Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nové trendy v kontejnerové přepravě
Čápová, Gabriela ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na kontejnerovou přepravu mezi přístavem v Hamburku a kontejnerovými terminály na území České republiky. Jejím cílem je potvrzení či vyvrácení hypotézy, zda hamburský přístav může sehrát významnou úlohu při diverzifikaci českého exportu, jež si za svůj cíl stanovila Exportní strategie České republiky. První část se věnuje zahraničnímu obchodu České republiky se zámořím, přibližuje intermodální druh přepravy a představuje hamburský přístav. Druhá část bakalářské práce se zabývá jednotlivými druhy přepravy, jakými lze dopravit kontejnery z České republiky do přístavu. Je analyzována železniční, silniční a říční přeprava kontejnerů.
Alternativní možnosti přepravy zboží mezi EU a východní Asií s důrazem na železniční dopravu
Marek, David ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Kamlar, Petr (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu možností kontejnerové přepravy zboží mezi EU a Východní Asií s využitím různých oborů dopravy, především železnice. V teoretické části autor uvádí možné způsoby přepravy mezi EU a Východní Asií, přičemž důraz je kladen především na využití Transsibiřské magistrály. Dále je také zmíněna problematika kontejnerizace. V praktické části jsou pak na konkrétních příkladech ukázány rozdíly při využití námořní a železniční dopravy na dané trase, a to hlavně z hlediska ceny a doby přepravy.
Dopady hospodářské krize na přístav Hamburk s vazbou na Českou republiku
Horázná, Eliška ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Novák, Radek (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na dopady hospodářské krize na německý přístav Hamburk s vazbou na Českou republiku. V teoretické části práce je přístav představen a je uveden jeho význam. Dále je popsáno, jaký vliv měla hospodářská krize na námořní sektor a jak se projevila v Německu. Stěžejním cílem práce je identifikovat a zhodnotit klíčové externí a interní faktory, které ovlivňovaly výkony přístavu Hamburk v průběhu hospodářské krize. Důraz je kladen na vazbu mezi hospodářskou situací ve státech, které pro své mezinárodní námořní přepravy využívají právě přístav Hamburk, a výkony přístavu. Pozornost je dále věnována relevantním konkurenčním vztahům mezi evropskými přístavy a v neposlední řadě také správě přístavu Hamburk.
Faktory měnícího se tržního podílu přístavů EU využívaných zákazníky z České a Slovenské republiky
Urban, Robin ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Doboš, Vladimír (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na faktory ovlivňující volbu přístavu zákazníkem. Zákazníkem je z pohledu této práce primárně zasilatel, ale do volby se promítá také rejdař a multimodální operátor. V teoretické části práce jsou popsány principy fungování přístavu odrážející se od vlastnické struktury a formy řízení. Jsou také představeny jednotlivé subjekty v přístavu. Dále je popsáno, jaké byly objemy přepravovaných TEU mezi přístavy a Českou a Slovenskou republikou včetně jejich směrů. Stěžejním cílem práce je identifikovat a zhodnotit klíčové endogenní a exogenní faktory, které ovlivňovaly výkony zvolených přístavů. Podrobněji jsou rozebrány faktory, které mají největší vliv na volbu zasilatele. Důraz je kladen na přístav Hamburk, jelikož má dlouhodobě největší objemy TEU a dále na přístav Koper, který v posledních lech roste a v současnosti má druhé největší objemy.
Container imbalances in Central Europe
Schaper, Teemu ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Wiedermann, Jakub (oponent)
This thesis provides a description of the market for maritime container transport with a focus on container imbalances in Central Europe. Based on secondary literature, statistics and interviews, the current situation of global maritime trade and existing challenges for shipping lines is presented. In the second part, particular characteristics of the Central European market are introduced. Besides a detailed description of the infrastructure for container transports to and from this region, challenges and strategies considered by shipping lines are presented. It is highlighted that the export orientation of Germany and Austria and the import orientation of the Czech Republic and Slovakia have certain implications for the regional transport market. A real-life business case highlights existing problems, especially connected to the internal setup of ocean carriers which do not exploit all potentials of cross-border cooperation.
Námořní kontejnerová přeprava z EU do USA
Machura, Petr ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Švec, Václav (oponent)
Práce charakterizuje a analyzuje námořní přepravu z EU do USA. Zejména rozebírá námořní politiky EU a USA a jejich prioritní oblasti. Charakterizuje přístav Bremerhaven a činnosti probíhající před nakládkou kontejneru na loď. Zmíněny jsou i dvě největší rejdařské společnosti - Maersk Line a MSC - které půsbí na relaci EU - USA. Aplikační část se zaměřuje na vývoz kontejnerů z Německa do USA.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.