Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hlasová výchova na 1. stupni ZŠ se zaměřením na 1. ročník
HŮLOVÁ, Marie
Tato diplomová práce se zaměřuje na výuku hlasové výchovy v prvním ročníku na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá hudební a hlasovou výchovou, dále pak dětským hlasem a jeho zvláštnostmi. Největší část je věnována přímo jednotlivým dovednostem, které jsou základem pro správnou pěveckou techniku. V této části je zařazeno krátké repetitorium o hlasotvorbě, který by měl každý pedagog zpěvu znát. Cílem praktické části je vytvořit sborník cvičení, který se zabývá problematikou dechového, hlasového a artikulačního aparátu u dětí. Vytvořený sborník může pomoci především začínajícím pedagogům hudební výchovy s výběrem jednotlivých cvičení. Veškerá uvedená cvičení by mohla být nedílnou součástí hlasové výchovy na základní škole.
Výběr pěveckého repertoáru pro 3. - 5. ročník ZŠ
Pakandlová, Martina ; Jiřičková, Jiřina (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi, jakými lze pracovat s vybraným písňovým repertoárem ve 3.-5. ročníku základní školy. Cílem je předložit širší spektrum hudebních činností se zaměřením na činnosti vokální k pěti zvoleným písním. První část práce tvoří část teoretická, v níž charakterizujeme fyzický, psychický, hudební a hlasový vývoj žáků mladšího školního věku. V následujících kapitolách vymezujeme kritéria pro výběr pěveckého repertoáru a analyzujeme vybrané publikace, v nichž se můžeme inspirovat při jeho výběru. Na základě zvolených kritérií předkládáme písňový repertoár sestavený dle průběhu školního roku. Ke každé vybrané písni uvádíme úvodní motivaci, podněty k rozhovoru o písničce, průpravná hlasová cvičení, doporučený způsob jejího nácviku, taneční ztvárnění a instrumentální doprovod. U těchto písní pak dále čtenář najde možnosti mezipředmětového propojení, například s výtvarnou výchovou, dramatickou výchovou vlastivědou či přírodovědou. Některé z předložených podnětů částečně naplňují průřezová témata, konkrétně multikulturní a enviromentální výchovu. Z navržených činností jsme následně sestavili modely vyučovacích hodin se zaměřením na nácvik písní, na nichž demonstrujeme, jakým způsobem lze s předloženými aktivitami zacházet.
Rozvoj dětského hlasu a hudebnosti
Ponížilová, Veronika ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl popsat metody, jakými lze rozvíjet dětský hlas a hudebnost v rámci 1. st. ZŠ. Má sloužit jako inspirační didaktická pomůcka pro učitele. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vychází z odborné literatury a zabývá se hlasovou hygienou, správnou technikou zpěvu (dýchání, postoj, nepřetěžování hlasu). Okrajově se zmiňuje i o poruchách hlasu a správném rozezpívávání. Poznatky z teoretické části chci převést (uplatnit) do podrobně rozpracovaného tematického plánu v části praktické. Závěr teoretické části je věnován rozvoji dětské rytmické tvořivosti. Praktická část obsahuje sestavený tematický plán na jeden školní rok. Je řazena podle měsíců a obsahuje popis nejrůznějších aktivit, sloužících k naplnění každé vyučovací hodiny hudební výchovy v rámci jednoho školního roku.
Nezpěvnost u dětí předškolního věku, její příčiny a možná náprava.
GADŽIJEVA, Elvira
Tato práce se zaměřuje na problém nezpěvnosti u dětí v předškolním věku. V teoretické části je popsána práce s nezpěváky v starší odborné literatuře, provedena komparace organizace pěvecké výchovy v mateřské škole v ČR a Rusku, objevené příčiny nezpěvnosti u předškolních dětí a specifika dětského hlasu, včetně zásad hlasové hygieny. V této části jsou představené tři vokální metodiky předních ruských pedagogů sbormistrů. Praktická část se zabývá výběrem optimálních cvičení a sestavením komplexu cvičení, která pomohou s nápravou nezpěvnosti a zároveň přispějí k rozvoji správných pěveckých návyků. Cílem je úspěšné použití sestavené metodiky řadovou učitelkou mateřské školy, která není profesionální hudebnice.
Rozvíjení hudebního a rytmického cítění u dětí od 1 roku do 4 let
LOŠKOVÁ, Lucie
Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se dělí na tři hlavní kapitoly. První nás seznamuje s psychologickým vývojem dítěte v předškolním věku. Druhá kapitola se zabývá rozvojem hudebního vnímání a vyjadřování dětí. Důležitým tématem této kapitoly je dětský hlas, techniky zpěvu a různá cvičení pro správný rozvoj zpěvního hlasu. Součástí je také seznámení s využitím pozitivních účinků hudby a motorických reakcí dětí na ni. Poslední kapitola je věnována specifiku hudebních schopností a jejich rozvoji. V praktické části se věnuji vlastnímu projektu v mateřském centru. Nejdříve představuji skupinu dětí, se kterými spolupracuji, a poté přibližuji některá konkrétní setkání s nimi při hudebních hrátkách.
Rozvíjení hlasových dovedností u dětí v předškolním věku
BENEŠOVÁ, Karolina
Práce zabývající se hudebním rozvojem dětí je rozdělena do čtyř kapitol.V první kapitole této práce je shrnuta celková charakteristika vývoje dítěte v předškolním věku. Následuje kapitola osvětlující funkce orgánů participujících na hlasovém projevu. Ve třetí kapitole se zabývám rozvojem vhodných návyků při dětském zpěvu zábavnou formou, z tohoto důvodu jsou u každé problematiky připojené názorné ukázky jednoduchých cvičení, která dětem zpříjemní nácvik základních dovedností, jejichž znalost je nutná pro zdravý zpěv. V následující kapitole je nastíněna práce a využití jednoduchých rytmických nástrojů při práci s dětmi v hudební výchově.
Rozvíjení hudebního cítění pomocí hlasové výchovy u dětí předškolního věku
CERMANOVÁ, Lucie
Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a praktickou část. Zpočátku tato práce shrnuje základní hudební terminologii, dále se pak věnuji psychologii hudebních schopností a vývojové psychologii v dětském věku. Důležitou částí je kapitola o hlasové výchově a dětském hlasu vůbec. Nejobsáhlejší kapitolou je nezpěvnost a její náprava. Zde se věnuji příčinám nezpěvnosti a zároveň jejich důsledkům. V praktické části potom metodicky popisuji samotnou pedagogickou činnost s dětmi v předškolním věku, nácvik jednoduché jarní písně v rámci hudebního projektu {--} jarní besídka.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.