Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 
Dobrovolnictví jako nástroj sociální pedagogiky
Morávková, Kateřina ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce má povahu teoretické studie s významnou vazbou na praktické aktivity při práci s profesionálním vedením dobrovolníků v Dobrovolnickém centru Kladno, o. s. Práce je rozdělena do 7 kapitol. První kapitola je zaměřena na vymezení základních pojmů jako dobrovolník, dobrovolnictví. V dané kapitole je také předestřena problematika oceňování dobrovolníků. Druhá kapitola je věnována vymezení základní terminologii sociální pedagogiky, včetně vymezení volného času, který je pro dobrovolnictví i sociální pedagogiku významným fenoménem. Třetí kapitola pojednává o historii sociální pedagogiky a dobrovolnictví, přičemž jsou zde zachyceny významné průsečíky pro vývoj obou sledovaných jevů. Čtvrtá kapitola představuje dobrovolnictví jako společenský jev. Jednotlivé podkapitoly jsou následně věnovány postojům společnosti k dobrovolnictví, mýtům, které dobrovolnictví obklopují, ale i motivům k výkonu dobrovolnické činnosti. V páté kapitole jsem se snažila zachytit dobrovolnictví jako nástroj sociální pedagogiky, přičemž jsem se v podkapitolách snažila vycházet jednak ze studie odborných publikací, tak z vlastních praktických zkušeností. Šestá kapitola se zaměřuje na rozbor konkrétního a praktického případu - programu Pět P. Závěrečná, sedmá kapitola, je věnována malému empirickému šetření. KLÍČOVÁ...
Možnosti zapojení do dobrovolnické činnosti pro seniory v regionu Praha 8
Tučková, Zdeňka ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Cílem práce je především zjistit, popsat a sumarizovat možnosti, které mají senioři k zapojení dobrovolnických aktivit v místě svého bydliště MČ Praha 8. Tím chceme seniorům ulehčit výběr dobrovolnické aktivity a případně je i podpořit v jejich rozhodování, zda vůbec o dobrovolnictví uvažovat. Informace o vhodných příležitostech mohou ovlivnit jejich rozhodování pro začátek dobrovolnictví. Sekundárním cílem je zjištění zájmů seniorů o zapojení do dobrovolnických aktivit. Preference místa, oblasti dobrovolnictví a komunikačních kanálů. Smyslem celé práce je, aby výsledky byly využitelné po praktické stránce. Dalším cílem je doporučení orientující se na usnadnění zapojení seniorských dobrovolníků, a to hlavně s důrazem na komunikaci a zveřejňování informací o dobrovolnictví, představy seniorů o dobrovolnictví právě pro organizace občanské společnosti nebo přímo pro městskou část. Klíčová slova Senior, dobrovolník, dobrovolnictví, dobrovolnický program, organizace občanské společnosti, možnosti zapojení, bariery zapojení
Dobrovolnická činnost v Centru následné péče FN Motol
Borešová, Hedvika ; Leontovyčová, Jana (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
The work deals with the purpose of volunteering in hospitals. It is divided into two parts. The theoretical part describes, in general terms, volunteering, its history and its legal framework. Last but not least, it deals with volunteering in the University Hospital in Motol. The practical part uses the method of standardized direct dialogues with seniors permanently living and taken care of in the medical institute, and it analyses the need of volunteering at the Aftercare Centre of the University Hospital in Motol. The work draws upon the experience of my own several-year long volunteering engagement at the Aftercare Centre of the University Hospital in Motol. The goal of this work is to explain and highlight the importance of volunteering in medical care centers and hospitals.
Dobrovolnictví jako nástroj sociální pedagogiky
Morávková, Kateřina ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce má povahu teoretické studie s významnou vazbou na praktické aktivity při práci s profesionálním vedením dobrovolníků v Dobrovolnickém centru Kladno, o. s. Práce je rozdělena do 7 kapitol. První kapitola je zaměřena na vymezení základních pojmů jako dobrovolník, dobrovolnictví. V dané kapitole je také předestřena problematika oceňování dobrovolníků. Druhá kapitola je věnována vymezení základní terminologii sociální pedagogiky, včetně vymezení volného času, který je pro dobrovolnictví i sociální pedagogiku významným fenoménem. Třetí kapitola pojednává o historii sociální pedagogiky a dobrovolnictví, přičemž jsou zde zachyceny významné průsečíky pro vývoj obou sledovaných jevů. Čtvrtá kapitola představuje dobrovolnictví jako společenský jev. Jednotlivé podkapitoly jsou následně věnovány postojům společnosti k dobrovolnictví, mýtům, které dobrovolnictví obklopují, ale i motivům k výkonu dobrovolnické činnosti. V páté kapitole jsem se snažila zachytit dobrovolnictví jako nástroj sociální pedagogiky, přičemž jsem se v podkapitolách snažila vycházet jednak ze studie odborných publikací, tak z vlastních praktických zkušeností. Šestá kapitola se zaměřuje na rozbor konkrétního a praktického případu - programu Pět P. Závěrečná, sedmá kapitola, je věnována malému empirickému šetření. KLÍČOVÁ...
Úloha dobrovolnictví v nevládních organizacích působících v sociální oblasti
Tlach, Vladimír ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Diplomová práce je tematicky zaměřena na problematiku dobrovolnictví jako novodobého fenoménu nejen v České republice, ale i v celém světě. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. První, teoretická část, objasňuje základní teoretická východiska týkající se nestátního neziskového sektoru s důrazem na dobrovolnickou činnost v existujících nestátních neziskových organizacích. Součástí teoretické části je rovněž seznámení s výsledky výzkumů zahraničních a domácích odborníků týkající se dobrovolnictví, na které navazuje výzkumná část práce. V praktické části diplomové práce jsou analyzovány dvě vybrané neziskové organizace, Charita Ostrava a Slezská diakonie, které poskytují sociální služby v rámci Moravskoslezského kraje, a firma Arcelor Mittal, která se aktivně angažuje v oblasti firemního dobrovolnictví. Ve výzkumné části jsou předloženy výstupy z terénního výzkumu, který probíhal nejen v již zmíněných neziskových organizacích a jmenované firmě, ale také mezi veřejností, u níž bylo především zjišťováno, co obecně vědí o nestátních neziskových organizacích ve svém okolí, jaký mají názor na dobrovolnickou činnost a jak vnímají samotné dobrovolníky. Výstupy z terénního šetření jsou poté srovnávány se zahraničními a domácími průzkumy. Cílem diplomové práce je na základě zjištěných výsledků navrhnout možnosti změn v práci s dobrovolníky v nestátních neziskových organizacích, které by vedly k zefektivnění jejich činnosti, zvýšení prestiže dobrovolnické práce i počtu dobrovolníků pracujících v sociální oblasti. Na základě provedeného šetření bylo zjištěno, že dobrovolnictví přináší užitek všem zúčastněným stranám. Jedinci umožňuje aktivně se podílet na dění ve společnosti, pomáhat a smysluplně vyplnit svůj volný čas. Takto získané poznatky napomáhají ke zkvalitnění dobrovolnické práce, ke zjištění případných rezerv v práci daného jednotlivce a k předcházení případným konfliktním situacím.
Motivace studujících k dobrovolnictví.
SAMEC, Jan
Téma bakalářské práce je zaměřeno na zjištění motivů vedoucích k vykonávání dobrovolnické činnosti studentů na středních a vysokých školách. Co studenty ovlivnilo, aby se stali dobrovolníky a jak k jejich činnosti přistupuje okolí z řad rodiny a přátel.Teoretická část definuje základní pojmy dobrovolnictví, kdo je dobrovolník, typy a charakteristiky dobrovolnictví a její charakteristické rysy, historický vývoj až ponovodobou historii. V další části teoretické části je popsán legislativní rámec, formy dobrovolnictví. Závěr této části je věnován motivaci studujících. Pomocí polo strukturovaných rozhovorů s dlouhodobě i krátkodobě působícími dobrovolníky, byly získány poznatky v oblasti motivací dobrovolníků. Jádrem rozhovoru byly otázky po motivačních faktorech (kdo ovlivnil anebo co vedlo respondenta k vykonávání dobrovolnické činnosti) včetně potenciálně problematických motivů vlastních i u ostatních dobrovolníků.Výsledky tematické analýzy rozhovorů jsou prezentovány ve zvláštní kapitole a podrobněji diskutovány vzhledem k teoretickým východiskům i výsledkům výzkumů obdobného zaměření. Specifikem prezentované práce v rámci souboru obdobně zaměřených studií je důraz na problematické momenty i potenciálně problematické motivy zdánlivě jednoznačně prospěšné činnosti, jakou dobrovolnická činnost studujících představuje.
Hodnocení Dobrovolnického programu v Nemocnici České Budějovice, a. s.
MALÁ, Lenka
Dobrovolnictví ve zdravotnictví se v České republice začalo postupně, ale systematicky objevovat od roku 2000. Především v oblasti zdravotnictví by mělo mít svou nezastupitelnou roli a sloužit ke zpříjemnění pobytu pacienta při hospitalizaci. Téma týkající se dobrovolnictví mne oslovilo jak z pohledu mé profese zdravotní sestry, tak i ve snaze získat znalosti z této oblasti. Do budoucna by bylo mým přáním pokusit se přivést dobrovolníky do našeho domova pro seniory, kde pracuji. Teoretická část se věnuje definování základních pojmů dobrovolnictví a dobrovolník. Pozornost je zaměřena i na typy dobrovolnictví, vývoj a rozvoj dobrovolnictví ve zdravotnictví. Popsán je i program Dobrovolníci v nemocnici, jeho jednotlivé etapy realizace, účastníci, základní struktura řízení a vzájemné vztahy mezi jednotlivými účastníky. S ohledem na zaměření práce je představen Dobrovolnický program v Nemocnici České Budějovice, a. s. V neposlední řadě věnuji pozornost motivaci, prosociálnímu chování a altruismu. Praktická část je realizována kvalitativním výzkumem, technikou polořízeného rozhovoru. Výzkumu se účastnilo šest komunikačních partnerek. Výsledky šetření byly zpracovány metodou vytváření tzv. trsů. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že komunikační partnerky vidí přínos v takto konané dobrovolnické činnosti nejen pro svou osobu, ale i pro pacienty a personál nemocnice. Jako motivaci vedoucí k této dobrovolnické činnosti uvádí především získání nových zkušeností. V praxi je možné výsledky práce využít jako zpětnou vazbu pro Dobrovolnický program v Nemocnici České Budějovice, a. s.
Dobrovolnictví jako nástroj pedagogiky volného času
MORÁVKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce má povahu teoretické studie s významnou vazbou na praktické aktivity při práci s profesionálním vedením dobrovolníků v Dobrovolnickém centru Kladno, o. s. Mým cílem je zjisti, jak je dobrovolnictví spojeno s pedagogikou volného času, a to jednak v rovině teoretické, tak v rovině praktické. Práce je rozdělena do 7 kapitol. První kapitola je zaměřena na vymezení základních pojmů jako dobrovolník, dobrovolnictví. V dané kapitole je také předestřena problematika oceňování dobrovolníků. Druhá kapitola je věnována vymezení základní terminologii pedagogiky volného času, včetně vymezení volného času, který je i pro dobrovolnictví významným fenoménem. Třetí kapitola pojednává o historii pedagogiky volného času a dobrovolnictví, přičemž jsou zde zachyceny významné průsečíky pro vývoj obou sledovaných jevů. Čtvrtá kapitola představuje dobrovolnictví jako společenský jev. Jednotlivé podkapitoly jsou následně věnovány postojům společnosti k dobrovolnictví, mýtům, které dobrovolnictví obklopují, ale i motivům k výkonu dobrovolnické činnosti. V páté kapitole jsem se snažila zachytit dobrovolnictví jako nástroj pedagogiky volného času, přičemž jsem se v podkapitolách snažila vycházet jednak ze studie odborných publikací, tak z vlastních praktických zkušeností. Šestá kapitola se zaměřuje na rozbor konkrétního a praktického případu ? programu Pět P. Závěrečná, sedmá kapitola, je věnována malému empirickému šetření.
Rozvoj odborných kompetencí studentů prostřednictvím canisterapie
CIMLOVÁ, Ludmila
Tématem mé bakalářské práce je "Rozvoj odborných kompetencí studentů prostřednictvím canisterapie." V teoretické části jsem se zaměřila na objasnění pojmů jako je zooterapie, canisterapie, dobrovolnická služba, odborná kompetence a ostatní související informace. V praktické části práce se věnuji popisu cíle práce, metod výzkumu a vlastních výsledků. Cílem výzkumu bylo zjistit penzum odborných kompetencí studentů k jejichž rozvoji došlo prostřednictvím zapojení se do dobrovolnického programu Canisterapie při Centru zoorehabilitací či v rámci účasti na alespoň jedné pobytové akci pořádané Centrem zoorehabilitací. Pro realizaci výzkumné části jsem zvolila kvalitativní výzkum, techniku focus group, metodu sekundární analýzy dat a jako doplňující zdroj dat byla využita metoda fotodokumentace. Výsledky výzkumu ukázaly, že studenti dosáhli prostřednictvím zapojení se do dobrovolnického programu Canisterapie či díky účasti na pobytové akci rozvoje celkem 16 odborných kompetencí, které měli získat během studia a praxe na Zdravotně sociání fakultě.
Typologie dobrovolníků v Dobrovolnickém centru
KOLPASKÁ, Kateřina
Dobrovolníkem se v podstatě může stát každý člověk, který chce věnovat čas, energii, vědomosti nebo dovednosti ve prospěch lidí či společnosti. Oblastí kde najde dobrovolník své uplatnění, je celá řada. Dobrovolnickou činnost dobrovolníka zprostředkovává a koordinuje dobrovolnické centrum. Hlavním posláním dobrovolnického centra je propagovat a podporovat dobrovolnictví ve společnosti. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení základních pojmů, historii a typů dobrovolnické činnosti. Zmíněn je také zákon o dobrovolnické službě (zákon č. 198/2002 Sb.), který definuje pojmy jako dobrovolník, dobrovolnická služba, rozčleňuje organizace a řeší akreditaci dobrovolnických center. Dále se práce věnuje typologii dobrovolníků z hlediska motivace, společenského postavení, hodnot. Zabývá se obecně dobrovolnickým centrem, Dobrovolnickým centrem na ZSF JU a vybranými dobrovolnickými programy ZSF. Cílem práce je kvantitativně zmapovat kritéria (motivace, žebříček hodnot, společenské postavení), které ovlivňují dobrovolníka při vstupu do Dobrovolnického centra na ZSF Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Při kvantitativním výzkumu byla použita metoda dotazování a technika dotazníku. Do sledovaného souboru patřili dobrovolníci z dobrovolnických programů v Dobrovolnickém centru na ZSF JU. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že dobrovolníky v Dobrovolnickém centru na ZSF JU se nejčastěji z hlediska společenského postavení stávají ženy studentky Zdravotně sociální fakulty. Dále bylo zjištěno, že dobrovolníci v Dobrovolnickém centru na ZSF JU vyznávají nemateriální hodnoty jako (láska, přátelství, vzdělání, zájmy) a mezi hlavní motivace považují pomoc druhým lidem a získání nových zkušeností a dovedností. Poznatky z bakalářské práce, by mohly sloužit jako informační materiál pro Dobrovolnické centrum na ZSF JU nebo pro obdobná dobrovolnická centra při vysoké škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.