|
Zrození komedianta, aneb Divadelní činnost Vítězslava Marčíka v proměnách času.
HOŘÍNKOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá hereckou, režisérskou a autorskou osobností Vítězslava Marčíka. Text vznikl na základě rešerší v regionálním i celostátním tisku a třídění do této doby neuspořádaného Marčíkova archivu. Důležitým zdrojem informací byly internetové stránky Teátru Víti Marčíka a rovněž osobní vzpomínky rodiny a spolupracovníků. Hlavní částí práce je pak přehledný, chronologický popis Marčíkovy kariéry ve 20 kapitolách, v nichž sledujeme, jak se během let proměňoval akční radius divadla a jak se vyvíjel repertoár a dramaturgie.
|
|
Fantastická knihovna
Linc, Míla ; Hadravová, Soňa
Patří do knihovny Stmívání? Patří. Proto jsme uspořádali Krvavý valentýn. Mají knihovny kromě náročných čtenářů myslet i na milovníky "braku"? Musí. Proto pořádáme CONiáše a další setkání fanoušků scifi a fantasy. Mohou si knihovníci hrát divadlo? Proč by ne? Proto máme knihovnický divadelní soubor Vý; (čti Výstředník). A výčet tím daleko nekončí - poznejte s námi, co všechno se v Městské knihovně v Praze nebojíme provádět!
Videozáznam: MP4
|
| |
| |
|
Analýza motivace diváků pražských profesionálních činoherních divadel
Hájková, Mariana ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent)
Diplomová práce "Analýza motivace diváků pražských profesionálních činoherních divadel" se zabývá zmapováním profesionální činoherní scény pražských stálých divadel z pohledu diváků. Na jeho základě vymezuje nejdůležitější motivační faktory pro jednotlivé tržní segmenty, které k návštěvě divadla vedou. V teoretické části práce definuje pojem divadlo a činohra, analyzuje divadelní trh v České republice a pražskou profesionální činoherní scénu, vymezuje specifika marketingového mixu v kontextu divadel, seznamuje se základními principy marketingového výzkumu a uvádí základní východiska pro teorii motivace. Analytická část je založena na kvantitativním výzkumu realizovaném pomocí dotazníkového šetření. Výzkumu byli podrobeni obyvatelé Prahy, muži i ženy napříč všemi věkovými skupinami a s různým stupněm vzdělání. Na základě zjištěných výsledků byla sestavena drobná doporučení na vylepšení marketingové strategie pražských činoherních divadel. Zvláštní pozornost byla věnována i mimořádným divadelním událostem konaným na území Prahy.
|
|
Mezinárodní studentské divadelní festivaly v zemích Visegrádské skupiny
Vančáková, Klára ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Maršíková, Šárka (oponent)
Diplomová práce se věnuje mezinárodním studentským divadelním festivalům ve Visegrádské skupině. Práce představuje vysokoškolské vzdělávací systémy jednotlivých zemí a podrobněji se věnuje divadelním festivalům studentů vysokých škol. Cílem diplomové práce je zjistit možnosti spolupráce studentů vysokoškolských hereckých divadelních oborů ve visegrádském prostoru, analyzovat systém podpor pro jejich kulturní aktivity a navrhnout vyhovující řešení. Pro dosažení cíle bylo použito metody dotazníku a metody polostrukturovaného rozhovoru.
|
|
Analýza marketingu Divadla v Dlouhé
Marková, Klotylda ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou možnosti využití marketingu v oblasti kultury, konkrétně divadla, na praktickém příkladu Divadla v Dlouhé, úspěšné pražské příspěvkové organizace. Bakalářská práce se zabývá specifiky marketingu a jeho zvláštnostmi v oblasti divadla, subjektu v rámci neziskového sektoru. Věnuje se marketingovému mixu, marketingovým nástrojům a problematickému skloubení umění a marketingu, který je v podmínkách českých neziskových organizací stále podceňován. Konkrétně je práce zaměřena na propagaci, tiskový servis a PR, prodejní strategii s ohledem na specifika divadelního prostředí. Po stručném teoretickém úvodu do problematiky se věnuje konkrétním tématům přímo navázaným na praxi Divadla v Dlouhé.
|
| |
|
Ocenění Divadla Oskara Nedbala Tábor
Kubíčková, Klára ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Römerová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá oceněním kulturní instituce Divadlo Oskara Nedbala Tábor a jejím cílem je odhadnout hodnotu tohoto divadla k 30. červnu 2012 pro jejího zřizovatele Jihočeský kraj a porovnat tuto hodnotu s velikostí provozní dotace, kterou divadlo dostává od svého zřizovatele jako příspěvková organizace. K odhadu hodnoty byla použita metoda kontingentního hodnocení založená na otázce týkající se ochoty lidí platit za zachování divadla, která byla doplněna o metodu Victora S. Yocca pro měření tří faktorů hypotetické hodnoty. Problematika oceňování a hodnocení kulturních institucí je dosud málo probádanou oblastí, která není především v České republice souhrnně zpracována, a tato práce poskytuje praktický náhled na jednu z možných metod oceňování statků a institucí z oblasti kultury.
|
|
Vliv odlišných manažerských přístupů na řízení, programování a financování Městského Tylova divadla v Kutné Hoře
Krúpa, Adam ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je úvaha nad různými přístupy k managementu v oblasti kultury, konkrétně divadla. Dále se tato práce snaží nalézt pozitiva i negativa těchto přístupů. V teoretické části, vycházející z odborných publikací na toto téma, jsou nastíněny některé základní prvky a postupy managementu s důrazem na souvislost s řízením divadla a specifické podmínky fungování divadelní instituce pod dobrým vedením. Teoretická část se dále věnuje oblasti marketingu (marketingový mix, vnitřní a vnější prostředí organizace, SWOT analýza) v oblasti umění s uvedenými příklady. Praktická část pak popisuje a srovnává dva přístupy k řízení Městského Tylova divadla v Kutné Hoře, zamýšlí se nad minulými i současnými chody tohoto oblastního divadla a případné východisko nalézá v kompromisu a respektování a spojování různých názorů.
|