Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dostupnost zařízení předškolní péče v ČR
Lešetická, Zuzana ; Hulíková Tesárková, Klára (vedoucí práce) ; Kocourková, Jiřina (oponent)
Cílem předkládané práce je analyzovat a zhodnotit služby péče o předškolní děti v České republice z pohledu demografa. První část se zabývá teorií vztahující se k dané problematice. Dále je představen vývoj předškolního vzdělávání v ČR. Důraz je kladen na období po roce 1990. V další části je analyzována participace na předškolním vzdělávání v okresech České republiky, součástí je i mezinárodní srovnání s vybranými státy Evropské unie. V rámci práce bylo provedeno dotazníkové šetření, jehož výsledky se staly významným zdrojem pomáhajícím postihnout a na konkrétních příkladech ilustrovat současnou situaci v Praze a okolí. V poslední části práce je nastíněn možný budoucí početní vývoj dětí a s tím související zájem o předškolní zařízení. V souvislosti s problematikou návratnosti žen po mateřské a rodičovské dovolené na trh práce je odhadován počet dětí v rozlišení podle dosaženého vzdělání žen.
Programy podporující rozvoj dětí do tří let věku
Rybínová, Radka ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na současné možnosti péče o děti do tří let věku a hlubší analýzu vzdělávacích programů podporujících rozvoj dětí ve věku mezi dvěma a třemi lety na území hlavního města Prahy. V úvodní teoretické části práce shrnuje možnosti péče o dítě v uvedené věkové skupině z pohledu dřívější a současné nabídky v České republice a zabývá se i systémy rané péče ve vybraných evropských zemích. S ohledem na výzkumný cíl se práce zaměřuje na potřeby dítěte, specifické vývojové oblasti a související edukační programy podporující rozvoj osobnosti dítěte. Pro výzkumné šetření je použita metoda kvalitativního a kvantitativního výzkumu - metoda pozorování a dotazník. Předmětem výzkumu je analýza nabízených interaktivních programů pro děti a možnost lektorů podílet se na přípravě, realizaci a obsahu programů s ohledem na jejich zkušenosti a znalosti nabyté při práci s malými dětmi. Z výzkumného šetření vyplývá poměrně pestrá nabídka českých i zahraničních programů, které si kladou za cíl poskytnout dítěti podněty k rozvoji jeho schopností, dovedností a zájmů, a umožnit první krůčky k socializaci a adaptaci na nové prostředí. K obsahové nabídce programů, odpovídající věkové skupině dětí a jejich potřebám významně přispívá hlavně osobnost a vzdělání lektora, jeho vlastní iniciativa a přístup k...
Programy podporující rozvoj dětí do tří let věku
Rybínová, Radka ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na současné možnosti péče o děti do tří let věku a hlubší analýzu vzdělávacích programů podporujících rozvoj dětí ve věku mezi dvěma a třemi lety na území hlavního města Prahy. V úvodní teoretické části práce shrnuje možnosti péče o dítě v uvedené věkové skupině z pohledu dřívější a současné nabídky v České republice a zabývá se i systémy rané péče ve vybraných evropských zemích. S ohledem na výzkumný cíl se práce zaměřuje na potřeby dítěte, specifické vývojové oblasti a související edukační programy podporující rozvoj osobnosti dítěte. Pro výzkumné šetření je použita metoda kvalitativního a kvantitativního výzkumu - metoda pozorování a dotazník. Předmětem výzkumu je analýza nabízených interaktivních programů pro děti a možnost lektorů podílet se na přípravě, realizaci a obsahu programů s ohledem na jejich zkušenosti a znalosti nabyté při práci s malými dětmi. Z výzkumného šetření vyplývá poměrně pestrá nabídka českých i zahraničních programů, které si kladou za cíl poskytnout dítěti podněty k rozvoji jeho schopností, dovedností a zájmů, a umožnit první krůčky k socializaci a adaptaci na nové prostředí. K obsahové nabídce programů, odpovídající věkové skupině dětí a jejich potřebám významně přispívá hlavně osobnost a vzdělání lektora, jeho vlastní iniciativa a přístup k...
Dostupnost zařízení předškolní péče v ČR
Lešetická, Zuzana ; Hulíková Tesárková, Klára (vedoucí práce) ; Kocourková, Jiřina (oponent)
Cílem předkládané práce je analyzovat a zhodnotit služby péče o předškolní děti v České republice z pohledu demografa. První část se zabývá teorií vztahující se k dané problematice. Dále je představen vývoj předškolního vzdělávání v ČR. Důraz je kladen na období po roce 1990. V další části je analyzována participace na předškolním vzdělávání v okresech České republiky, součástí je i mezinárodní srovnání s vybranými státy Evropské unie. V rámci práce bylo provedeno dotazníkové šetření, jehož výsledky se staly významným zdrojem pomáhajícím postihnout a na konkrétních příkladech ilustrovat současnou situaci v Praze a okolí. V poslední části práce je nastíněn možný budoucí početní vývoj dětí a s tím související zájem o předškolní zařízení. V souvislosti s problematikou návratnosti žen po mateřské a rodičovské dovolené na trh práce je odhadován počet dětí v rozlišení podle dosaženého vzdělání žen.
Psychomotorický vývoj dětí trvale umístěných v jeslích
HANELOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá vlivem jeslí na psychomotorický vývoj dítěte. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsán psychomotorický vývoj dítěte do tří let, vliv rodiny a vrstevníků na socializaci dítěte. Dále jsou v této části popsány jesle a jejich vývoj v naší republice. Teoretická část končí popisem konkrétních jeslí. Praktická část se věnuje výzkumu dětí v jeslích E. Pittera v Českých Budějovicích. Sledováno je devět dětí při třech různých řízených výchovách a při volné hře. Pozorování proběhlo dvakrát. Odstup mezi prvním a druhým pozorováním je tři měsíce. Jesle znamenají posun pro dítě především ve vývoji vztahů k druhým dětem, ale rozhodující část výchovy spočívá na rodině.
Harmonizace rodičovství a zaměstnání v rodinách s dětmi do 3 let věku. Domov nebo jesle?
DUDOVÁ, Jiřina
Práce se zabývá problematikou sladění rodinného života s pracovními povinnostmi rodičů dětí do 3 let věku v České republice. Teoretická část se zaměřuje na obtíže, které harmonizaci doprovázejí a ztěžují, na podpůrná opatření v rodině i v zaměstnání, které ji pomáhají, věnuje se roli státu a zaměstnavatelů v této oblasti. Dále popisuje systém služeb denní péče o nejmenší děti s důrazem na problematiku jeslí. Představuje současné moderní jesle a vyvrací argumenty, které zpochybňují smysl jejich existence. Praktickou část práce tvoří popis a vyhodnocení výzkumné sondy provedené mezi rodiči, kteří se rozhodli umístit své děti do jeslí. Cílem výzkumu je zjistit, jaké důvody vedly rodiče k využití této formy služby péče o děti, co je přimělo k tomu, že si zvolili veřejné institucionální zařízení a ne jinou formu péče, která by jim umožnila zajistit péči o dítě v domácím prostředí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.