Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Živost impulsů
Jandáčková, Kateřina ; ADÁMEK, Jiří (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
Kateřina Jandáčková ve své diplomové práci s názvem ŽIVOST IMPULSŮ, o skryté roli náhody a intuice v tvůrčím procesu zkoumá skrze její vlastní divadelní praxi především fenomén intuice, díky kterému je možné zachytit a zafixovat veškeré vnější a vnitřní náhodné impulsy při sběru materiálu a hledání tématu pro připravovanou inscenaci, či při jejím praktickém zkoušení. Každý oddíl nese název jedné ze sedmi inscenací z její dosavadní divadelní praxe, kde autorka reflektuje své tehdejší poznatky a závěry, v neposlední řadě také konkrétní problémy, které musela v kontextu zmíněného tématu řešit. Nakonec nalézá společné praktické i tematické pojítko mezi všemi dosavadními inscenacemi, které se slučuje s jejím společenským postojem.
Současné postavení scénografa v Devising theatre
Králíková, Františka ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; BAŽANT, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá tématem postavení scénografa v devising theatre. Nejdříve uvádí čtenáře do tématu krátkou charakteristikou o metodě devising a následně ho provází ukázkami jedné německé skupiny zabývající se dokumentárním divadlem a jedné české skupiny, jež se svým laboratorním přístupem pohybuje na hranice mezi divadlem, výzkumem a performancí. Dále čtenáře seznamuji se svými třemi projekty, které vznikaly na bázi devising theatre a reflektuji jejich přípravy, průběh, výsledek a postavení scénografa v nich.
Sólová improvizace
Karda, Ladislav ; HAVELKA, Jiří (vedoucí práce) ; MAZÚCH, Branislav (oponent)
Práce popisuje jev sólové improvizace v kontextu divadelních sportů. Začleňuje metodu improvizovaného příběhu mezi ostatní existující disciplíny sólové improvizace. Mapuje autorovu cestu a roční zkušenost se sólovou improvizací a na závěr shrnuje zkušenosti a dává praktické rady potenciálním sólovým improvizátorům. Práce je doplněna o rozhovory s lidmi, kteří se věnují disciplínám sólové improvizace, aby ukázala odlišné přístupy této individuální disciplíny.
Naše/moje cesta k BodyVoiceBandu
Holubová, Iva ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; GROSSMANNOVÁ-MÁLKOVÁ, Marie (oponent)
Předmětem této práce je rozbor studia absolventského ročníku činoherního herectví DAMU 2013/2014 pod vedením pedagogů MgA. Jaroslavy Šiktancové Ph.D., MgA. Lukáše Hlavicy a doc. Marie Málkové. Popisuji zde způsob naší herecké přípravy, která vytvořila základ pro další společnou práci, jež vedla k založení souboru BodyVoiceBand. Budu postupovat chronologicky od začátku studia až po vznik inscenace Vojna, kterou jsme nastudovali již pod hlavičkou BodyVoiceBandu. Práci jsem rozdělila do tří částí. V první se budu zabývat dílnami s Farmou v jeskyni, které byly určující pro veškerou naši budoucí práci, a to jak pro celek, tak pro jednotlivce. Popisuji, jakou průpravou jsme během dílen prošli a jak nás to připravilo na další cestu studiem. Druhá část pojednává o studiu na divadelní fakultě. Rozdělila jsem ji do podkapitol podle fenoménů, jimž jsme se věnovali a které jsou východiskem pro určitý způsob práce, díky němuž se mohl začít utvářet soubor BodyVoiceBand. Třetí část věnuji inscenaci Vojna, jež je vyústěním naší společné cesty, a která je iniciačním bodem vzniku BodyVoiceBandu. Zaměřuji se na způsob a průběh práce na této inscenaci.
Já herec po blokové výuce.
Kožamelj, Tilen ; TEJNOROVÁ, Petra (vedoucí práce) ; HAVELKA, Jiří (oponent)
Tato práce si klade dva hlavní cíle, jichţ chce dosáhnout a které chce prozkoumat. Jednak má být encyklopedií rozličných workshopů, jimiţ jsme v průběhu našeho studia na škole prošli. Měla by mi slouţit jako uţitečná kniha do budoucna, díky níţ si snadno připomenu, co jsme během studia dělali. Druhým velkým cílem je reflexe toho, zda ze mě blokový systém výuky skutečně vytvořil herce a především, jakým hercem po dokončení této školy jsem.
Využití prvků herecké výchovy v práci s amatérským souborem
Loosová, Jana ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; BERGMAN, Aleš (oponent)
Diplomová práce se zabývá aplikací prvků herecké výchovy v práci s dospělým amatérským souborem. Je koncipována jako deník, který zachycuje více jak roční období tvůrčí práce konkrétního souboru od námětu po realizaci autorského divadelního tvaru. Tomuto procesu je přizpůsoben výběr a specifikace hereckých průpravných technik a cvičení.
Pohyby pochyb
Bednář, Michal ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; TRPIŠOVSKÝ, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Pohyby pochyb nemá ambici vědeckou. Je jen pouhou reflexí a souhrnem osobních myšlenek a témat autora, které mají určitou a snad i velmi úzkou spojitost s pochybnostmi, které jsou užitečné a nezbytné pro kohokoli kdo se zabývá hereckým uměním. Bez pochyb by totiž nemohlo vzniknout opravdu živé umění. Pochyby plní totiž funkci ujišťující. Pochyby napadají a vykolejují, a tím utvrzují umělce ve správnosti jeho jednání. Tato práce vznikala za neustálého objevování se pochyb, a proto si i často protiřečí.
Herec a improvizace.
Adamová, Sofia ; KROBOT, Miroslav (vedoucí práce) ; HAVELKA, Jiří (oponent)
V této práci se autor zabývá improvizací z různých úhlů pohledu. Popisuje improvizaci podle obecně platných faktů, vidí improvizaci jako určitý způsob myšlení a jednání, popisuje jí na jednu z možných metod vzniku herecké postavy a rozebírá subjektivně některé z jejích složek, kterými jsou například: strach, radost, přítomný okamžik etc. Práce vychází hodně z autorova subjektivního pohledu na danou problematiku, reflektuje jeho zkušenosti. Je spíše takovým zamyšlením, nežli podloženým výzkumem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.