Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Demonstrační úloha na učení bez učitele
Slezák, Milan ; Sáblík, Václav (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce představuje použití „učení bez učitele“ a prezentuje možnosti shlukové analýzy. Součástí této práce je demonstrační program "Učení bez učitele". Tento program je vytvořen jako školní učební pomůcka. Obsahuje několik vstupních databází s různým rozložením dat. Na jejich základě je možné názorně vysvětlit základní principy shlukové analýzy a rozdíly mezi hierarchickým shlukováním a nehierarchickým shlukováním.
Metody statistické inference založené na matici vzdáleností
Solnický, Radek ; Omelka, Marek (vedoucí práce) ; Komárek, Arnošt (oponent)
Při analýze dat pocházejících z oblasti ekologie často nelze použít tradičních mnohorozměrných metod. Použití koeficientů nepodobnosti a matice vzdáleností představuje způsob, jak tento problém vyřešit. V této práci představujeme některé z těchto koeficientů a následně testy založené na matici vzdáleností: Mantelův test, varianty testů ANOSIM a MRPP a test homogenity disperzí. Zkoumáme vztahy mezi těmito testy a předvádíme jejich použití na reálných datech. Na simulacích pak upozorňujeme na problematiku interpretace těchto testů.
Metody statistické inference založené na matici vzdáleností
Solnický, Radek ; Omelka, Marek (vedoucí práce) ; Komárek, Arnošt (oponent)
Při analýze dat pocházejících z oblasti ekologie často nelze použít tradičních mnohorozměrných metod. Použití koeficientů nepodobnosti a matice vzdáleností představuje způsob, jak tento problém vyřešit. V této práci představujeme některé z těchto koeficientů a následně testy založené na matici vzdáleností: Mantelův test, varianty testů ANOSIM a MRPP a test homogenity disperzí. Zkoumáme vztahy mezi těmito testy a předvádíme jejich použití na reálných datech. Na simulacích pak upozorňujeme na problematiku interpretace těchto testů.
Demonstrační úloha na učení bez učitele
Slezák, Milan ; Sáblík, Václav (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce představuje použití „učení bez učitele“ a prezentuje možnosti shlukové analýzy. Součástí této práce je demonstrační program "Učení bez učitele". Tento program je vytvořen jako školní učební pomůcka. Obsahuje několik vstupních databází s různým rozložením dat. Na jejich základě je možné názorně vysvětlit základní principy shlukové analýzy a rozdíly mezi hierarchickým shlukováním a nehierarchickým shlukováním.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.