Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dětská píseň v kontextu učiva vyjmenovaných slov
Horák, Michal ; Jiřičková, Jiřina (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Téma diplomové práce v obecné rovině spočívá v oblasti hledání funkčních mezipředmětových vazeb v rámci výuky žáků prvního stupně. Konkrétně jde o využití didaktického potenciálu písně ve výuce českého jazyka v učivu vyjmenovaných slov. Teoretická část nastíní historii písně jako specifického hudebního druhu v kontextu artificiální i nonartificiální hudby se zvláštním přihlédnutím k českým písním s didaktickým přesahem. Na základě zkušeností autora i studijní literatury předloží základní principy tvorby písně vhodné pro didaktické využití na prvním stupni základní školy a popíše osvědčené postupy pro dětskou interpretaci písně a jejich možná úskalí. Praktická část práce nabídne soubor autorských textů a nahrávek jednoduchých a zapamatovatelných písní zpracovávajících učivo vyjmenovaných slov, dále zaznamená ověření funkčnosti uvedených písní v průzkumu ve výuce na základních školách. Práci doplní zpěvník s metodickou přílohou. Cílem diplomové práce je zmapovat oblast problematiky dětských písní v mezipředmětové vazbě s českým jazykem a učivem vyjmenovaných slov ve výuce a navrhnout vlastní postupy v této oblasti. Hlavní výstupy práce mohou sloužit učitelům na 1. stupni základní školy jako smysluplný didaktický materiál se širším spektrem k použití.
Využití textů písní pro děti ve výuce literární výchovy v primární škole
Kubíčková, Magda ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
NÁZEV: Využití textů písní pro děti ve výuce literární výchovy v primární škole ABSTRAKT: Předmětem této diplomové práce jsou texty dětských písní a zhudebněná poezie pro děti a možnosti jejich využití ve výuce literární výchovy na prvním stupni základní školy. Cílem bylo vypracovat sérii vyučovacích jednotek literární výchovy postavených na zásadách pedagogického konstruktivismu s využitím interaktivních metod s textem. Vychází z předpokladu, že práce s písní vede žáky k citlivému vnímání a chápání textů, jejich přednesu a rozvoji čtenářských dovedností dětí. Výsledkem práce je řada deseti méně známých písní s konkrétními praktickými postupy práce s textem, při nichž se žák aktivně zapojuje. KLÍČOVÁ SLOVA: píseň pro děti, texty písní, literární výchova, primární škola

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.