Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Digiverse monument
Tajovský, Jakub ; Blažíček, Martin (oponent) ; Resslová, Veronika (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám obrazem na hranici digitálního a analogového média a horizontem jako hranicí vizuální percepce. Výstupem je počítačový program, variabilní obraz, digitální verze uměleckého artefaktu. Jedná se rastr snímků naskládaných v horizontálním pásu, jednotlivé snímky je možno variovat za jejich alternativy. Obraz je možno pozorovat z různých úhlů pohledu:1. Jako obraz na stěně z chodby v galerii, 2. z prostoru za plátnem, odkud je možné ho ovládat pomocí kurzoru 3. na internetu, jako streamované video.
Digital graphics: Painting
Bobyleva, Ekaterina ; Walek, Agata (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
The aims of the bachelor‘s thesis are to frame the concept of digital painting, its hardware and software requirements and to describe tools and techniques of digital painting. The first chapter deals with general concepts of aesthetics in traditional and computer art, provides a historical survey of the evolution of digital art and establishes the concept of metamodernism in art. In the second chapter, art techniques both digital and traditional are described and supported by examples according to painting styles and art movements. The question of expressing emotions in digital painting and psychology of image perception are explained from a digital and traditional artist’s viewpoint. Moreover, the role of the computer in a creating process is determined. The third chapter focuses on the non-photorealistic rendering method of creating artwork in an abstract stylisation style on the ground of the Stylize editor and the manual for this editor (beginner level) is provided as well.
Stíny mají oči
Grűnwaldová, Glorie ; Nádvorník, Filip (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Bakalářská práce navazuje na dlouhodobější vývoj maleb, který se točí kolem zvědavosti, pocitu být sledován a s tím spojené možná až paranoii. Vycházím z vlastní zkušenosti, která souvisí jak s dnešním digitalizovaným světem, kde můžeme polemizovat nad otázkami, zdali existuje nějaké soukromí nebo naopak žijeme opravdu v prostředí snadno zjistitelných informací, tak tato zkušenost souvisí i s úzkostmi a jistou sebekontrolou. V malbách se snažím i přes tíhu tématu přistupovat s humorem. Objevují se v nich momenty, které nedávají smysl nebo jsou stylizované do přehnané formy. Důležitá je také výraznost obrazu, samotná malba a kombinace technik. Mým hlavním cílem je sdílení a nadlehčení těchto prožitků, ale také předání energie, skrz malbu, se kterou se snažím pracovat.
Vizuální identita virtuálního města
Sodomková, Natálie ; Ondrík, Jozef (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce navazuje na esej zpracovanou v kontextu bakalářské práce Les (2020) týkající se grafického uživatelského rozhraní a infografiky. Zároveň práce vychází z prototypu digitální hry Studna. V detailu se věnuje jednomu ze segmentů herního vývoje, a to vizuální komunikaci. Cílem práce je najít stylizovaný vizuální slovník ve vztahu k architektuře, designu narativu, hratelnosti a odezvy v kontextu navigace. Textová část hledá příklady sofistikovanějších způsobů předávání informací, v již existujících videoherních titulech. Praktická část navrhuje metodiku, která se inspiruje designem a industriální architekturou z období 19. – 20. století, včetně ilustrace a malířských přístupů. Navržená metodika ověřuje, zda jsou uplatněné postupy vhodné pro další využití v praxi.
Digital graphics: Painting
Bobyleva, Ekaterina ; Walek, Agata (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
The aims of the bachelor‘s thesis are to frame the concept of digital painting, its hardware and software requirements and to describe tools and techniques of digital painting. The first chapter deals with general concepts of aesthetics in traditional and computer art, provides a historical survey of the evolution of digital art and establishes the concept of metamodernism in art. In the second chapter, art techniques both digital and traditional are described and supported by examples according to painting styles and art movements. The question of expressing emotions in digital painting and psychology of image perception are explained from a digital and traditional artist’s viewpoint. Moreover, the role of the computer in a creating process is determined. The third chapter focuses on the non-photorealistic rendering method of creating artwork in an abstract stylisation style on the ground of the Stylize editor and the manual for this editor (beginner level) is provided as well.
Digitální malba jako specifická oblast počítačové grafiky
Vyhnánková, Iva ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
NÁZEV: Digitální malba jako specifická oblast počítačové grafiky AUTOR: Iva Vyhnánková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Tomáš Jeřábek ABSTRAKT: Digitální malba přináší do oboru umělecké tvorby nové možnosti nejen v podobě obecných výhod softwarů, jako je krok zpět a jednoduché opravy, ale i mnoho nových nástrojů, které mohou do určité míry simulovat některá tradiční média. Práce se postupně zabývá digitální malbou z pohledu jejích charakteristických vlastností, výhod a nevýhod oproti tradiční malbě a využití, následně řeší problematiku hardwarového a softwarového vybavení. V praktické části práce jsou představeny některé postupy nejen k napodobení tradičních technik, ale i k využití softwarových nástrojů k malbě technikami, které tradiční malba nenabízí. KLÍČOVÁ SLOVA: digitální malba, počítačové umění, grafický software, malba, kresba
Digiverse monument
Tajovský, Jakub ; Blažíček, Martin (oponent) ; Resslová, Veronika (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám obrazem na hranici digitálního a analogového média a horizontem jako hranicí vizuální percepce. Výstupem je počítačový program, variabilní obraz, digitální verze uměleckého artefaktu. Jedná se rastr snímků naskládaných v horizontálním pásu, jednotlivé snímky je možno variovat za jejich alternativy. Obraz je možno pozorovat z různých úhlů pohledu:1. Jako obraz na stěně z chodby v galerii, 2. z prostoru za plátnem, odkud je možné ho ovládat pomocí kurzoru 3. na internetu, jako streamované video.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.