Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cestovní zpráva z 13th International Digital Curation Conference
Černohlávková, Petra
Cestovní zpráva popisuje průběh účasti na 13. ročníku mezinárodní konference o digitálním kurátorství (IDCC) věnovaném převážné datům a data management plans. Účast na konferenci byla klíčová pro plány vybudování nového repozitáře. Zahraniční cesta přinesla prvotní podrobný vhled do problematiky a do nových trendů na mezinárodní úrovni. Zároveň umožnila navázat kontakty mezi odborníky v dané oblasti, které už vlastní repozitáře spravují. Poznatky a texty příspěvků mohou být využity jako podklad pro zvážení možností NTK v oblasti research data and data stewardship, zároveň jsou inspirací pro další ročníky mezinárodní konference o šedé literatuře a repozitářích pod záštitou NTK.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Vzdělávací programy pro oblast digitálních knihoven a digitalizace na školách informační vědy a knihovnictví v USA
Jilečková, Šárka ; Drobíková, Barbora (vedoucí práce) ; Souček, Martin (oponent)
(česky): Cílem diplomové práce Vzdělávací programy pro oblast digitálních knihoven a digitalizace na školách informační vědy a knihovnictví v USA je srovnat studijní plány vybraných škol informační vědy a knihovnictví v USA pro oblast digitálních knihoven a digitalizace a navrhnout vhodné řešení studijního plánu této oblasti pro ÚISK FF UK. V teoretické části je na základě rešerše dostupné literatury představena problematika kompetencí pro oblast digitálních knihoven a digitalizace z pohledu jejího vývoje v praxi a ve vzdělávání. V praktické části následuje analýza studijních programů na vybraných amerických vysokých školách informačních studií (konkrétně na univerzitách Chapel Hill v Severní Karolíně, Michigan, Boston, Illinois a Syrakusy), kde se vyučuje problematika digitalizace, popř. digitálních knihoven. Na základě analýzy je navrženo možné řešení vzdělávání v této oblasti pro ÚISK FF UK.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.