Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 438 záznamů.  začátekpředchozí403 - 412dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Od Tylových hereček ke Sklenářové-Malé
Marková Chválová, Lenka ; Sílová, Zuzana (vedoucí práce) ; Císař, Jan (oponent) ; Hyvnar, Jan (oponent) ; Šípek, Jiří (oponent)
Disertační práce podrobně popisuje vývoj ženského herectví a proměny obrazu ženství v dramatu a divadle 19. století v Čechách, od vzniku prvního českého profesionálního hereckého souboru ve 40. letech, až k největší české herečce 19. století, Otýlii Sklenářové-Malé, a klade tento vývoj do přímé souvislosti a spojení s vývojem českého dramatu od J. K. Tyla až k dramatikům Prozatímního divadla, V. Vlčkovi a E. Bozděchovi. Studie sleduje tvůrčí spolupráci výjimečných uměleckých osobností v divadle a zabývá se podobami a smyslem herecké dramaturgie jako možnosti rozvíjení osobitého talentu a bytostného tématu herce. Práce vychází především z autentických dobových svědectví a překonává některé opakované předsudky divadelní historie.
Analýza systému dotací do divadel v Praze
Švecová, Eva ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Jílková, Petra (oponent)
Obsahem této diplomové práce je popis grantového systému v hlavním městě Praze, a to jako jednu z možných variant financování divadel s ohledem na financování kultury. Způsob finanční podpory je silně ovlivněn kulturní politikou v Praze. Hlavním cílem práce je popsání grantového systému Prahy a dále porovnání hospodaření dvou divadel reprezentujících příspěvkovou organizaci města a společnost s ručením omezeným. Dílčím cílem je popsání transformace pražských příspěvkových organizací, divadel. V práci je využita metoda srovnávací analýzy mezi divadly Na zábradlí a Bez zábradlí.
Možnosti financování divadel - Pražská amatérská scéna
Babíčková, Kateřina ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Malcová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se nejprve věnuje vymezení amatérského a profesionálního divadla, uvádí typologii divadel a dále se zabývá jednotlivými právními formami, kterých mohou divadla nabývat. Také se dotýká transformačního procesu divadel se zaměřením na území hl. m. Prahy. Druhá kapitola práce je zaměřena na možnosti financování divadel z veřejných, soukromých i vlastních zdrojů. Důraz je kladen na roli státu a jeho kulturní politiku. Dále jsou zde uvedeny statistiky počtu divadel, jejich právních forem a způsobů financování za posledních několik let. Třetí kapitola práce blíže pojednává o specifikách financování divadel v Praze. Na závěr je zde uveden příklad fungování amatérských souborů v jedné městské části Prahy, v Horních Počernicích.
Kultura a rituál
KOLESOVÁ, Lucie
Práce se zabývá celkovým popisem teorie rituálu. První kapitola se zaměřuje na rituál z hlediska jeho funkce, vzniku a významu v kultuře. Část druhá pojednává o rituálu jako představení, především vztahu rituálu a divadla. Třetí kapitola uvádí některé typologie rituálu a významné představitele, kteří se rituálem zabývali a také jejich hlavní názory a myšlenky. Další kapitola pak doplňuje antropologické přístupy k rituálu spolu s významnými antropology, kteří je reprezentují. Kapitola pátá uvádí některé další druhy rituálu, a to rituály pohřební, léčivé a výroční, které jsou doplněny popisem názorných příkladů.
Analýza motivačních faktorů návštěvy kulturní události
Krčmářová, Vanda ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Roll, Marek (oponent)
Diplomová práce se zabývá motivačními strukturami zákazníků kin a divadel. Teoretická část je věnována pojmům motivace a kultura a v rámci marketingového výzkumu je zaměřena na dotazníkové šetření, které je jádrem analytické části práce. Cílem díla je určit klíčové motivační faktory lidí k návštěvě divadel a kin. V praktické části, která zahrnuje tvorbu dotazníků, jejich distribuci a vyhodnocení, je kladen důraz na využití výsledků zmíněnými kulturními organizacemi.
Podnikatelský plán založení divadla
Tauberová, Kateřina ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Martínez, Felipe (oponent)
Práce se zabývá vytvořením podnikatelského plánu pro divadlo Native. Divadlo má v úmyslu být prvním pražským divadlem, které uvádí hry v jejich originálním znění, což hodlá zajistit jak vlastním souborem, tak i spoluprácí se zahraničními divadelními soubory. V první části se diplomová práce zabývá teoretickými otázkami týkajícími se podnikatelského plánu a jeho náležitostí. Druhá část práce pak již dle uvedené teorie diskutuje jednotlivé praktické stránky podnikatelského plánu. Práce rozebírá především tržní prostředí, kam divadlo vstupuje, marketingové aktivity nově vznikajícího podniku, stejně tak jako finanční plán divadla, které by mělo existovat nezávisle od městských grantů.
Marketingový mix velkých divadelních scén
Hájková, Martina ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Janovský, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na marketing velkých divadelních scén, národních divadel. Cílem práce je zhodnocení marketingového mixu vybraných národních divadel ze zemí s podobným historickým zázemím a jejich následná komparace. Teoretická část představuje marketingový mix a jeho specifika pro divadelní sektor. Praktická část se zaměřuje na konkrétní marketingový mix českého Národního divadla, Slovenského národného divadla a rakouského Burgtheater a jejich komparaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 438 záznamů.   začátekpředchozí403 - 412dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.