|
Slídou modifikované elektroizolační laky
Mrkos, Pavel ; Frk, Martin (oponent) ; Rozsívalová, Zdenka (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vlivem obsahu slídy na elektrické vlastnosti elektroizolačních laků, konkrétněji polyesterové pryskyřice Dolphon XL 2102. Zaměřuje se na diagnostické metody a testování vlastností elektroizolačních laků. Zkoumá možný přínos mikromleté slídy k dosažení lepších elektroizolačních vlastností soustavy ve srovnání s matricí. Kompozitní materiál je tvořen polyesterovou pryskyřicí Dolphon XL 2102, která je modifikována různým hmotnostním procentem mikromleté slídy. Výsledkem práce jsou kmitočtové závislosti složek komplexní permitivity kompozitního materiálu.
|
|
Školní zralost a připravenost u dětí předškolního věku
SÍPALOVÁ, Zdeňka
Bakalářská práce je zaměřena na školní zralost a připravenost dětí před nástupem do základní školy, na schopnosti a dovednosti dětí v jednotlivých oblastech, které by měly mít, než opustí mateřskou školu. V teoretické části je popsán vývoj dítěte předškolního věku, jsou zde vysvětleny pojmy školní zralost a připravenost. Dále vysvětleny pojmy fyzická, psychická, pracovně - volní, a emočně - sociální zralost. Jsou zmapovány jednotlivé oblasti, a rizika, která mohou nastat, pokud dítě bude nezralé. Vysvětlena je tělesná oblast, kognitivní a percepční oblast, pracovně-volní oblast, emočně-sociální oblast. Dále je vysvětlen pojem pedagogická diagnostika, která je součástí práce učitelky v mateřské škole. Praktická část je zaměřena na zkoumání schopností a dovedností dětí předškolního věku a to za pomoci testů školní zralosti, zejména v oblasti sluchové, zrakové, jazykové a oblasti motoriky. Testy jsou vyhodnoceny a na základě toho jsou dány náměty, jak rozvíjet dané schopnosti a dovednosti v jednotlivých oblastech.
|
|
Speciálně pedagogická podpora dětí ze sociálně vyloučených lokalit při vzdělávání v mateřských a základních školách
Wagnerová, Kateřina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Tématem diplomové práce je Speciálně pedagogická podpora dětí ze sociálně vyloučených lokalit při vzdělávání v mateřských a základních školách. Práce se zabývá tématem sociálního znevýhodnění dětí předškolního a mladšího školního věku. Teoretická část se zaměřuje na vymezení termínu sociální znevýhodnění a sociálně vyloučené lokality. Dále se práce zabývá vlivem rodiny na sociální učení dětí a dopady sociálního znevýhodnění na vývoj a vzdělávání. Dvě kapitoly práce se zabývají možnostmi podpory dětí se sociálním znevýhodněním. Jedna z těchto kapitol se věnuje poskytování podpůrných opatření na školách, druhá vymezuje některé strategie a programy zaměřené na rozvoj těchto dětí. Praktická část analyzuje výsledky výzkumného šetření mapujícího úroveň rozvoje vybraných dílčích funkcí u dětí pocházejících ze sociálně vyloučených lokalit. Ve výzkumném šetření byla použita metoda testování. V rámci výzkumu bylo testováno 10 dětí pocházejících ze sociálně vyloučených lokalit. Jejich výsledky v daných testech byly porovnány s kontrolní skupinou 10 dětí nepocházejících ze sociálně vyloučených lokalit. Výzkumné šetření potvrdilo, že žáci se sociálním znevýhodněním vykazují v testech horší výsledky. Proto je důležitým předpokladem jejich úspěšného rozvoje systematická a intenzivní podpora. Cílem práce tedy bylo...
|
|
Diagnostikování verbálních schopností dětí pohledem lingvistiky
Benešová, Andrea ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou verbálních subtestů vybraných inteligenčních testů (Analytický inteligenční test, Kaufmanova hodnotící baterie pro děti, Váňův inteligenční test a Wechslerova inteligenční škála pro děti) z hlediska toho, jaké jazykové schopnosti a komunikační dovednosti jsou testy zkoumány a jaké typy úkolů jsou v této oblasti využívány. Práce se soustřeďuje na testy užívané při diagnostikování verbálních schopností česky hovořících dětí do cca 12 let věku. Teoretická část zahrnuje základní pojmy z teorie inteligence a intelektových schopností a základní poznatky o vývoji dítěte. Stěžejní je období tzv. předškolního věku, kdy si dítě osvojuje jazyk a kdy se vyvíjí jeho komunikační schopnosti a dovednosti na úrovni lexikálně-sémantické, morfologicko-syntaktické, foneticko-fonologické a pragmatické, a období tzv. mladšího školního věku, které je spojeno s otázkou školní zralosti / připravenosti. Klíčová slova verbální schopnosti, diagnostické testy, slovní zásoba, dětská řeč, komunikační dovednosti
|
|
Slídou modifikované elektroizolační laky
Mrkos, Pavel ; Frk, Martin (oponent) ; Rozsívalová, Zdenka (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vlivem obsahu slídy na elektrické vlastnosti elektroizolačních laků, konkrétněji polyesterové pryskyřice Dolphon XL 2102. Zaměřuje se na diagnostické metody a testování vlastností elektroizolačních laků. Zkoumá možný přínos mikromleté slídy k dosažení lepších elektroizolačních vlastností soustavy ve srovnání s matricí. Kompozitní materiál je tvořen polyesterovou pryskyřicí Dolphon XL 2102, která je modifikována různým hmotnostním procentem mikromleté slídy. Výsledkem práce jsou kmitočtové závislosti složek komplexní permitivity kompozitního materiálu.
|
|
Příprava předškolního dítěte na zahájení školní docházky
DRAŽANOVÁ, Judita
Bakalářská práce se skládá z teoretické části, která popisuje vývojové období předškolního dítěte mezi pátým a sedmým rokem a zabývá se problematikou školní zralosti, přípravou předškolního dítěte na vstup do školy a oblastmi, které jsou pro úspěch ve škole klíčové. Praktická část testuje dovednosti a obecné znalosti konkrétního výzkumného vzorku dětí z mateřské školy a navrhuje praktická cvičení a možnosti, jak tyto děti rozvíjet.
|
|
Diagnostické testy z algebry pro 8. ročník základní školy
BLÁHOVÁ, Markéta
Cílem mé bakalářské práce je vytvořit ucelený materiál z algebry pro interaktivní testování žáků v 8. ročníku základní školy, s podporou počítače. Bakalářská práce je členěna do osmi kapitol včetně úvodu a závěru. Druhá kapitola obsahuje teoretické poznatky z nastudované literatury podstatné pro tvorbu testů. Ve třetí kapitole je uvedena analýza učebnic a sbírek úloh. Ve čtvrté kapitole je popsán systém, ve kterém jsou testy vytvořené. Následující kapitola pak obsahuje charakteristiku v testech použitých typů úloh. V další kapitole jsou rozebrány jednotlivé úlohy z vytvořených testů. Předposlední kapitola je věnována pilotnímu testování na gymnáziu.
|