Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza didaktické vybavenosti učebnic přírodopisu pro 2. stupeň ZŠ
BOHDALOVÁ, Markéta
Diplomová práce se zabývá analýzou didaktické vybavenosti učebnic přírodopisu pro 2. stupeň základních škol. Teoretická část je věnována především definici pojmu učebnice, struktuře učebnic, vymezení jejich funkcí a klasifikaci. Praktická část práce je pak vyčleněna pro výzkum, jehož hlavním cílem bylo zhodnotit didaktickou vybavenost aktuálně využívaných a dostupných učebnic přírodopisu pro 2. stupeň základních škol.
Analýza vybraných učebnic 1. stupně ZŠ v oblasti finanční gramotnosti
MAREŠOVÁ, Anna
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou část a část praktickou. V teoretické části se práce zabývá rozborem učebnice. Její strukturou, teorií, obsahem, textem, funkcí, a výzkumem na bázi informační. Dále se zabývá přístupy a metodami ve zkoumání učebnic jako takových. Práce se také zaměřuje na didaktickou vybavenost učebnic a na obtížnost textu učebnic. Konec teoretické části představuje zahrnutí finanční gramotnosti do Rámcově vzdělávacího programu. Vpraktické části se práce zabývá analýzou tří různých učebnic finanční gramotnosti a dvou učebnic obsahujících kapitoly zaměřené na finanční gramotnost. Analýza učebnic byla provedena z hlediska didaktické vybavenosti a následně také z hlediska obtížnosti textu. Výběr analyzovaných učebnic měl být uskutečněn dle výsledků dotazníkového šetření.
Hodnocení didaktických aspektů vybraných školních učebnic
Pelouchová, Renáta ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Diplomová práce na téma Hodnocení didaktických aspektů vybraných školních učebnic (pro ZŠ a nižší gymnázia) se zabývá analýzou, hodnocením a srovnáváním didaktické vybavenosti a obtížnosti textu vybraných učebnic biologie. Práce rovněž sleduje soulad učebnic s Rámcovým vzdělávacím programem. Dále byl proveden průzkum mezi učiteli biologie, který zkoumal spektrum používaných učebnic na základních školách a používání inovativních technologií, jako jsou elektronické učebnice, ve vzdělávacím procesu.
Příčiny neporozumění učebnímu textu ve vyučovacím předmětu český jazyk
Sigmundová, Alena ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
Diplomová práce přináší analýzu učebnice Český jazyk 9 od nakladatelství Fraus. Cílem práce je na základě této analýzy stanovit jazykové jevy, které brání porozumění učebnímu textu. V teoretické části se autorka věnuje obecné charakteristice učebnice a jejích funkcí, dále se zabývá učením z textu a vymezuje charakteristiky textu a žáků, které ho determinují. V další části charakterizuje styl učební a popisuje specifika učebnic českého jazyka. Samotná analýza učebnice sestává z několika kroků. Nejprve je analyzována didaktická vybavenost učebnice, poté je stanovena obtížnost a sémantická soudržnost učebního textu a v další části práce jsou jednotlivé výkladové texty podrobeny všestranné jazykové analýze, v níž se autorka soustředí především na stránku textovou, syntaktickou, lexikální a grafickou. K výkladovým textům, které obsahují obtížné jazykové jevy, jsou sestaveny testy, jejichž cílem je zjistit, zda žáci danému textu rozumí. Diplomovou práci doplňuje autorka ještě o dotazníky, které zkoumají fungování této učebnice v reálném vyučování a přinášejí subjektivní hodnocení žáků a jejich učitelky.
Hodnocení didaktických aspektů vybraných školních učebnic
Pelouchová, Renáta ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Diplomová práce na téma Hodnocení didaktických aspektů vybraných školních učebnic (pro ZŠ a nižší gymnázia) se zabývá analýzou, hodnocením a srovnáváním didaktické vybavenosti a obtížnosti textu vybraných učebnic biologie. Práce rovněž sleduje soulad učebnic s Rámcovým vzdělávacím programem. Dále byl proveden průzkum mezi učiteli biologie, který zkoumal spektrum používaných učebnic na základních školách a používání inovativních technologií, jako jsou elektronické učebnice, ve vzdělávacím procesu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.