Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postavení spotřebitele v oblasti distribuce pojištění v době digitální
Ryza, Tomáš ; Večeř, Miroslava (oponent)
Postavení spotřebitele v oblasti distribuce pojištění v době digitální: Platná regulace ČR ve světle základních pravidel kapitálových trhů Abstrakt Tato práce se zabývá postavením spotřebitele v oblasti distribuce pojištění v digitální době. Hlavní výzkumnou otázkou této práce je postavení spotřebitele při distribuci pojištění. Konkrétně práce popisuje, co vše spotřebitelovo postavení ovlivňuje a jestli je toto postavení adekvátní distribuci pojištění v digitálním světě. Pandemie transformaci do digitálního prostředí nenastartovala, ale pouze urychlila. Jednotlivé pojišťovny se snažily přes digitální prostředí prodávat již před ní. A to se ne vždy povedlo úplně "čistě". V minulosti tato pochybení samozřejmě byla spojena i s běžným "face to face" prodejním procesem. Jelikož v minulosti byla největší pochybení spojena s investičním životním pojištěním, snaží se tato práce jako vedlejší otázku zodpovědět, jak si vede spotřebitel ve srovnání s regulací podnikání na kapitálových trzích. Struktura práce je členěna do čtyř hlavních kapitol, které jsou řazeny logicky od obecného pojetí spotřebitele po nejvíce exponovanou oblast životního prostředí. První kapitola úvodem popisuje pojem spotřebitele a koncepce upravující jeho postavení na finančním trhu. Druhá kapitola se zaměřuje na obecné vymezení pojmu...
Postavení spotřebitele v oblasti distribuce pojištění v digitální době
Ryza, Tomáš ; Vybíral, Roman (vedoucí práce) ; Martiník, Pavel (oponent)
Postavení spotřebitele v oblasti distribuce pojištění v době digitální: Platná regulace ČR ve světle základních pravidel kapitálových trhů Abstrakt Tato práce se zabývá postavením spotřebitele v oblasti distribuce pojištění v digitální době. Hlavní výzkumnou otázkou této práce je postavení spotřebitele při distribuci pojištění. Konkrétně práce popisuje, co vše spotřebitelovo postavení ovlivňuje a jestli je toto postavení adekvátní distribuci pojištění v digitálním světě. Pandemie transformaci do digitálního prostředí nenastartovala, ale pouze urychlila. Jednotlivé pojišťovny se snažily přes digitální prostředí prodávat již před ní. A to se ne vždy povedlo úplně "čistě". V minulosti tato pochybení samozřejmě byla spojena i s běžným "face to face" prodejním procesem. Jelikož v minulosti byla největší pochybení spojena s investičním životním pojištěním, snaží se tato práce jako vedlejší otázku zodpovědět, jak si vede spotřebitel ve srovnání s regulací podnikání na kapitálových trzích. Struktura práce je členěna do čtyř hlavních kapitol, které jsou řazeny logicky od obecného pojetí spotřebitele po nejvíce exponovanou oblast životního prostředí. První kapitola úvodem popisuje pojem spotřebitele a koncepce upravující jeho postavení na finančním trhu. Druhá kapitola se zaměřuje na obecné vymezení pojmu...
Ochrana spotřebitele v pojišťovnictví
Bezoušková, Tereza ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Tomášek, Petr (oponent)
1 Ochrana spotřebitele v pojišťovnictví Abstrakt Diplomová práce zpracovává problematiku ochrany spotřebitelů na pojistném trhu, kteří mají zájem o sjednání neživotního pojištění. Úroveň jejich ochrany je analyzována do okamžiku uzavření pojistné smlouvy, tj. v textu práce jsou rozebrány zejména povinnosti stanovené povinným subjektům při jednání se zákazníky, které je vedeno za účelem sjednání pojištění, a to včetně povinností stanovených k předkládání návrhů a k provádění přípravných prací předcházejících uzavření pojistné smlouvy. S problematikou úzce souvisí činnost distribuce pojištění především pak povinnosti, které jsou povinným subjektům stanoveny k jejímu výkonu. Tyto povinnosti zahrnují požadavky na povinné subjekty (personální předpoklady a požadavky na zajištění řádného provozování činnosti), současně jsou právní úpravou stanovena tzv. pravidla jednání, která musí být v průběhu sjednávání pojištění ze strany povinných subjektů dodržena. Středem pozornosti diplomové práce jsou primárně ty povinnosti, které jsou řazeny mezi tato pravidla jednání. V detailu jsou následně rozebrány povinnosti související s poskytováním poradenství a předsmluvní informační povinnosti. Cílem diplomové práce je analýza těchto povinností z hlediska jejich přínosu pro zákazníka, tedy zda je zákazník následně, zejména na...
Právní aspekty tvorby pojistného produktu
Kult, Alexander ; Vybíral, Roman (vedoucí práce) ; Karfíková, Marie (oponent) ; Dřevínek, Karel (oponent)
Právní aspekty tvorby pojistného produktu Abstrakt Tato disertační práce se zabývá právními aspekty tvorby pojistných produktů, a to i s ohledem na pravidla jejich distribuce a plnění informačních povinností. Cílem autora bylo za účelem praktického pochopení vzájemně propojit veřejnoprávní a soukromoprávní úpravu pojištění a jeho distribuce, a to se zaměřením na tvorbu platné smluvní dokumentace a řádného plnění informačních povinností. Specifická pozornost je zaměřena na oblast pojištění osob, a to jak v rozsahu životního, tak neživotního pojistného odvětví. Zvláštní důraz je kladen na výklad věnovaný pojistným produktům s investiční složkou, jejichž podstata i roztříštěná regulace přináší nejvíce praktických i teoretických problémů. Práce se mimo teoretický úvod dělí do šesti částí. První z nich je věnována podstatě jednotlivých pojistných produktů a jejich specifikům. Druhá část se zabývá teoretickým vymezením pojmů z oblasti pojistného práva. Ve třetí části autor analyzuje pravidla tvorby pojistného produktu nejen s ohledem na nařízení POG, ale rovněž v reflexi zákona o pojišťovnictví, resp. směrnice Solventnost II. Ve čtvrté části jsou diskutována pravidla distribuce pojištění, která jsou s tvorbou pojistného produktu propojena již ve fázi jeho vzniku. Opomenuty nejsou ani oblasti prevence legalizace...
Aktuální otázky působení pojišťovacích zprostředkovatelů na českém pojistném trhu
Karásek, Martin ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent)
Tato práce se věnuje především problematice působení pojišťovacích zprostředkovatelů. Identifikuje problémy související s činností pojišťovacích zprostředkovatelů a rovněž předkládá a hodnotí možnosti řešení těchto problémů v kontextu legislativy a tržního prostředí České republiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.