Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezi ruchadlem a Českou chalupou. (Ne)objevení „lidové” invence v 19. století a jeho důsledky pro výzkum tzv. lidové kultury
Woitsch, Jiří
Ve studii jsou představeny a na konkrétních příkladech diskutovány konceptualizace lidu a tzv. lidové kultury v 19. a počátkem 20. století, pro které byly typické dva krajní póly představ o schopnostech neelitních vrstev společnosti aktivním způsobem tvořit. Zastánci jednoho z těchto přístupů předpokládali bezvýhradné a pasivní přejímání vzorů, technologií apod. z ekonomicky a sociálně vyspělejšího prostředí, představitelé druhého připisovali „lidu“ neobyčejné tvůrčí schopnosti vedoucí až ke vzniku epochálních vynálezů. Tyto koncepty silně rezonovaly v nejrůznějších středoevropských směrech humanitních a sociálních věd po celé 20. století – zcela symptomaticky, zejména v případech, kdy se výzkumu „lidové kultury“ věnovali historici, muzeologové, uměnovědci nebo naprostí laici. Oba směry spojuje krajně problematická představa lidu jako kolektivní tvůrčí nebo naopak zcela pasivní entity.
Za devatero horami - představy o neznámém
Samková, Barbora ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu neznámé krajiny. Teoretická část je věnována pojmu krajina, na který je v práci nahlíženo z různých pohledů; od definování krajiny jako obecného pojmu přes subjektivní vnímání až po možnost jejího využití jako imaginativního prostoru. Ve výzkumné časti je popsán terénní výzkum, jenž se zabývá problematikou možností odlišných interpretací vnímání krajiny u dětí mladšího školního věku. V rámci didaktické části jsou prezentovány úkoly, do nichž se v různých formách promítá téma neznámé krajiny, a jsou navrhnuty pro hodiny výtvarné výchovy na základních školách. V praktické části volně vycházím z tématu neznámé krajiny a snažím se o osobité výtvarné vyjádření. KLÍČOVÁ SLOVA Představivost, obrazotvornost, prostorové koncepty, prostor, neznámá krajina, případová studie, mladší školní věk, výtvarná činnost
Hledání krajiny ve městě
Kováčiková, Elena ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Arbanová, Linda (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem krajiny ve městě. Od definice pojmů "krajina" a "město" postupně analyzuje podoby krajiny ve městě a způsoby ztvárnění krajiny ve výtvarném umění, konkrétně v malbě. K závěru se práce postupně víc soustředí na rozsáhlé sídlištní oblasti města. Ve finální části předkládá návrh výtvarné řady na téma Krajina ve městě.
Tvoříme z odpadového materiálu
Hrstková, Magdaléna ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Cílem bakalářské práce "Tvoříme z odpadového materiálu" je vytvoření dvou metodických řad výtvarných činností s využitím odpadového materiálu z papíru a textilu pro děti předškolního věku. Práce obsahuje náměty na výtvarné činnosti, které jsou uspořádány podle týdenních témat z celého školního roku. Uvedené náměty mohou být inspirací pro pedagogy, vychovatele, ale i rodiče. Součástí práce je výtvarná dokumentace na CD.
Možnosi kreativních činností v rámci pedagogiky volného času (srovnání venkova a města)
MRÁZEK, Luboš
Práce se zabývá definováním pojmu kreativita a kreativní činnost, vymezením předmětu, funkcí a cílů pedagogiky volného času. Dále osobností pedagoga volného času a jeho rolemi v interakci s dětmi a mladými lidmi. Hlavním tématem jsou kreativní činnosti v rámci pedagogiky volného času. Práce vymezuje oblasti kreativních činností na základě činností zájmových. Poté uvádí realizaci těchto oblastí v základních typech zařízení pro volný čas. Nakonec práce srovnává možnosti kreativních činností ve městě a na venkově.
Motivace k výtvarným činnostem ve volném čase dětí staršího školního věku - projekt Racek
PROKEŠOVÁ, Jana
Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje a popisuje pojmy motivace, volný čas a starší školní věk, vzájemně je propojuje a upřesňuje souvislosti mezi nimi. Praktická část se snaží uplatňovat teoretické poznatky o motivaci a uvádět je do praxe, u dětí staršího školního věku, skrze výtvarný projekt. Hlavním myšlenkovým zdrojem výtvarného projektu je kniha Jonathan Livingston Racek. Projekt se snaží nenásilným způsobem rozvíjet pubescentovu fantazii, tvořivost a schopnost seberealizace. Dosahuje toho díky dramatické výchově, výtvarným činnostem a pohybovými aktivitami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.