Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace kovaných vysokotlakých elementů zásobníku paliva systému common rail
Klepetko, David ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je optimalizace kovaných vysokotlakých elementů zásobní-ku paliva systému Common Rail. Cílem je zhodnocení současného stavu a návrh konstrukce jednotlivých vysokotlakých elementů v CAD systému. U všech konstrukčních řešení je pro-vedena deformačně-napjatostní analýza v MKP systému Abaqus/CAE a v únavovém postpro-cesoru FEMFAT. Na základě těchto analýz je proveden návrh vlastních optimalizovaných konstrukčních řešení.
Pevnostní výpočet akumulačního zásobníku na odpad z čistírny odpadních vod
Pečenka, Lukáš ; Maňas, Pavel (oponent) ; Prokeš, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá deformačně-napjatostní analýzou akumulačního zásobníku s využitím metody konečných prvků (MKP). Navrhovaný výpočtový model je vytvářen z výkresové dokumentace již existujícího zásobníku. Práce je rozdělena do několika částí. V úvodní části je stručné pojednání o variantách zásobníků a metodě konečných prvků. Další část obsahuje metodický postup návrhu výpočtových modelů, jejich vlastnosti a určení. Vytvořené modely jsou zatěžovány dle předem zvolených okrajových podmínek. Tyto zkoušky jsou následně vyhodnoceny a jednotlivé výsledky analýz blíže popsány. Následně jsou tabulkově porovnána výsledná redukovaná napětí všech modelů a na základně tohoto srovnání je zvolen model nejvíce odpovídající reálné konstrukci. V závěrečné části jsou navrženy vhodné konstrukční úpravy.
Deformačně-napjatostní analýza ojnice spalovacího motoru pomocí MKP
Biječek, Tomáš ; Hutař, Pavel (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
V této diplomové práci je provedena MKP analýza ojnice ze spalovacího motoru Briggs & Stratton zahradní sekačky. V rámci výpočtů v MKP systému ANSYS Workbench je řešena statická deformačně-napjatostní analýza, stabilitní analýza a také únava. Okrajové podmínky pro MKP výpočty vycházejí z analýzy kinematiky a dynamiky klikového mechanismu motoru Briggs & Stratton. Modely prostorové geometrie klikového mechanismu jsou vytvářeny v parametrickém modeláři SolidWorks. Na základě výsledků z MKP výpočtů jsou navrženy vlastní konstrukční řešení ojnice.
Výpočtová analýza pístu řadového tříválcového zážehového motoru
Špaček, František ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá mechanickou a tepelnou analýzou pístu tříválcového zážehového spalovacího motoru o zdvihovém objemu 1,2 l a maximálním výkonu 47 kW. Výpočtová analýza byla prováděna pomocí metody konečných prvků v programovém systému Ansys. Řešení napjatostí bylo provedeno několika způsoby. 3D model byl vytvořen podle reálného pístu v programu Pro/Engineer a pro použití při výpočtech částečně zjednodušen. Síly v klikovém mechanismu a všechny zátěžné účinky byly spočítány s použitím programu Mathcad. Výpočty jsou řešeny ve třech místech pracovního cyklu motoru, kde jsou předpokládány největší zatížení pístu. Na závěr práce je proveden výpočet bezpečnosti vysokocyklické únavy v programu Femfat.
Analýza konstrukce otevíracího mechanismu podlahového poklopu
Metelka, Jiří ; Houfek, Martin (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
V rodinném domě nedaleko od Brna je v podlaze otvor pro vstup do prostoru pod podlahou. Otvor je zakryt betonovým poklopem o velké hmotnosti. Pro snadnou manipulaci s poklopem byl navrhnut a vyroben otvírací mechanismus, který je v současné době namontován pod poklopem a plní svou funkci. Tato diplomová práce se zabývá popisem jeho hlavních komponent a jejich funkce. Jádrem práce je pak rozbor zatížení tří hlavních ocelových dílů a jejich deformačně-napěťová analýza. Závěrem je analýza vyhodnocena a předloženy jsou návrhy na další zkoumání a analyzování.
Výpočtová analýza pístu řadového tříválcového zážehového motoru
Špaček, František ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá mechanickou a tepelnou analýzou pístu tříválcového zážehového spalovacího motoru o zdvihovém objemu 1,2 l a maximálním výkonu 47 kW. Výpočtová analýza byla prováděna pomocí metody konečných prvků v programovém systému Ansys. Řešení napjatostí bylo provedeno několika způsoby. 3D model byl vytvořen podle reálného pístu v programu Pro/Engineer a pro použití při výpočtech částečně zjednodušen. Síly v klikovém mechanismu a všechny zátěžné účinky byly spočítány s použitím programu Mathcad. Výpočty jsou řešeny ve třech místech pracovního cyklu motoru, kde jsou předpokládány největší zatížení pístu. Na závěr práce je proveden výpočet bezpečnosti vysokocyklické únavy v programu Femfat.
Pevnostní a frekvenční analýza traktorového výfuku
Lébl, Jan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pevnostní a frekvenční analýzou traktorového výfuku, který je vyvíjen jako ekonomická varianta v rámci konstrukční přípravy pro použití v traktorových kabrioletech firmy Zetor Tractors a.s. Nejprve je provedena modální analýza pro zjištění vlastní frekvence výfuku. V další části je pak řešena deformačně-napjatostní analýza pro posouzení celkové pevnosti konstrukce výfuku. Nakonec je provedena termodynamická analýza pro posouzení tepelné odolnosti výfuku. Pro tyto výpočty je použito metody konečných prvků (MKP) s využitím výpočetního softwaru ANSYS 13.
Analýza konstrukce otevíracího mechanismu podlahového poklopu
Metelka, Jiří ; Houfek, Martin (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
V rodinném domě nedaleko od Brna je v podlaze otvor pro vstup do prostoru pod podlahou. Otvor je zakryt betonovým poklopem o velké hmotnosti. Pro snadnou manipulaci s poklopem byl navrhnut a vyroben otvírací mechanismus, který je v současné době namontován pod poklopem a plní svou funkci. Tato diplomová práce se zabývá popisem jeho hlavních komponent a jejich funkce. Jádrem práce je pak rozbor zatížení tří hlavních ocelových dílů a jejich deformačně-napěťová analýza. Závěrem je analýza vyhodnocena a předloženy jsou návrhy na další zkoumání a analyzování.
Optimalizace kovaných vysokotlakých elementů zásobníku paliva systému common rail
Klepetko, David ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je optimalizace kovaných vysokotlakých elementů zásobní-ku paliva systému Common Rail. Cílem je zhodnocení současného stavu a návrh konstrukce jednotlivých vysokotlakých elementů v CAD systému. U všech konstrukčních řešení je pro-vedena deformačně-napjatostní analýza v MKP systému Abaqus/CAE a v únavovém postpro-cesoru FEMFAT. Na základě těchto analýz je proveden návrh vlastních optimalizovaných konstrukčních řešení.
Deformačně-napjatostní analýza ojnice spalovacího motoru pomocí MKP
Biječek, Tomáš ; Hutař, Pavel (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
V této diplomové práci je provedena MKP analýza ojnice ze spalovacího motoru Briggs & Stratton zahradní sekačky. V rámci výpočtů v MKP systému ANSYS Workbench je řešena statická deformačně-napjatostní analýza, stabilitní analýza a také únava. Okrajové podmínky pro MKP výpočty vycházejí z analýzy kinematiky a dynamiky klikového mechanismu motoru Briggs & Stratton. Modely prostorové geometrie klikového mechanismu jsou vytvářeny v parametrickém modeláři SolidWorks. Na základě výsledků z MKP výpočtů jsou navrženy vlastní konstrukční řešení ojnice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.