Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 206 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obmedzovanie škodlivej spotreby v Európskej únii pomocou daňových nástrojov
Černáček, Kristián
Diplomová práce je zaměřena na spotřební daně v Evropské unii, jejich změny a dopady na omezování škodlivé spotřeby. Autor práce zkoumá výši a změnu sazeb spotřební daně v státech EU, vývoj průměrné a mediánové mzdy, ceny statků škodlivé spotřeby a náklady způsobené škodlivou spotřebou. Hlavním cílem práce je zjistit, zda je pomocí zvyšování daňových sazeb možné efektivně redukovat spotřebu. Sekundárním cílem je vymezit výši spotřebních daní v EU, zjistit ceny a mzdy. V ČR zjistit úroveň spotřeby, vypočíst elasticitu poptávky a zjištěné výsledky srovnat s výsledky dotazníkového šetření. Na základě zjištění zhodnotit účinnost daňové politiky a navrhnutou opatření.
Percepce udržitelnosti na trhu s módou
Kocfeldová, Kristýna
Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním generací Y a Z na trhu s módou a problematikou udržitelnosti. Cílem práce bylo zjistit, jaké je chování těchto spotřebitelů na trhu s módou a identifikovat jejich vnímání a postoj k udržitelné módě. K naplnění cíle vedla analýza primárních a sekundárních dat. Sekundární data sloužila k přehledu o aktuální situaci na světovém a českém trhu s módou a zjištění přístupu subjektů k problematice udržitelnosti v módě. Primární data byla získána pomocí kvantitativního výzkumu v podobě dotazníkového šetření (n=200) a kvalitativního výzkumu formou hloubkových rozhovorů se šesti zástupci těchto generací. Součástí práce je také shluková analýza, pomocí které byly identifikovány tři segmenty spotřebitelů. Na základě zjištěných poznatků byla vytvořena doporučení pro subjekty na trhu s módou, jejichž účelem je zvýšení povědomí o problematice udržitelnosti v módě a podpora prodeje udržitelné módy.
Instagram jako komunikační nástroj prevence plýtvání potravinami u generace Z
Štěpánková, Tereza
ŠTĚPÁNKOVÁ, T. Instagram jako komunikační nástroj prevence plýtvání potravinami u generace Z. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. V současnosti je problematika plýtvání potravinami považována za celosvětově závažný problém, jelikož se každoročně vyplýtvají tisíce tun potravin. K plýtvání potravinami dochází ve všech fázích potravinového řetězce, největší podíl však představují domácnosti. Pro minimalizaci tohoto odpadu je proto nutná změna ve spotřebitelském chování. Tato diplomová práce si tudíž klade za cíl na základě identifikace klíčových faktorů, ovlivňujících míru plýtvání potravinami u konečných spotřebitelů generace Z, navrhnout vhodnou komunikační kampaň na oblíbené síti Instagram zaměřenou na prevenci plýtvání potravinami a podporu udržitelného chování. Tato komunikační strategie vychází především z informací poskytnutých kvantitativním a kvalitativním výzkumem a měla by pozitivně přispět ke změně chování při spotřebě potravin.
Spotřební chování v oblasti m-commerce
Křivák, Martin
Křivák, M. Spotřební chování v oblasti m-commerce. Diplomová práce. Brno: Men-delova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá spotřebním chováním v oblasti m-commerce (mobilní komerce). Z primárního výzkumu pomocí dotazníkového šetření je zjiš-těno, že spotřebitelé vnímají jako největší výhody m-commerce možnost nakupo-vat kdykoliv a odkudkoliv a pohodlnost. Na druhou stranu jako největší nevýhody vnímají těžkou adaptaci starších lidí a omezený fyzický kontakt. Faktory, které nejvíce ovlivňují spotřebitelské chování jsou ceny, nabídka a dostupnost a uživatel-ská přívětivost. Také je zjištěno, že spotřebitelé nejvíce nakupují zboží nebo služby z těchto kategorií: potraviny, nápoje a krmivo pro zvířata, oblečení a doplňky a také elektronika. Pomocí shlukové analýzy jsou spotřebitelé rozděleni do čtyř segmentů a pro každý z nich jsou stanovena doporučení pro prodejce.
Chování spotřebitelů na trhu s pneumatikami
Marek, Jakub
Marek, J. Chování spotřebitelů na trhu s automobilovým obutím. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. V textu je popsána šablona pro závěrečné práce a jednotlivé styly jsou apliko-vány na příkladech.
Wine tourism in Turkey
Tanriverdi, Kutay
Prozkoumání vinařského cestovního ruchu v Turecku a v České republice je klíčové pro pochopení toho, jak ovlivňuje cestovní ruch ekonomiku těchto zemí. Cílem této práce je analyzovat a porovnat vývoj, výzvy a potenciál vinařského cestovního ruchu v Turecku a v České republice, s využitím jak teoretických poznatků, tak praktických strategií. Tato studie využila kombinovaný přístup, spojující kvalitativní a kvantitativní výzkum. Kvalitativní data byla získána prostřednictvím hloubkových rozhovorů s tureckými výrobci vína (n = 5) a českým odborníkem. Kvantitativní data byla shromážděna prostřednictvím online dotazníku (n = 105). Komplexní literární rešerše pomohla prozkoumat současnou situaci vinařského turismu v obou zemích. Studie zkoumala vinařský cestovní ruch v Turecku a v České republice, s důrazem na spolupráci mezi výzkumníky a praxí. Poukázala na důležitost zachování kultury, přijímání udržitelných postupů a vytváření jedinečných zážitků, aby tyto země byly pozicionovány jako přední destinace pro milovníky vína po celém světě.
Chování spotřebitele na trhu s doplňky stravy
Parfusová, Zuzana
Parfusová, Z. Chování spotřebitele na trhu s doplňky stravy. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu s doplňky stravy. Jejím cílem je identifikace faktorů, které ovlivňují chování spotřebitelů na daném trhu. Dílčím cílem je zjistit, zda na spotřebitele při výběru a nákupu doplňků stravy působí framing efekt. Teoretická část vychází z odborné literatury a zaobírá se pojmy týkajícími se sledované problematiky. Analytická část zahrnuje analýzu sekundárních i primárních dat. Na základě získaných výsledků z provedených analýz jsou navržena doporučení pro podnikatelské subjekty působící na trhu s doplňky stravy.
Chování spotřebitele při nákupu bavlněného spodního prádla
Lasáková, Luisa
Tato diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním v oblasti nákupu bavlněného spodního prádla. Cílem práce bylo zjistit, jaké je povědomí o této problematice hlavně mezi českými a slovenskými spotřebiteli, zároveň identifikovat problémy spojené s nákupem bavlněného spodního prádla, ochotu nákupu a znalosti v dané oblasti. Pro naplnění cíle je využito kvantitativního výzkumu v podobě dotazníkového šetření (N = 212), a kvalitativního výzkumu (N = 38) skládající se z eye-trackingového výzkumu a hloubkového rozhovoru. Význam se klade především na preferenci barev, umístění certifikační infografiky, složení materiálu a cenu. Na základě výsledků jsou v závěru uvedeny doporučení pro prodejce spodního prádla z organické bavlny.
Změny v chování spotřebitelů při nákupu potravin a nealkoholických nápojů
Osičková, Jana
Bakalářská práce pojednává o změnách v chování spotřebitelů při nákupu po-travin a nealkoholických nápojů. Cílem bakalářské práce je identifikovat faktory, které ovlivňují chování spotřebitelů při nákupu potravin a nealkoholických nápojů, zjistit, jaké faktory ovlivňují spotřebitele v současnosti, porovnat výsledná data s historicky provedenou studií, která se této oblasti věnovala a navrhnout doporučení pro české prodejce na trhu potravin a nealkoholických nápojů. Data byla získána za pomocí kvantitativního výzkumu a byla zpracována v programech Microsoft Excel a Statistica. Výsledky z dotazníkového šetření prokázaly, že největší vliv na spotřebitele mají faktory nutnost potřeby, kvalita a dřívější zkušenost.
Potravinové zásoby českých domácností
Medová, Daniela
Medová, D. Potravinové zásoby českých domácností. Diplomová práce. Brno: Men-delova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá charakteristikou spotřebitelského chování souvi-sejícího s nákupy potravin do zásoby u českých domácností. V práci jsou identifi-kovány potraviny, které české domácnosti nakupují do zásoby, kde je spotřebitelé skladují, jejich motivace si dělat potravinové zásoby a faktory, které ovlivňují veli-kost potravinových zásob. Dále je zde uvedena velikost spotřeby a výdajů českých domácností za potraviny, velikost potravinového odpadu a nejčastější důvody vyhození potravin. Charakteristika vznikla za pomoci zpracování primárních a sekundárních dat. Primární data byla sbírána prostřednictvím dotazníkového šetření (n = 319) a strukturovaných rozhovorů (n = 20). Na základě výsledků z tohoto výzkumu, jsou navrhnuta doporučení pro obchodníky i spotřebitele, kte-rá povedou ke snížení potravinového odpadu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 206 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.