Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 237 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Měřicí cykly v řídicích systémech CNC strojů
Hamřík, Jiří ; Jaroš, Aleš (oponent) ; Gregor, Lukáš (vedoucí práce)
V prvních dvou bodech je bakalářská práce zaměřená na porovnání CNC a NC strojů a způsoby řízení a programování CNC strojů, popis řídicích systému CNC strojů od vybraných výrobců a na charakteristiku měřicích cyklů. Byly vybráni dva výrobci pro popis technologií měření nástrojů a obrobků pomocí sond. Ve třetím bodě bakalářské práce je provedena praktická ukázka pro měření nástrojovými a obrobkovými sondami firmy RENISHAW. Byla provedena nástrojová korekce s následným měřením obrobku sondou. Pro statistické vyhodnocení se přidalo i měření digitálním mikrometrem včetně provedení porovnání a vyhodnocení získaných výsledků.
Mnohosměrový podvozek
Krsek, Jiří ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Šolc, František (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je teoretická analýza vlastností mnohosměrového podvozku s následným výběrem vhodného způsobu ovládání pro lidského operátora. Na základě provedené analýzy budou navrhnuty hardwarové a softwarové části řídicí jednotky ovládající pohyb mnohosměrového podvozku mobilního robota. Vytvořený elektronický systém zajistí zpracování pokynu operátora v reálném čase na řídicí signály pro stejnosměrné motory, které realizují pohon a požadované úhly natočení dvou řízených kol podvozku. V návrhu je též zohledněno dostatečné vybavení vstupně-výstupními kanály pro případné následné rozšíření o přídavné senzory, které umožní testování autonomního provozu robota.
Řízení odprášení tavicích pecí na recyklaci hliníkového odpadu
Jakubský, Ondřej ; Nadrchal, Zdeněk (oponent) ; Trnka, Vladislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá řízením a vizualizací technologie odprášení tavicích pecí na recyklaci hliníkového odpadu. V první části práce se analyzují různé způsoby automatického řízení. Na základě analýzy je navržena konfigurace řídicího systému, algoritmus řízení, komunikační rozhraní a senzory signalizace, měření a regulace. Druhá část se zabývá problematikou vizualizace a vzdálené správy řídicího systému. Na základě výběru softwaru pro vizualizaci je navržen a realizován systém, který zajišťuje vizualizaci technologie, archivaci měřených provozních hodnot, událostí a poruch.
Průmysl 4.0 v kontextu s konstrukcí a aplikací výrobních strojů
Serykh, Pavel ; Szabari, Mikuláš (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na téma CNC výrobní stroje a jejich využití v souladu se zásadami a principy Průmyslu 4.0. První část je rešerše současného stavu v oblasti nejčastěji používaných CNC výrobních strojů ve strojírenství dle jejich konstrukce a aplikace. V druhé části jsou popsány zásady, základní atributy a klíčové technologie Průmyslu 4.0, je definováno názvosloví. Poslední část bakalářské práce je návrh projektu ideového pracoviště s CNC výrobními stroji v prostorách ÚVSSR FSI VUT v Brně, v souladu se zásadami a principy Průmyslu 4.0, včetně kritického vyhodnocení dosažených výsledků.
Kontrolní a řídící modul
Bláha, Jan ; Roubal, Zdeněk (oponent) ; Szabó, Zoltán (vedoucí práce)
Obsahem této práce je návrh, zhotovení a odzkoušení modulu se spínáním 4 nezávislých spotřebičů. Spínání může být řízeno automaticky podle měřené teploty a času nebo manuálně. Součástí zařízení je i měření spotřeby. V závěru je uvedeno zhodnocení a získané poznatky či problémy při realizaci modulu.
Studie elektrického invalidního vozíku
Filipec, Petr ; Sikora, Michal (oponent) ; Švejda, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rešeršní studií elektrického invalidního vozíku a vlastním návrhem pro jeho vylepšení. Na začátku je popsána základní charakteristika elektrického invalidního vozíku. Práce pokračuje rešeršní studií řídících systémů. Dále jsou v práci zpracované statistiky z dotazníků veřejného průzkumu. Na základě těchto informací je vytvořen nástroj pro sestavení nejvhodnější kombinace výkonu motoru a kapacity baterie.
Využití moderních metod zvyšování spolehlivosti pro implementaci řídicího systému
Szurman, Karel ; Mičulka, Lukáš (oponent) ; Kaštil, Jan (vedoucí práce)
U leteckých řídicích a kritických systémů je nutné zaručit minimální úroveň odolnosti vůči poruchám a jejich vysokou spolehlivost. Na elektronické součástky těchto systémů působí nežádoucím vlivem okolní podmínky prostředí a to hlavně kosmické záření. V práci jsou popsány nejčastější typy poruch polovodičových součástek a zařízení spolu s moderními metodami, kterými lze zvýšit odolnost systému proti těmto poruchám a jeho celkovou spolehlivost. Jsou uvedeny aspekty návrhu leteckého systému vzhledem k jeho konečné certifikaci a způsoby, jakými lze posoudit jeho bezpečnost. Práce popisuje návrh a implementaci řídicího systému CAN sběrnice pro platformu FPGA, který využívá protokolu CANAerospace. Vytvořený systém je dále vylepšen pomocí TMR architektury. Odolnost proti poruchám obou verzí systému je otestována prostřednictvím SEU frameworku, jenž umožňuje za pomocí částečné dynamické rekonfigurace generovat SEU poruchy přímo do designu běžícího v FPGA.
Řídicí systém pro infrazónu
Bis, Jan ; Pásek, Jan (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem infrazóny, tvorbou řídicího algoritmu pro PLC a tvorbou vizualizace pro ovládání infrazóny pomocí dotykového panelu. První část obsahuje popis kašírovací linky, infrazóny a její části. Jsou zde také stanoveny požadavky na ovládání infrazóny. Na základě těchto požadavků je pak v druhé části práce popsána tvorba řídicího algoritmu pro PLC a vizualizace pro ovládání infrazóny pomocí dotykového panelu.
Chladící jednotka pro projekt Barman
Kupka, Ondřej ; Kaczmarczyk, Václav (oponent) ; Arm, Jakub (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce sestrojení chladící jednotky, která se stane součástí projektu Barman. Práce popisuje proces od definice požadavků, přes návrh řešení, výběr komponentů, vytvoření podkladu v podobě procesního schématu, 3D modelu a v poslední čísti samotnou stavbu, včetně popisu problémů a jejich řešení. Druhá část práce se zabývá návrhem modelu jednotky a následně simulací chladícího procesu. Model byl v práci použit dvěma způsoby. Prvním jako simulace reálného procesu a ve druhém jako model pro regulaci, který predikuje vývoj v chladících okruzích. Poslední částí práce je vytvoření SW vybavení z hlediska regulace. Regulátor pro svou funkci využívá výsledků z modelu a zároveň je vybaven souborem pravidel. Ovládání a regulace systému bylo testováno na soustavě tvořené modelem, který simuloval reálný proces a zhodnocení výsledků je závěrem této práce.
Continuous and discrete time attitude control of a vehicle
Najvarová, Lucie ; Nechvátal, Luděk (oponent) ; Gennaro, Stefano Di (vedoucí práce)
Attitude vehicle control has become an important problem in automotive control applications. Such a control is made possible thanks to the introduction of various "by-wire" subsystems, such as steer-by-wire, break-by-wire, etc. These represent the electronic equivalent of existing mechanical and hydraulic subsystems. In particular, digital controls determined on the basis of the vehicle sampled dynamics can be determined. The advantage of determining a digital control is the avoidance of performance deterioration of the continuous control law when implemented with zero order holders.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 237 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.