí uživatelům seznamy doporučených skladeb, které jsou výstupem "black-box" doporučovacích algoritmů. Doporučení často bývá pro uživatele netransparentní a případné doporučení nebo přehrávání irelevantního obsahu tak má výraznější negativní dopady. Doporučování probíhá především na základě vy- počtených podobností mezi uživateli nebo objekty založené buď na kolaborativním prin- cipu, nebo podobnosti vlastního obsahu. Tato bakalářská práce si klade za cíl navrhnout a implementovat vhodnou vizualizaci těchto vztahů ve formě interaktivního grafu pro konkrétní uživatele platformy Spotify. Vizualizace by měla uživatelům pomoci uvědomit si, že jejich data obsahují vnitřní struktury, ze kterých vychazí doporučování skladeb a umělců. Výstupní program by měl také umožnit přehrávání skladeb obsažených v grafu. 1
Doporučování jako denní praxe každého z nás
Matoušová, Barbora ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Gorčíková, Magdaléna (oponent)
Tato práce se zabývá doporučováním jako všudypřítomným fenoménem, především pak jeho mechanismem fungování. Doporučování je běžnou součástí komunikace každého z nás. Jedná se o rozhovor na libovolné téma mezi přáteli či známými, kteří mají s daným tématem určitou vlastní zkušenost a na jejím základě vědomě druhému poskytují negativní či pozitivní referenci o probíraném výrobku, službě či události. Není však neobvyklé, že podstata doporučování je využívána k marketingovým a komerčním účelům, jakými jsou například reklamy nejrůznějších podob, webové stránky či určité mobilní aplikace. Na doporučování jakožto specifickou formu sociální komunikace můžeme pohlížet z několika různých úhlů pohledu. Běžné je si dle tradičních modelů komunikační situaci rozčlenit na aktéry, obsah, formu a záměry a efekty. Tyto obecné poznatky jsou v této práci pak dále propojeny s jednotlivými oblastmi života, jakými jsou zábava, služby, základní věci a výrobky denní spotřeby, nadstandardní výrobky a sociální vztahy. Z analýzy rozhovorů vyplynulo, že klíčovým konceptem v mechanismu doporučování je důvěra. Ta hraje důležitou roli ve všech složkách struktury doporučování. Nakonec jsou výsledky analýzy v práci také srovnány s poznatky z odborné literatury a předchozích výzkumů.
Personalizace vědeckého portálu
Čáslavský, Josef ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá personalizací webových aplikací a možnostmi jejího využití pro vědecké webové portály. Teoretická část práce seznamuje s principy a metodami personalizace. V rámci praktické části je popsána výsledná aplikace, která na základě vytvořeného uživatelského profilu nabízí služby, jako jsou personalizované vyhledávání, doporučování obsahu a ideální průchod konferencí s paralelními sekcemi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.