|
Analýza rychlosti cyklistů ve věkové kategorii 10 až 15 let
Valentová, Hana ; Semela, Marek (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou rychlosti cyklistů ve věkové kategorii 10 až 15 let. Zhodnocuje rozdíly v konstrukci dětských kol, popisuje vztah dítěte a jízdního kola, druhy a velikosti dětských jízdních kol. Charakterizuje postup při analýze nehod jízdních kol. Nedílnou součástí jsou statistická data z oblasti nehodovosti cyklistů a zhodnocení současných poznatků dané problematiky v této věkové kategorii. Hlavním záměrem této práce je zpracovat analýzu rychlosti cyklistů pro jednotlivé věkové kategorie a vyhodnotit tento soubor. Získané měření bude doplněno o měření dosažitelného brzdného zpomalení cyklistů ve věku 10 až 15 let. Smyslem této závěrečné práce je rozšíření materiálů pro soudní znalectví v oblasti dopravy.
|
|
Analýza rychlosti cyklistů ve věkové kategorii 4 až 10 let
Skanderová, Valentýna ; Semela, Marek (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce Analýza rychlosti cyklistů ve věkové kategorii 4 až 10 let se věnuje historii vzniku jízdního kola, popisu konstrukce a typů kol pro děti v dané věkové kategorii. Součástí práce je statistika nehod za účasti cyklistů a legislativa upravující jízdu na jízdním kole na pozemních komunikacích. V praktické části práce je provedeno měření rychlosti cyklistů při průjezdu měřeným úsekem a analýza těchto dat. Také je zpracován rozbor dat vzhledem k vybavení jízdního kola převodovými systémy. Doplňující měření bylo provedeno i do mírného stoupání. V druhé části praktické práce je měřeno brzdění cyklistů v dané věkové kategorii a vyhodnocení jejich zpomalení. V závěru je srovnání s dosud provedeným měřením jiných autorů.
|
|
Cyklostezka přes VD Nové Mlýny podél silnice I/52
Kuric, Filip ; Nykodym, Jakub (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá převedením cyklistů přes vodní dílo Nové Mlýny. Návrh vede po hrázi, mimo stávající silnici I/52, jako příprava pro záměr dálnice D52. Práce řeší návrh směrového a výškového vedení cyklostezky podél silnice I/52, napojení cyklostezky na přilehlou síť cyklotras a varianty křížení cyklotrasy 5174 se silnicí I/52 pro zvýšení bezpečnosti.
|
|
Analýza rozjezdu a vybraných manévrů cyklistů
Doseděl, Jan ; Ptáček, Petr (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem „Analýza rozjezdu a vybraných manévrů cyklistů“ se v první části zabývá historií jízdních kol, konstrukcí, rozdělením, nehodovostí a legislativou. V druhé části je diplomová práce zaměřena na praktickou měřící část. V této části byly provedeny zkoušky brzdění na třech površích, akcelerace a manévr, při němž se cyklista ohlédne za sebe, než zahájí změnu směru jízdy. V závěru jsou vyhodnocena jednotlivá měření a srovnání s ostatními pracemi, které se zabývaly podobnou tematikou.
|
|
Cyklostezka Blansko – Nový Hrad
Efenberk, Tomáš ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zpracováním projektové dokumentace koridoru pro chodce a cyklisty na trase Blansko ČKD – Nový Hrad. Jedná se o společnou obousměrnou stezku pro chodce a cyklisty vedoucí podél toku řeky Svitavy a železniční trati č. 260 Brno – Česká Třebová a krajské silnice II/379. Součástí návrhu budou případné lávky přes řeku Svitavu a další stavební řešení umožňující překonání náročného terénu v problematickém úseku. Součástí diplomové práce je koncept variantního směrového řešení trasy a odůvodnění výběru podrobněji řešené varianty.
|
|
Analýza vybraných manévrů cyklistů
Špačková, Kateřina ; Belák, Michal (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce Analýza vybraných manévrů cyklistů se v teoretické části zabývá historií a vývojem jízdních kol, dále jejich rozdělením, konstrukcí, analýzou nehodovosti a legislativou. Praktická část diplomové práce je zaměřena na měření pohybu jízdních kol. Konkrétně se v této části práci jedná o měření akcelerace, brzdění, příčného přemístění, jízdy obloukem a ohlédnutí jezdce před změnou směru jízdy. K měření jsou záměrně vybrána kola různých typů s odlišnými konstrukčními vlastnostmi. V závěru práce jsou jednotlivá měření vyhodnocena.
|
|
Analýza pohybu jízdního kola při jízdě v přímém směru
Haluska, Roman ; Krejsa, Ivan (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem ,,Analýza pohybu jízdního kola při jízdě v přímém směru” se zabývá historií jízdního kola, rozdělením a popisem jednotlivých částí jízdního kola a analýzou nehodovosti. Hlavním cílem je analyzovat pohyb cyklisty (jízdního kola) v přímém směru při provádění úkonů, pro něj typických - šlapání, ukázání o změně směru jízdy, či ohlédnutí za sebe. Na závěr je uvedeno vyhodnocení, které může být následně využito při zpracování posudků soudními znalci.
|
| |
|
Vybraná měření pohybu jízdních kol - brzdění a jízda v oblouku
Prčík, Stanislav ; Krejsa, Ivan (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce Vybraná měření pohybu jízdních kol - brzdění a jízda v oblouku se zabývá analýzou vybraných problematických manévrů cyklistů na jízdních kolech podle nejčastějších typů nehod za účasti jízdních kol. Bude vyhodnocen podíl nehod s cyklisty na všech nehodách na pozemních komunikacích. V praktické části budou provedena měření pohybu jízdních kol v obloucích známých poloměrů jako jedné z nejrizikovějších situací při pohybu cyklisty po pozemní komunikaci. Rychlosti budou měřeny při jízdě obloukem na různých známých poloměrech v závislosti na typu kola, pohlaví a zkušenosti cyklisty. Dále bude prováděno měření brzdění jízdních kol na různém povrchu podle typu brzdění a jízdního kola.
|
|
Měření polohy těžiště jízdních kol
Burda, Ondřej ; Bradáč, Albert (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce s názvem Měření polohy těžiště jízdních kol zachycuje v první části historii a rozdělení jízdních kol, legislativu ČR, která se týká přímo cyklistů, analýzu nehodovosti cyklistů a rozbor metod měření polohy těžiště. Druhá část práce popisuje postup výpočtu polohy těžiště u vybrané metody naklánění a návrh měřicího zařízení. Ve třetí části se zabývá měřením a zpracováním konkrétních hodnot podélných a výškových poloh těžiště pro vybraný vzorek cyklistů na jízdních kolech, které jsou voleny tak, aby se výsledky poloh těžiště v závěru práce vzájemně mohly porovnat s ohledem na využití při znalecké činnosti.
|