Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza namáhání vybraných konstrukčních částí bagru při provozu
Busta, Michal ; Maňas, Pavel (oponent) ; Vosynek, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá výpočtovým modelováním nabírání zeminy pomocí kompaktního rýpadla od firmy DOOSAN BOBCAT EMEA s.r.o. Způsob řešení spočívá v sestavení dvou výpočtových modelů v softwarech Rocky DEM a Ansys Mechanical. Program Rocky DEM je použit k řešení rozpojování zeminy konstrukcí bagru pomocí metody diskrétních prvků. Výstupem jsou průběhy sil a momentů v čase v jednotlivých styčnících použitého modelu. Získané průběhy jsou následně, pomocí kinematického modelu v ANSYS Mechanical, aplikovány jako vnější zatížení do styčníku u vybrané konstrukční části analyzovaného modelu. Kinematický model je tvořen zjednodušenými modely geometrie jednotlivých částí ramene bagru a detailnějším modelem geometrie analyzované části ramene. Všechny části jsou navzájem spojeny rotačními vazbami představujícími styčníky. U takto připraveného modelu je v ANSYS Mechanical provedena statická strukturní analýza mechanického namáhání během simulovaného děje. Nakonec je vybraná konstrukční část posouzena vzhledem k meznímu stavu pružnosti a únavové pevnosti.
Zařízení pro zásyp odpichového otvoru obloukové pece
Juda, Lukáš ; Brhel, Jaroslav (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a ověřením funkce zařízení pro zásyp odpichového otvoru elektrické obloukové pece s průměrem odpichového otvoru od 190 mm do 250 mm. Práce obsahuje základní návrhový výpočet pohonu kyvného pohybu skluzu a kontrolní výpočty ložisek. Další část práce se zabývá ověřením funkce zařízení, které je doplněno o popis postupu vytváření DEM simulace v programu YADE. V práci jsou také zahrnuty základní experimenty pro určení úhlu vnitřního tření, sypného úhlu, koeficientu restituce a úhlu tření materiálu o ocelovou podložku. Výkresová dokumentace vybraných konstrukčních celků je součástí práce.
Optimalizace konstrukce korečkových dopravníků
Jonák, Martin ; Svěrák, Tomáš (oponent) ; Zegzulka, Jiří (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem metod vhodných pro popis chování (ne)homogenních materiálů během jejich přepravy korečkovými dopravníky v aplikaci na optimalizaci geometrie korečku i na optimalizaci provozního režimu celého zařízení. Konkrétně se jedná o studii dostupných a tvorbu vlastních analytických i numerických výpočtových modelů a jejich následné použití pro popis toků a deformací zejména partikulárních materiálů. V případě tvorby a použití analytických modelů je pozornost věnována především procesu vyprazdňování korečku – vztah tvaru povrchu přepravovaného materiálu vůči tvaru, poloze a pohybu korečku včetně stanovení počátku a způsobu vyprazdňování. V případě výpočtového modelování s použitím metody diskrétních prvků práce obsahuje také základní výpočtový model korečkového dopravníku, který je prezentován a použit v rámci ukázkového optimalizačního příkladu. Cílem práce je také stanovení mezí platnosti některých klasických matematicko-fyzikálních popisů.
Mobilní zařízení pro separaci štěrkopísku na jednotlivé frakce
Bezdíček, Petr ; Mergl, Václav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na rešeršní rozbor technologie obdobných separátorů, legislativních předpisů přípojných vozíků a na samotný koncepční návrh mobilního třídiče na štěrkopísek. Práce dále zahrnuje funkční, rozměrové a silové výpočty jednotlivých uzlů třídiče. Součástí třídiče jsou i pásové dopravníky pro dopravování materiálu do výšky přibližně 1,5 m. Nechybí ani výpočty a volba potřebných pohonů určitých částí stroje. Dále práce zahrnuje pevnostní FEM výpočet vybraných konstrukčních uzlů při různých zatěžovacích režimech. Závěr se zabývá DEM simulací třídění v programu Altair EDEM. Práce, včetně výkresu sestavy, také obsahuje výkres podsestavy svařence separačního bubnu a rámu. Pro tuto podsestavu jsou připraveny vybrané dílenské výrobní výkresy, které jsou jako podklad pro výrobu vybraných komponent.
Mathematical Modeling of Heat and Mass Transfer in a Rotary Kiln
Kozakovič, M. ; Čada, J. ; Kokavcová, A. ; Havlica, Jaromír ; Huchet, F.
The main objective of this research was to compare the results of the proposed 1D transport model with numerical simulations of mass transport in a direct-heat rotary kiln at laboratory scale. Another objective was to investigate the effect of the number of flights on the formation of an active particle surface in the airborne phase, which enables efficient heat transport. The studied rotary kiln is a low-angle cylinder with a length of 0.5 meter and a diameter of 0.108 meter with regularly arranged flights on the inside. The heat is transported into the rotary kiln by hot air at the inlet. The load in the rotary kiln consists of spherical particles with 1 millimeter diameter. The rotary kiln rotation speed is 21.5 rpm. For each simulation, 20 rotations were performed. The Discrete Element Method implemented in an open-source code LIGGGHTS was used for simulations.Efficient heat transfer is made possible primarily by the large number of particles in the airborne phase, which are heated by the warm air blowing in. To begin with, the number of flights and their geometry were found to be a key parameter controlling the amount of particles in the gaseous regime. It was also found that an area in the right part of the base of the cylinder is formed which is not reached by particles from the flights. This phenomenon is due to the dynamics of particle transport, as the particles are not maintained in the active phase and move rapidly towards the load due to gravity. In conclusion, the effect of this zone is negative, as hot air flows through it without resistance, preventing the system from heating effectively.
Plný tet: Stáhnout plný textPDF
Analýza namáhání vybraných konstrukčních částí bagru při provozu
Busta, Michal ; Maňas, Pavel (oponent) ; Vosynek, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá výpočtovým modelováním nabírání zeminy pomocí kompaktního rýpadla od firmy DOOSAN BOBCAT EMEA s.r.o. Způsob řešení spočívá v sestavení dvou výpočtových modelů v softwarech Rocky DEM a Ansys Mechanical. Program Rocky DEM je použit k řešení rozpojování zeminy konstrukcí bagru pomocí metody diskrétních prvků. Výstupem jsou průběhy sil a momentů v čase v jednotlivých styčnících použitého modelu. Získané průběhy jsou následně, pomocí kinematického modelu v ANSYS Mechanical, aplikovány jako vnější zatížení do styčníku u vybrané konstrukční části analyzovaného modelu. Kinematický model je tvořen zjednodušenými modely geometrie jednotlivých částí ramene bagru a detailnějším modelem geometrie analyzované části ramene. Všechny části jsou navzájem spojeny rotačními vazbami představujícími styčníky. U takto připraveného modelu je v ANSYS Mechanical provedena statická strukturní analýza mechanického namáhání během simulovaného děje. Nakonec je vybraná konstrukční část posouzena vzhledem k meznímu stavu pružnosti a únavové pevnosti.
The Effect of Collision Parameters and Particle Diameter on Dynamics and Mixing Process of Granular Material by using Discrete Element Method.
Kozakovič, M. ; Paříková, A. ; Trávníčková, Tereza ; Kohout, M. ; Havlica, Jaromír
This contribution is focused on mixing dynamics and homogenization process of the granular material via Discrete Element Method. The simulation is conducted by using open-source code LIGGGHTS. The mixing process of approximately forty-two thousand monodisperse spherical particles is simulated in a vertical cylindrical mixer with two opposed flat blades. The rake angle of blades is 45°. The mixing process was studied with varying blade rotational speed (from 15 rpm to 540 rpm), coefficient of friction (from 0.05 to 0.9), coefficient of restitution (0.1 to 1.0), Poisson’s ratio (0.1 to 0.45) and particle diameter (2mm, 4 mm). Each of simulated processes was performed for 80 stirrer revolutions.\n\n\n\n
Plný tet: SKMBT_C22018100509470 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF
Optimalizace konstrukce korečkových dopravníků
Jonák, Martin ; Svěrák, Tomáš (oponent) ; Zegzulka, Jiří (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem metod vhodných pro popis chování (ne)homogenních materiálů během jejich přepravy korečkovými dopravníky v aplikaci na optimalizaci geometrie korečku i na optimalizaci provozního režimu celého zařízení. Konkrétně se jedná o studii dostupných a tvorbu vlastních analytických i numerických výpočtových modelů a jejich následné použití pro popis toků a deformací zejména partikulárních materiálů. V případě tvorby a použití analytických modelů je pozornost věnována především procesu vyprazdňování korečku – vztah tvaru povrchu přepravovaného materiálu vůči tvaru, poloze a pohybu korečku včetně stanovení počátku a způsobu vyprazdňování. V případě výpočtového modelování s použitím metody diskrétních prvků práce obsahuje také základní výpočtový model korečkového dopravníku, který je prezentován a použit v rámci ukázkového optimalizačního příkladu. Cílem práce je také stanovení mezí platnosti některých klasických matematicko-fyzikálních popisů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.