Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  začátekpředchozí88 - 97  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Dynacorp Prototyp deskové manažerské hry pro podporu systémového myšlení
Čapek, Michal ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent)
Diplomová práce je orientována na podporu školení systémového myšlení za pomocí deskové hry. Primárním cílem práce je vytvoření deskové hry, použitelné na školení informačních manažerů. Sekundárním cílem práce je popsání procesu návrhu a tvorby deskových her. Teoretickými východisky diplomové práce je vymezení profilu informačního manažera a požadavků na jeho dovednosti, dále popis principů systémového myšlení a teorie her. Externím výstupem práce je prototyp deskové hry. Teoretická část práce rozebírá zejména principy deskových her, systémového myšlení a psychologický vliv na hráče tak, aby bylo možné formou hry předat hráči konkrétní zkušenost. Z pohledu teorie systémového myšlení jsou rozebírány a použity základní principy zpětné vazby, příčinného myšlení a systémové archetypy. Teorie deskových her poté zpracovává možnosti a mechanismy, které umožňují předávat potřebné znalosti a zkušenosti. V praktické části se práce zaměřuje na popis použitých mechanismů ve hře Dynacorp a jejich odůvodnění z pohledu výuky systémového myšlení. Závěr práce hodnotí splnění stanovených cílů, potenciál hry pro budoucí využití a popisuje budoucí cíle.
Využití moderní didaktické techniky ve výuce ekonomických předmětů
Homolová, Kateřina ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Večerník, Jakub (oponent)
Práce je zaměřena na využívání moderní didaktické techniky v ekonomickém vzdělávání. Teoretická část obsahuje klasifikaci didaktických prostředků. A to nejen těch nejmodernějších, které se používají dnes, ale i jejich v současnosti už zastaralých předchůdců. Dále se tato část věnuje také dopadům, jaké by měly mít didaktické prostředky na výuku, k čemu vede zařazení těchto prostředků do vyučování, jaké jsou jejich výhody a nevýhody. Cílem praktické části této práce je ověření skutečných vlivů využívání moderní didaktické techniky v konkrétní hodině účetnictví a to jak z pohledu učitele, tak i žáků. Účelem je zjištění jejich názorů a postojů vůči těmto pomůckám, jaké dopady podle nich přináší, jestli by je měli učitelé používat častěji nebo méně apod. K tomuto účelu bylo vytvořeno několik didaktických pomůcek, které byly následně vyzkoušeny v praxi a dotazník sloužící k získání zpětné vazby.
Didaktické hry a jejich zařazení do výuky fyziky na ZŠ
NOVÁKOVÁ, Alena
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku zařazení didaktických her do výuky fyziky na základních školách. Práce si klade za cíl vytvořit sadu didaktických her pro výuku fyziky na ZŠ. V teoretická část je rozebrána teorie didaktických her, využití her ve výuce, zvýšení motivace u žáků. Dále teoretickou část tvoří rozbor vybraného tematického celku "Látky a tělesa". Praktickou část tvoří sada vlastních didaktických her. Vytvořené didaktické hry mohou sloužit především k procvičování, opakování a upevňování probraného učiva a jsou navrženy tak, aby rozvíjely vybrané klíčové kompetence, podněcovaly přirozenou hravost a tvořivost žáků. Poskytují zpětnou vazbu o znalostech žáků. Je možné hry zařadit do výuky ve formě soutěží jednotlivců, dvojic nebo skupin žáků. Ověření přínosu didaktických her bylo zjištěno pomocí vytvořených testů. Vyhodnocení a výsledky těchto testů byly zpracovány v závěru této práce.
Význam muzeí ve výchovně vzdělávacím procesu středních škol
Martauzová, Alena
Úvodní část bakalářské práce je věnována problematice didaktických prostředků, zejména aktivizujícím metodám výuky. Zvláštní pozornost je věnována prostředkům, které využívají ve své specifické práci muzejní pedagogové. Autorka se věnuje tématu muzejní pedagogiky, edukačnímu potenciálu muzeí a na příkladu Dětského muzea MZM v Brně uvádí základní požadavky při tvorbě interaktivních výstav. V práci jsou shrnuty možnosti spolupráce Dětského muzea a středních škol a také role muzea v plnění výchovně vzdělávacích cílů středních škol. Ve druhé, praktické části, podává autorka přehled výukových metod využívaných v Dětském muzeu MZM v Brně a zabývá se významem didaktických pomůcek v práci muzejních pedagogů. Dále předkládá návrh didaktické hry určené pro žáky středních škol vhodné jako aktivizační prvek do přírodovědné výstavy Dětského muzea a podrobný návod na výrobu didaktické pomůcky k této hře.
Didaktické hry a jejich zařazení do výuky fyziky na ZŠ
BRABCOVÁ, Jitka
Diplomová práce "Didaktické hry a jejich zařazení do výuky fyziky na ZŠ" se zabývá úlohou hry při školní výuce fyziky na druhém stupni ZŠ. Zaměřuje se především na téma elektřina a magnetismus a je doplněna i o možnosti mimoškolního působení a utváření kladného vztahu k této oblasti fyziky a fyzice jako celku. Práce je rozdělena na teoretickou část, která se zabývá teorií her, motivací, požadavky na didaktickou hru a způsoby jejího začlenění ve vyučovací hodině. Závěr teoretické části tvoří rozbor tématu elektřina a magnetismus z hlediska RVP a školních vzdělávacích programů včetně průřezových témat a klíčových kompetencí. Druhá část se věnuje jednotlivým druhům her. Obecný pohled zahrnuje hry s fyzikálním základem, které je možné zakoupit na našem trhu, počítačové hry a možnosti educachingu. Část vlastní didaktické hry obsahuje pravidla a doporučený způsob zařazení her. Hry jsou rozděleny do kapitol podle jejich využití. V závěru práce je zařazeno ověření využití hry ve vyučování, které vychází z pozorování, žákovského dotazníku i testu znalostí žáků ve vybrané oblasti.
Hra jako pedagogický fenomén
PODRUHOVÁ, Petra
Práce se zabývá hrou z pedagogického pohledu a jejím využitím prostřednictvím aktivizačních výukových metod, didaktických a pedagogických her. V první kapitole teoretické části se seznamujeme s obecnou charakteristikou pedagogické hry a didaktické hry a vlivem hry na rozvoj jedince ve vztahu k cílům výchovy a vzdělávání. V další kapitole se zabýváme aktivizujícími výukovými metodami z hlediska jejich členění a kategorií, role učitele, metodologie výuky prostřednictvím aktivizačních výukových metod a z hlediska porovnání formy výuky prostřednictvím těchto metod s formou klasické frontální výuky. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření týkající se využití hry (aktivizujících výukových metod, didaktické a pedagogické hry nebo prvků alternativních pedagogických směrů) ve výuce na všech ZŠ v Českém Krumlově.
Využití her k opakování slovní zásoby na úrovni A2 (podle SERR)
ŠILHANOVÁ, Eva
Tato diplomová práce s názvem Využití her k opakování slovní zásoby na úrovni A2 (podle SERR) se zaměřuje na možné způsoby využití her v hodinách anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Teoretická část se zabývá teorií hry obecně, významem a smyslem her a také jejich využitím při vyučování. Následně se věnuji různým typologiím her dle různých autorů a publikací z obecného hlediska. Dále vymezuji jazykovou hru a její možné typologie a naposledy se věnuji teorii opakování slovní zásoby a konkrétním publikacím od různých autorů, kterých lze při opakování slovní zásoby využít. Součástí praktické části je popis dokumentů, z nichž jsem vycházela při realizaci projektu, a to SERR (vymezení úrovně A2), RVP a ŠVP. Realizovaný projekt obsahuje soubor realizovaných vyučovacích hodin, při kterých byla opakována vytipovaná slovní zásoba dle konkrétní učebnice v konkrétním ročníku základní školy. Cílem práce je zjistit, zda je možné zahrnout hry do jazykové výuky, zejména při opakování a procvičování učiva, jako její plnohodnotnou součást a zda hra skutečně dokáže žáky motivovat natolik, aby se jí všichni aktivně zúčastnili.
Mokřadní ekosystém jako výukový model k poznání koloběhu uhlíku
ŠMÍDOVÁ, Michaela
Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická, část se zabývá definicí mokřadního ekosystému, jeho funkcemi a jeho místem v koloběhu uhlíku. Dále v teoretické části popisuji didaktickou hru, jako možnou výukovou metodu při výuce biologie a ekologie na střední škole. Praktická část práce obsahuje konkrétní didaktické hry, které je možné využít ve výuce. Hry jsou koncipovány podle pravidel badatelsky orientovaného vyučování.
Návrh výukového programu o problematice šumavských smrčin
BLAŽKOVÁ, Miluše
Bakalářská práce je zaměřena na návrh výukového programu o problematice šumavských smrčin. Kvůli zvýšení použitelnosti je program proveditelný nejen v šumavské smrčině, ale i v běžném smrkovém hospodářském lese. Program je určený zejména pro žáky základních škol. Součástí práce je podrobný popis úkolů a aktivit, vyhotovení pracovních listů s poznámkami a návrhy pro lektory. Aktivity jsou koncipovány nejčastěji tak, aby u dětí proběhl přímý kontakt s přírodou. Jsou zde přítomny prvky badatelsky orientovaného vyučování, dále je použitá didaktická hra a skupinová výuka. Část výukového programu byla ověřena v praxi a na základě toho proběhla korekce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   začátekpředchozí88 - 97  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.