Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role pedagoga a jeho kompetence při posuzování školní zralosti u zápisu do 1. třídy základní školy
Peterková, Kamila ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Téma diplomové práce je věnováno problematice zápisu dítěte do 1. třídy základní školy jako důležitému životnímu mezníku v jeho životě. Teoretická část zpracovává téma zápisu v celé jeho šíři. Autorka podává přehled, týkající se problematiky školní zralosti, školní připravenosti a jejich diagnostiky. Dále se pak věnuje tématu odkladů školní docházky a legislativě. Nosnou kapitolou teoretické části je téma kompetencí, kterými by měl pedagog primárního vzdělávání u zápisu disponovat. V praktické části diplomové práci autorka věnuje prostor pedagogům, kteří prostřednictvím dotazníku a nestrukturovaného interview reflektují svoje názory a pocity týkající se jejich role při zápisu. Autorka se dotýká jejich pedagogické kompetence. Pedagogové dostávají prostor k vyslovení názorů na současnou formu průběhu zápisů. Výstupem této práce je diskuse o užitečnosti současné formy zápisů a konkrétní úvahy změn.
Aktivity podporující spolupráci základní školy s mateřskou školou a rodinou směřující k bezproblémovému vstupu dítěte do základní školy
Partyková, Veronika ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou propojení preprimárního a primárního vzdělávání a rodinou, konkrétně jejich vzájemnou spoluprací, která vede k bezproblémovému vstupu dítěte do základní školy. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na aspekty ovlivňující přechod dítěte z mateřské školy do školy základní, především školní připraveností a školní zralostí. Dále se věnuje tématu diagnostiky, komunikace a formám spolupráce mezi jednotlivými aktéry. Praktická část je postavena na výzkumném regionálním šetření, které zjišťuje, jaké aktivity nabízejí základní školy pro budoucí prvňáky. Jak tyto aktivity, směřující a podporující školní připravenost dítěte na zahájení povinné školní docházky, vnímá rodičovská veřejnost jako prevenci školní neúspěšnosti. Cílem diplomové práce je analyzování nejčastějších forem aktivit nabízených základními školami podporující spolupráci mezi základní, mateřskou školou a rodinou. Dále prezentovat, jak rodiče hodnotí aktivity podporující bezproblémový vstup dítěte do 1. třídy základní školy.
Aktivity podporující spolupráci základní školy s mateřskou školou a rodinou směřující k bezproblémovému vstupu dítěte do základní školy
Partyková, Veronika ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou propojení preprimárního a primárního vzdělávání a rodinou, konkrétně jejich vzájemnou spoluprací, která vede k bezproblémovému vstupu dítěte do základní školy. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na aspekty ovlivňující přechod dítěte z mateřské školy do školy základní, především školní připraveností a školní zralostí. Dále se věnuje tématu diagnostiky, komunikace a formám spolupráce mezi jednotlivými aktéry. Praktická část je postavena na výzkumném regionálním šetření, které zjišťuje, jaké aktivity nabízejí základní školy pro budoucí prvňáky. Jak tyto aktivity, směřující a podporující školní připravenost dítěte na zahájení povinné školní docházky, vnímá rodičovská veřejnost jako prevenci školní neúspěšnosti. Cílem diplomové práce je analyzování nejčastějších forem aktivit nabízených základními školami podporující spolupráci mezi základní, mateřskou školou a rodinou. Dále prezentovat, jak rodiče hodnotí aktivity podporující bezproblémový vstup dítěte do 1. třídy základní školy.
Role pedagoga a jeho kompetence při posuzování školní zralosti u zápisu do 1. třídy základní školy
Peterková, Kamila ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Téma diplomové práce je věnováno problematice zápisu dítěte do 1. třídy základní školy jako důležitému životnímu mezníku v jeho životě. Teoretická část zpracovává téma zápisu v celé jeho šíři. Autorka podává přehled, týkající se problematiky školní zralosti, školní připravenosti a jejich diagnostiky. Dále se pak věnuje tématu odkladů školní docházky a legislativě. Nosnou kapitolou teoretické části je téma kompetencí, kterými by měl pedagog primárního vzdělávání u zápisu disponovat. V praktické části diplomové práci autorka věnuje prostor pedagogům, kteří prostřednictvím dotazníku a nestrukturovaného interview reflektují svoje názory a pocity týkající se jejich role při zápisu. Autorka se dotýká jejich pedagogické kompetence. Pedagogové dostávají prostor k vyslovení názorů na současnou formu průběhu zápisů. Výstupem této práce je diskuse o užitečnosti současné formy zápisů a konkrétní úvahy změn.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.