Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Slabší strana a spotřebitel v e-commerce
Kmoch, Štěpán ; Elischer, David (vedoucí práce) ; Selucká, Markéta (oponent) ; Rozehnal, Aleš (oponent)
Slabší strana a spotřebitel v e-commerce Abstrakt Mezi vůdčí zásady soukromého práva patří zásada rovnosti a autonomie vůle. Pro uzavírání smluv v e-commerce je, vzhledem k takřka výlučné adhezní povaze kontraktace, vysoce relevantní právě otázka přístupu ke smluvní svobodě. Faktická nerovnost a omezení smluvní svobody zmíněné zásady narušuje, přičemž jednou z funkcí právního řádu je vzniknuvší asymetrii v postavení osob vyvažovat, o což i zákonodárce, zejména ten evropský, dlouhodobě usiluje. Ambicí tohoto pojednání je nejprve pomyslně poodstoupit a díky vlastní právní specializaci v oboru úsilí zákonodárce kriticky zhodnotit, což činím uceleněji v kapitolách č. 4 a 5. Pro tyto účely zasazuji relevantní právní úpravu (do které řadím i právní úpravu nepřímé ochrany spotřebitele jako je např. GDPR nebo ePrivacy směrnice) do širšího společenského kontextu světa e-commerce. Přitom postupuji systematicky. Nejprve se věnuji otázkám jako je pozice e- commerce v ekonomice, digitalizace a automatizace práce a v neposlední řadě dojde i na otázky datové ekonomiky. Následně rozvádím legislativní cíle ze strany zákonodárce a na základě zjištěných dat, obohacených o vlastní praktické zkušenosti, vyhodnocuji, zda se zákonodárci podařilo tyto cíle naplnit a zda přijímáním vybrané legislativy postupoval dle principů...
Nekalé obchodní praktiky při distančním sjednávání spotřebitelských smluv
Řezníčková, Nikola
Tato bakalářská práce se zabývá nekalými obchodními praktikami, které podnikatelé používají vůči spotřebitelům při sjednávání spotřebitelských smluv komunikačními prostředky na dálku. Rešeršní část je věnována především právní úpravě této problematiky a organizacím hájícím spotřebitelova práva. Analytická část je věnována konkrétním příkladům z praxe, na základě kterých je vytvořeno závěrečné doporučení k minimalizaci nežádoucích ekonomických dopadů na spotřebitele a rizik spojených s uzavíráním smluv distančním způsobem.
Ochrana spotřebitele při poskytování služeb elektronických komunikací
KOPETOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývá ochranou spotřebitele v elektronických komunikačních službách. Cílem práce je seznámení se základními právními instituty ochrany práv stanovených českým právním řádem na ochranu spotřebitele jako slabší smluvní strany v rámci smluvních vztahů uzavíraných s poskytovateli elektronických komunikačních služeb, jejichž hlavními představiteli jsou mobilní operátoři. Popisuje také celý proces od jednání před uzavřením smlouvy, jejím ukončení až po případné řešení sporů. Praktická část je zaměřena na ověření znalostí a informovanosti běžných občanů s rozsahem jejich spotřebitelských práv a povinností. A to při uzavírání smluv s poskytovateli služeb elektronických komunikací s využitím dotazníkového šetření a jeho následného vyhodnocení.
Ochrana spotřebitele v ČR a zahraničí
Holoubková, Jana ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Tato práce se zabývá právem ochrany spotřebitele v České republice a komparací vybrané otázky odpovědnosti za vady v českém a americkém právu. V první části práce jsou vymezeny základní pojmy související s ochranou spotřebitele, nastíněn stručný vývoj dané problematiky nejen v České republice, ale i v zahraničí a nechybí ani výčet pramenů práva platných v této oblasti. V další části jsou rozebrány dopady nejnovějších novelizací dotýkajících se ochrany spotřebitele. V poslední, komparativní části, je pak porovnáván režim odpovědnosti za vady v České republice s režimem ve Spojených státech amerických.
Komparativní analýza práva na ochranu spotřebitele
Dvořáková, Danijela ; Hásová, Jiřina (vedoucí práce) ; Neděla, Radek (oponent)
Tato práce se zabývá komparací právní úpravy ochrany spotřebitele v ČR, USA a Chorvatské republice a vybraných právních institutů. V úvodní části se věnuji obecným otázkám souvisejícím s ochranou spotřebitele, konkrétně základním pojmům, počátku vývoje práva na ochranu spotřebitele (práva ochrany spotřebitele) ve světě a důvody ochrany spotřebitele vůbec. Následuje kapitola pojednávající o pramenech současné právní úpravy ochrany spotřebitele v jednotlivých zemích. Druhou část tvoří jádro práce, neboť se již zabývá samotnou komparací vybraných otázek. Porovnáváme tak právní definice základních subjektů práva ochrany spotřebitele, a dále instituty jako jsou odpovědnost za vady a odpovědnost za škodu způsobenou vadou výrobku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.