Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Šikana na pracovišti - její projevy a důsledky
Čápová, Tereza ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice šikany na pracovišti v kontextu psychologie a propojuje teoretické poznatky z aplikované oblasti psychologie práce a organizace. Teoretická část se věnuje vymezení problematiky šikany na pracovišti a to v první řadě terminologickému vymezení a historii pojmu, dále mapuje vznik a vývoj této problematiky. Následně popisuje šikanu na pracovišti od počátečních příčin vzniku a fází, které se v procesu šikany na pracovišti objevují, přes projevy a postupy aktérů, až po důsledky a možnou prevenci. Nejobsáhlejší část je věnována právě projevům a postupům aktérů šikany na pracovišti, jsou zde popisováni především účastníci procesu a strategie, které se v procesu šikany na pracovišti užívají. Dále se práce zaměřuje na důsledky, které má tento jev především pro oběť, ale také pro pracovní kolektiv a organizaci, a na prevenci tohoto jevu. Druhá část práce představuje návrh na výzkumný projekt, jehož cílem je zjistit, zda se na vybraném pracovišti vyskytla šikana a důkladně zmapovat především její projevy a důsledky. Jedná se o návrh kvantitativně-kvalitativního výzkumu.
Šikana na pracovišti - její projevy a důsledky
Čápová, Tereza ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice šikany na pracovišti v kontextu psychologie a propojuje teoretické poznatky z aplikované oblasti psychologie práce a organizace. Teoretická část se věnuje vymezení problematiky šikany na pracovišti a to v první řadě terminologickému vymezení a historii pojmu, dále mapuje vznik a vývoj této problematiky. Následně popisuje šikanu na pracovišti od počátečních příčin vzniku a fází, které se v procesu šikany na pracovišti objevují, přes projevy a postupy aktérů, až po důsledky a možnou prevenci. Nejobsáhlejší část je věnována právě projevům a postupům aktérů šikany na pracovišti, jsou zde popisováni především účastníci procesu a strategie, které se v procesu šikany na pracovišti užívají. Dále se práce zaměřuje na důsledky, které má tento jev především pro oběť, ale také pro pracovní kolektiv a organizaci, a na prevenci tohoto jevu. Druhá část práce představuje návrh na výzkumný projekt, jehož cílem je zjistit, zda se na vybraném pracovišti vyskytla šikana a důkladně zmapovat především její projevy a důsledky. Jedná se o návrh kvantitativně-kvalitativního výzkumu.
Pohled rodin dětí 1. stupně ZŠ na problematiku šikany
VIKTOROVÁ, Šárka
Diplomová práce se zabývá pohledem rodičů na problematiku šikany. Zaměřuje se proto cíleně na rodiče, jejichž děti mají přímou zkušenost s šikanou a zaujímají místo oběti šikany nebo agresora. V teoretické části je nejprve vymezen pojem šikana. Další kapitola pojednává o hlavních protagonistech šikany. Zvláštní pozornost je pak věnována příčinám vedoucím ke vzniku šikany. Zohledněny jsou i varovné signály u obětí a agresorů, které mohou rodiče a učitele na tyto problémy upozornit. V neposlední řadě je věnována pozornost řešení šikany. Zmíněné je tedy řešení jak ve škole, tak v rodině. Dále se teoretická část zabývá možnými následky, ke kterým může u dětí dojít, pokud se problém přehlíží. V poslední kapitole je pozornost věnována prevenci ve škole a v rodině. Hlavním cílem výzkumné části práce je zjistit, jak rodiče, jejichž děti mají zkušenosti s šikanou, nahlížejí na tuto problematiku. Kvalitativní výzkum, který byl založen na polostrukturovaných rozhovorech ukázal, že většina z respondentů si nevšimla u svého dítěte varovných signálů, které by na případný problém upozorňovaly. Může to být způsobeno tím, že rodiče v současné době nemají na děti dostatek času a nevěnují jim dostatečnou pozornost. O problémech se většinou dozvěděli z jiných zdrojů a o komunikaci s dětmi se začali více zajímat až po objevení problému. Zastávají se však názoru, že na šikanu nemá vliv rodina, a domnívají se, že je to především o povaze dítěte. Výzkum také ukázal, že v současné době nejsou rodiče spokojeni s přístupem škol k tomuto problému.
Šikana na základní škole
BALOUN, Ingrid
V bakalářské práci se zabývám problematikou šikany, která probíhá mezi žáky na základních školách. V práci se zaměřuji hlavně na postoje rodičů a pedagogů k šikanovaným dětem, prevenci šikany a dopady šikany na psychiku žáka. V první části bakalářské práce pojednávám o teoretických poznatcích. V této části popisuji důležité pojmy, které souvisejí s problematikou šikanování. Vymezuji zde pojem šikana, trestní odpovědnost, kdo všechno se může účastnit šikanování, druhy, vývoj a důsledky šikany. V neposlední řadě zde popisuji jednu z nejdůležitějších věcí, co se týče šikany, a to je její prevence. Věnuji se zde také jedné z nejnovějších forem šikany kyberšikaně, která vznikla v posledních letech díky technickému pokroku. V druhé části prezentuji svůj vlastní výzkum. Cílem mé bakalářské práce je popsat dynamiku šikany, zjistit, jaké druhy šikany existují a jaké důvody vedou agresory k šikanování druhých. Dále popisuji, jak šikanu a její dopad zvládají šikanované děti, a jak ji na základních školách předcházejí a jednají s důsledky šikany. K dosažení stanovených cílů jsem použila tři výzkumné otázky: S jakým postojem a pomocí přistupují rodiče a učitelé k dětem, které někdo šikanuje?; Jak se šikaně na základní škole dá přecházet?; Jaké jsou dopady šikany na psychiku žáka? Do vlastního výzkumu jsem zařadila osm respondentů, se kterými jsem vedla polo strukturovaný rozhovor. Z výzkumu vyplynulo, že rodiče obětí měli k šikanování svých dětí velmi dobrý přístup. Rodiče se snažili šikanu co nejrychleji vyřešit a být co největší oporou pro své šikanované dítě. Oproti tomu někteří pedagogové měli opačný přístup. Nebyli ochotni spolupracovat při řešení šikany, ale ne všichni pedagogové byli neochotní jak vyplývá z mého výzkumu. Jednou z nejzákladnějších složek řešení šikany by měla být její prevence. Ale jak si můžete přečíst v praktické části práce, prevence na základních školách je mizivá, jak vypovídají dotazovaní respondenti. Na třetí výzkumnou otázku mi respondenti vypovídali shodně. U všech respondentů zanechala šikana psychické následky. Vyslechnuté oběti šikany i agresor si psychické následky nesou dodnes.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.