Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 305 záznamů.  začátekpředchozí245 - 254dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Právní aspekty primárních výsledků vědy a výzkumu
Myška, Matěj
Tento příspěvek se zaměřuje na právní aspekty surové šedé literatury, která je chápána jako dosud nepublikované, prozatímní nebo nekompletní vědecké výsledky jako např. primární výzkumná data nebo pracovní verze vědeckých článků. Konkrétně se příspěvek zabývá dvěma problematickými oblastmi: 1) odpovědnosti za újmu vyplývající z nedostatečného (nebo dokonce zakázaného), využívání výsledků a možnostech omezení této odpovědnosti; 2) majetkovými právy k takové šedé literatuře a smluvním možnostem nakládat s ní poté, co byla nabídnuta k publikaci (tj. i otázky autorských práv k pre-printům, post-printům a vydavatelským verzím vědeckých článků).
Plný text: idr-934_3 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-934_1 - Stáhnout plný textPDF; idr-934_2 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-934_4 - Stáhnout plný textMP4
Využití licencí Creative Commons jako cesta k efektivnějšímu sdílení informací
Iuridicum Remedium
Licence Creative Commons (CC) umožňují jednoduchý způsob udělení povolení k užívání autorských děl, jako jsou texty, prezentace, obrázky, videa nebo hudba. Autor se sám rozhoduje, v jakém rozsahu nebo za jakých podmínek mohou ostatní lidé jeho dílo využívat bezplatně. Uživatelé takto licencovaných děl poté mohou v souladu s příslušným typem CC licence díla dále užívat, šířit nebo přetvářet. Cílem této příručky je seznámit čtenáře s možnostmi, které jim CC licence nabízejí. Chceme ale také nabídnout kuchařku, jak konkrétně CC licence využívat, kde hledat licencovaná díla, jak uvádět původ díla, na co si dát pozor a kdy se využívání těchto licencí spíše vyhnout. Nezbytným úvodem je potom mini exkurz do autorského práva a důležitých pojmů, s nimiž budeme operovat.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Problematika autorských práv na internetu
Kotrč, Vojtěch ; Sova, Martin (vedoucí práce) ; Tománek, Martin (oponent)
Cílem práce je analýza stávajícího stavu autorskoprávní ochrany na internetu, zhodnocení postavení provozovatelů serverů sloužících ke sdílení dat a identifikace problematických míst. Na základě této analýzy by měly být odhaleny neproblematičtější faktory ochrany autorských práv na internetu a navrženy alternativní způsoby distribuce autorských děl. Spolu se vznikem internetu byla umožněna i snadná a levná distribuce autorských děl. Vzhledem ke stávajícímu stavu jejich ochrany dochází díky internetu k častému porušování autorských práv. Analýza odpovědnosti provozovatelů serverů určených ke sdílení dat umožní objevit zásadní problémy ve stávající úpravě. Předmětem teoretické části práce bude historický vývoj autorského práva a legislativní úprava ochrany autorských práv v ČR a EU se zaměřením na odpovědnost provozovatelů serverů sloužících ke sdílení dat. Dále bude práce v obecné rovině řešit problematické aspekty ochrany autorských práv, které se objevily spolu se vznikem internetu. V praktické části bude řešena technologická problematika distribuce autorských děl na internetu a filtrování obsahu ze strany provozovatelů serverů. Analýza problematických míst stávajícího systému kontroly vkládaného obsahu bude provedena zkoumáním vybraných poskytovatelů, a to platformy YouTube a Uloz.to. Metodou zkoumání bude analýza úpravy podmínek poskytování služeb a přístupu k ochraně autorských práv.
Distribuce hudby českých interpretů po nástupu internetu
Lappyová, Nella ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Řiský, František (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktuálním tématem ze světa hudby, distribucí hudby českých interpretů po nástupu Internetu. Práce je napsána zejména z praktického pohledu, přesto v úvodních kapitolách seznamuje čtenáře s teoretickými pojmy, jako jsou digitalizace, distribuce, Long-tail Theory či správa digitálních práv. Po uvedení do problematiky následuje analýza prodejů alb a skladeb na českém hudebním trhu, provedená na základě statistik Mezinárodní federace hudebního průmyslu IFPI. Další části práce se zaměřují na obchodní modely prodeje hudby, na prozkoumání placených hudebních služeb, dostupných pro český trh a na problematiku duševního vlastnictví. Prozkoumány jsou též aktuální trendy v oblasti hudby. Závěrečné kapitoly jsou věnovány průzkumu otázek týkajících se nákupu hudebních nahrávek spotřebiteli v databázi Market & Media & Lifestyle a vlastnímu výzkumu v podobě dotazníkového šetření.
Ochrana autorských práv v on-line médiích
Trinh, Thuy Duong ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Zemanová, Kristýna (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi ochrany autorských práv v online médiích, a to se zaměřením na osobní blogy. Autorka se v práci věnovala definici základních pojmů, zejména užití díla a popisu způsobů užití. Detailně se pak zabývala otázkou odpovědnosti za neoprávněný zásah do autorských práv a identifikaci osob, které odpovědnost nesou. Také se soustředila na samotnou ochranu autorských práv a nástroje k jejich prosazování. Zvýšená pozornost byla věnována taktéž dostupné judikatuře, zejména rozsudkům Soudního dvora Evropské unie. V neposlední řadě provedla autorka průzkum mezi autory, kteří publikují svá díla na internetu, aby zjistila, jaké mají zkušenosti s porušováním jejich autorských práv.
Aktuální právní otázky využití a zneužití záznamů hudebního díla
Kubešová, Eliška ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Votava, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se snaží identifikovat nejdůležitější změny právní úpravy a předložené návrhy v oblasti ochrany autorských práv v letech 2012 až 2013 s výhledem do roku 2014 nejen v České republice, ale také v EU a USA. Tyto změny jsou posouzeny z právního hlediska i z pohledu konzumenta hudby. Pro úplné pochopení práce předkládá přehled současné české právní úpravy autorských děl. Dále také zhodnocuje současnou situaci v širším kontextu práva, historie, technologie, kultury a chování spotřebitele a vymezuje ji v protikladu s předchozími obdobími. Podrobněji popisuje historii hudebního pirátství a jeho současnou situaci a představuje zásadní příklady postihů a kauz, které se odehrály v letech 2012 až 2013 a na začátku roku 2014. Práce obsahuje také výzkum prováděný v ČR a ve Švédsku, který mapuje minulé a současné návyky posluchačů hudby. Na základě identifikace dosavadního vývoje a současných trendů práce odhaduje budoucí vývoj a navrhuje budoucí řešení problému autorských práv v hudbě.
Autorské právo u audiovizuálního díla a analýza webových stránek poskytujících audiovizuální díla
Chrastecká, Nicolle ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Bakalářská práce je vytvořena na základě teze: "Neschopnost vymýtit audiovizuální pirátství netkví v nedostatečném výkladu práva, ale v absenci konkurenceschopných internetových stránek s legálním obsahem." V průběhu práce se zkoumá výklad práva, zda je, či není jeho výklad dostatečný v návaznosti na audiovizuální pirátství. Analýza se zaměřuje především na odpovědnost poskytovatele volného prostoru, na poskytovatele nelegálního obsahu, na poskytovatele odkazu na nelegální obsah a na uživatele, kteří nelegální obsah stahují. Výsledky této analýzy jsou v závěrečné části zhodnoceny. V praktické části se práce zaměřuje na SWOT analýzu stránek poskytující audiovizuální díla legálně a na webové stránky poskytující díla nelegálně, známe především jako datová úložiště. Výsledky SWOT analýzy jsou porovnány a slouží k podpoření teze. Zároveň výsledky slouží i k predikci možného vývoje audiovizuálního pirátství a vývoje nově přicházející služby Netflix. Výsledky SWOT analýzy webových stránek poskytující audiovizuální díla a jejich porovnání jsou v závěrečné části podpořeny výsledky dotazníkového šetření, které se zaměřuje, jak na porovnání webových stránek s legálním a nelegálním obsahem tak na predikci možného vývoje služby Netflix.
Právní otázky ochrany zvukových záznamů hudebních děl
Grishina, Marina ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Votava, Tomáš (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám právními aspekty ochrany zvukových záznamů hudebních děl v České republice a Ruské federaci. V souvislosti s rozvojem moderních technologií, které usnadňují přístup k autorským dílům jako například internet, ochrana autorských práv a práv souvisejících s právem autorským se stává velice důležitou a měla by být odpovídající. První kapitola se zabývá vymezením základních pojmů autorského práva. Druhá kapitola je zaměřená na problematiku porušování autorských práv a práv souvisejících s právem autorským v České republice a Rusku. V následující části je prováděn rozbor mezinárodních smluv v oblasti autorského práva (TRIPS, ACTA atd.) a závazků, které z nich plynou. Čtvrtá kapitola se věnuje problematice vymáhání autorských práv. V poslední kapitole porovnávám efektivitu českých a ruských právních norem na ochranu autorského práva na základě anonymního sociologického výzkumu mezi studenty vysokých škol ohledně původu audio záznamů hudebních děl.
Analýza současných přístupů k DRM u elektronických knih a návrh alternativního přístupu k DRM
Kolář, Martin ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá představením problémů spjatých s distribucí elektronických knih. Tyto problémy jsou z velké části způsobeny používáním technologií a technik k řízení digitálních práv. Tyto technologie a techniky jsou v práci dále prozkoumány a na jejich základě jsou identifikovány zainteresované strany, které jsou jimi ovlivněny. Je také prozkoumána etická stránka používání těchto technologií a technik, přičemž ta také tvoří jedno z východisek návrhu alternativního přístupu k řízení digitálních práv. Právě návrh alternativního přístupu je primárním cílem této práce.
Provozování rozhlasového a televizního vysílání jako majetkové právo autorské a zákonná výjimka z něho ve vztahu ke zdravotnickým zařízením
Věžníková, Petra ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Votava, Tomáš (oponent)
Autorské majetkové právo "provozování rozhlasového a televizního vysílání" zakotvené v § 23 autorského zákona se stalo v poslední době velmi aktuálním tématem, zejména ve vztahu k výjimce z tohoto práva ve prospěch zdravotnických zařízení, která byla zpochybňována jak před českými soudy, tak před Soudním dvorem Evropské unie. Soudní dvůr stanovil nejdůležitější kritéria pojmu sdělování veřejnosti (pod který toto právo spadá) - tento pojem musí být v prvé řadě vykládán široce tak, že zahrnuje jakékoliv sdělování nehledě na použitý prostředek nebo povahu místa sdělování; veřejností se myslí individuálně neurčený počet potenciálních posluchačů, a to dosti vysoký počet; musí se jednat o tzv. novou veřejnost. Výjimka z autorského práva ve prospěch zdravotnických zařízení musí vedle formálních kritérií věty třetí §23 autorského zákona splnit i materiální kritérium tzv. tříkrokového testu. V této práci rozebírané nedávné spory se týkají zpřístupňování chráněných děl provozováním rozhlasového a televizního vysílání pacientům na pokojích lázeňských zařízení. Ač byla tato výjimka shledána Soudním dvorem za nesouladnou s unijním právem, je stále součástí českého právního řádu a české soudy se s ní musely (a musejí) nějak vypořádat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 305 záznamů.   začátekpředchozí245 - 254dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.