Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Souvislost mezi používáním mobilního telefonu a prokrastinace u studentů vysokých škol
Farná, Karolína ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Švecová, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problémovým používáním internetu v mobilních telefonech a prokrastinací u studentů vysokých škol. Cílem práce je zjistit, jestli mezi těmito jevy existuje korelace. Práce seznamuje s teoretickým základem a teoreticky ukotvuje pojmy jako závislost, prokrastinace a digitální společnost. Praktická část práce je zpracovaná pomocí kvantitativní výzkumné metody, konkrétně je použito dotazníkové šetření. Dotazník je distribuován mezi studenty vysokých škol on-line formou. Výsledky ukazují, že mezi prokrastinací a závislostí na internetu v mobilních telefonech je korelace.
Chování a kultura followerů z perspektivy influencerů
Kalousová, Kristýna ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Předmětem této diplomové práce je fenomén influencerů - konkrétně to, jak tito producenti mediálních obsahů vnímají své publikum. Cílem práce je poznat a pochopit chování a kulturu followerů z perspektivy influencerů v kontextu mediální gramotnosti. Sledujícím influencera se totiž dnes může stát každý, kdo má přístup k internetu, a základní znalost kyberprostoru není podmínkou vstupu do něj. Na základě provedení kvalitativního výzkumu mezi šesti influencery práce nabízí nejen teoretický, ale také empirický pohled na chování, kulturu a mediální gramotnost mladého digitálního publika. První část diplomové práce se věnuje teoretickým východiskům práce vztahujícím se k digitálním publikům, internetu, nebezpečí, která souvisejí s pobytem v kyberprostoru, i mediální gramotnosti v kontextu nových médií. Další část práce se věnuje výkladu metodologie výzkumu, na který navazuje prezentace výsledků vlastního výzkumu a jejich shrnutí. Autorka na základě výzkumu zjistila, že participující influenceři pozorují souvislost mezi svým chováním a svými zájmy a chováním a zájmy svých followerů. Subjekty výzkumu vnímají své publikum pozitivně, jeho zpětná vazba je pro ně důležitá a přizpůsobují se jí. Mezi participanty se liší názory na to, zda je jejich publikum mediálně gramotné, téměř všichni ale uvedli, že jsou jejich...
Filosofická reflexe pedagogického vlivu digitálních a informačních technologií se zvláštním zřetelem na fenomén tzv. digitální demence
STANĚK, Miroslav
Práce se zabývá filosofickými otázkami, vztaženými k vývoji současných nových technologií, a vlivem těchto technologií na výchovu nastupujících generací. Základním tématem je paradigmatická proměna empirické zkušenosti (o světě) lidí, kteří se již narodili do digitálního věku. Jedná se o tzv. "digitální domorodce", obývající infosféru kyberprostoru. Z hlediska filosofie výchovy je pod pojmem "digitální demence" chápána zejm. neschopnost a neochota člověka vystoupit z bublinového vesmíru personalizované reality a ztížená možnost na něj (z vnějšku jeho světorámce) výchovně působit. "Smyslem výchovy" je v práci chápáno "přimět vychovávaného k osobnímu obratu" a vésti jej k participaci na své "životní filosofii", tj. k nahlížení smyslu svého života a k jeho autonomnímu a autentickému žití.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.