Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Simulace a návrh inteligentních agentů
Šperka, Svatopluk ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Konvenční způsob vývoje opakující fáze návrhu, implementace a testování není adekvátní pro systémy třídy inteligentních agentů, u nichž je vyžadováno komplexní chování, ale jejich specifikace je na počátku nejasná. Jako vhodnější se jeví inkrementální tvorba modelu agenta v simulaci, která dává návrháři přímou zpětnou vazbu v podobě změn chování systému. Tato interaktivita nejenže urychluje vývoj, ale také, díky novým znalostem o chování získaných během simulace, zpřístupňuje návrháři nové části prostoru možných modelů. Tato práce se zabývá srovnáním vhodnosti dvou přístupů k návrhu inteligentních agentů, a s nimi souvisejících platforem v kontextu modelovacího a simulačního frameworku SmallDEVS, pro tento způsob vývoje. Prvním přístupem je reaktivní subsumpční architektura založená na formalismu DEVS a druhým framework PNagent realizující deliberativní BDI architekturu pomocí Objektově Orientovaných Petriho Sítí.
Metody a organizace testování software
Kajan, Miroslav ; Kolář, Dušan (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Tato práce přednáší návrh na zlepšení organizace a metodik testování za pomoci studia nejrůznějších přístupů a následné aplikace v reálném prostředí firmy Siemens CZ. V první části práce rozebírá vývojové modely z hlediska segmentu testování a v části následující se zaměřuje speciálně na metodiky agilního testování a vývoje jako celku včetně použitelných metrik pro evaluaci jednotlivých aspektů software vystupujícího z fáze testování. V třetí části práce seznamuje čtenáře se způsobem fungování organizace ve firmě Siemens a analýzou reálného projektu hodnotí pozitiva i nedostatky testovacího procesu a jeho řízení. Praktická část této práce spočívá v návrhu a implementaci zásuvného modulu pro prostředí JIRA. Nástroj dokáže přehlednou a interaktivní formou v dlouhodobém měřítku pojmenovat a vyčíslit status projektových fází agilního vývoje a testování, přičemž výstupem jsou jasně definované problémy, které lze pak snadněji ošetřit a argumentovat další postup.
Simulace a návrh inteligentních agentů
Šperka, Svatopluk ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Konvenční způsob vývoje opakující fáze návrhu, implementace a testování není adekvátní pro systémy třídy inteligentních agentů, u nichž je vyžadováno komplexní chování, ale jejich specifikace je na počátku nejasná. Jako vhodnější se jeví inkrementální tvorba modelu agenta v simulaci, která dává návrháři přímou zpětnou vazbu v podobě změn chování systému. Tato interaktivita nejenže urychluje vývoj, ale také, díky novým znalostem o chování získaných během simulace, zpřístupňuje návrháři nové části prostoru možných modelů. Tato práce se zabývá srovnáním vhodnosti dvou přístupů k návrhu inteligentních agentů, a s nimi souvisejících platforem v kontextu modelovacího a simulačního frameworku SmallDEVS, pro tento způsob vývoje. Prvním přístupem je reaktivní subsumpční architektura založená na formalismu DEVS a druhým framework PNagent realizující deliberativní BDI architekturu pomocí Objektově Orientovaných Petriho Sítí.
Metody a organizace testování software
Kajan, Miroslav ; Kolář, Dušan (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Tato práce přednáší návrh na zlepšení organizace a metodik testování za pomoci studia nejrůznějších přístupů a následné aplikace v reálném prostředí firmy Siemens CZ. V první části práce rozebírá vývojové modely z hlediska segmentu testování a v části následující se zaměřuje speciálně na metodiky agilního testování a vývoje jako celku včetně použitelných metrik pro evaluaci jednotlivých aspektů software vystupujícího z fáze testování. V třetí části práce seznamuje čtenáře se způsobem fungování organizace ve firmě Siemens a analýzou reálného projektu hodnotí pozitiva i nedostatky testovacího procesu a jeho řízení. Praktická část této práce spočívá v návrhu a implementaci zásuvného modulu pro prostředí JIRA. Nástroj dokáže přehlednou a interaktivní formou v dlouhodobém měřítku pojmenovat a vyčíslit status projektových fází agilního vývoje a testování, přičemž výstupem jsou jasně definované problémy, které lze pak snadněji ošetřit a argumentovat další postup.
Vhodné metody řízení internetových projektů
Syrový, Tomáš ; Chocholatý, Drahomír (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Práce se zabývá problematikou internetového produktu a internetového projektu. Popisuje internetový produkt, jeho specifické vlastnosti, cíle a okolí. Zaměřuje se na rozdělení internetového produktu na jednotlivé typy podle požadavků a zabývá se použitelností hotového řešení. Práce se dále zabývá složitostí definice internetového projektu a vnímání pojmů internetový produkt a internetový projekt veřejností. Na základě dotazníkového šetření a definicí klasického projektu se snaží o vlastní definici internetového projektu. V další části práce je možné nalézt popis životního cyklu internetového produktu. Práce tento cyklus rozděluje do čtyř opakujících se fází a každou z nich přibližuje. Dále přináší definici rolí, které se podílí na internetovém produktu. Více do detailu je rozepsána vývojová fáze internetového produktu. Je popsáno technologické prostředí a architektura mající na tuto fázi vliv. Práce obecně pojednává o metodikách, zabývá se jejich použitelností při vývoji a přináší seznam se stručným popisem několika z nich. V závěru práce se nachází rozhodovací strom a rozhodovací tabulky, které pomáhají s výběrem vhodné metodiky pro konkrétní typ internetového produktu s ohledem na počet osob ve vývojářském týmu.
Návrh dobře použitelného GUI datově orientovaných transakčních aplikací.
Moudrý, Vojtěch ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Stanovská, Iva (oponent)
Tato práce si klade za cíl popsat jednotlivé zásady, které jsou nezbytné pro tvorbu datově orientovaných transakčních aplikací. Současně by měla sloužit jako metodický popis pro vývoj konkrétního typu aplikací prezentující správné řešení i časté chyby. První kapitoly jsou zaměřeny na vysvětlení pojmu grafické uživatelské rozhraní od svého počátku až po současnost. Popisuje stávající možnosti vývoje aplikací a objasňuje, proč je v dnešní době kladen tak velký důraz na GUI. Další část je věnována objasnění odlišnosti datově orientovaných transakčních aplikací od jiného aplikačního software. Vysvětluje základní principy jejich fungování a poukazuje na špatná řešení, která v zápětí autor doplňuje o možnost správného řešení. V závěru práce je zmíněno ze strany autora ideální řešení návrhu aplikace, jež eliminuje veškeré nedostatky popsané v předchozích kapitolách. Teoretická část vychází z dostupné literatury a vlastních zkušeností. Praktická část je z drtivé většiny tvořena vlastními zkušenostmi a zkušenostmi kolegů, pracujících v tomto odvětví.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.