Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dokumentární fotografie: Fenomén nový cirkus
Mikolandová, Anna ; Géla, František (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Hlavním tématem této praktické bakalářské práce je nový cirkus. Tento druh dramatického umění v sobě kombinuje prvky tradičního cirkusu s prostředky scénických umění, jakými jsou např. tanec, hudba nebo výtvarná umění. Práce popisuje jeho základní principy a představuje českou novocirkusovou scénu, a to převážně formou fotografie. Teoretická část dále rozebírá specifika fotografie scénických umění a zabývá se jejich fotografováním za použití postupů dokumentární fotografie. Bakalářská práce je doplněna o rozhovor s dokumentárním fotografem Bohdanem Holomíčkem.
Nový cirkus jako dramatické umění. Analýza inscenací nového cirkusu jako cesta k jeho estetickému diskurzu
Štefanová, Veronika ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Drozd, David (oponent) ; Pšenička, Martin (oponent)
Mým cílem je v disertační práci představit nový cirkus jako druh dramatického umění. Vytvořila jsem proto základní rámec pro analýzu nového cirkusu a navrhla jsem terminologii pro pojmenování jeho specifických vlastností. Tato terminologie vychází především z českého teatrologického prostředí. V disertační práci také popisuji nový cirkus jako součást více diskurzů - historického, estetického, kulturně-politického i pedagogického -, což rovněž určuje jeho multidisciplinární charakter. V teoretickém vymezení nového cirkusu vycházím z některých úvah obsažených v díle Estetika dramatického umění Otakara Zicha a v knize Estetika performativity Eriky Fischer-Lichte. Nový cirkus v disertační práci popisuji z formálního i obsahového hlediska, abych mohla ukázat, jakým způsobem se cirkusová složka ve vztahu ke složce divadelní proměňuje a nabývá na významu. Disertační práce je rozdělena na pět hlavních kapitol. V Úvodu stanovuji základní téma, cíle disertační práce, metodu, terminologii a teorie, z nichž v disertační práci vycházím. V kapitole Nový cirkus a tradiční cirkus představuji historii a vývoj tradičního i nového cirkusu ve vybraných zemích (Francie, Kanada, USA, země Skandinávie), které považuji z hlediska vývoje cirkusových umění za důležité. V kapitole nazvané Analýza inscenací zahraničního...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.